Το πρώτο επτάμηνο του 2021 που βρίσκεται στο +50% σε σχέση με το αντίστοιχο του 2020.
Οι αριθμοί δεν λένε πάντα την αλήθεια και προφανώς δεν γίνεται πάρτι στην αγορά αυτοκινήτου με αύξηση 50%. Θυμίζουμε πως η περσινή χρονιά με το αυστηρό lockdown είχε στρεβλώσεις. Με 68.948 πωλήσεις στο επτάμηνο όμως, υπάρχει αισιοδοξία πως η χρονιά θα κλείσει στις 120.000 πωλήσεις. Βλέποντας το μείγμα πωλήσεων η Toyota πρωταγωνιστεί με 8755 πωλήσεις και μερίδιο 12.7% και ακολουθούν Peugeot (11%), Hyundai (8,6%), VW (7,4%), Opel (6,2%), Citroen (5.%).
Αξίζει να σταθεί κανείς στις 2995 πωλήσεις της Mercedes και στις 2836 πωλήσεις της BMW τη στιγμή που Audi (2192) και Volvo (1137) είναι πιο χαμηλά. Εταιρείες όπως η Tesla με 317 ταξινομήσεις, Jaguar με 80 ταξονομήσεις, Porsche με 68 ταξινομήσεις και Lamborghini με 5 ταξινομήσεις δείχνουν μικρές αλλά σημαντικές τάσεις της ελληνικής πραγματικότητας.
Στο ερώτημα τι αγοράζουν οι Έλληνες ανά κατηγορία, η απάντηση είναι απλή:
Yaris (3682 ταξινομήσεις), Peugeot 2008 (2179 ταξινομήσεις), Mercedes Α Class (1327 ταξινομήσεις), Toyota CHR (1787 ταξινομήσεις), Skoda Octavia (321 ταξινομήσεις), Toyota RAV 4(224 ταξινομήσεις). Εντυπωσιάζουν οι ταξινομήσεις 35 Porsche Cayenne, 14 Porcshe Taycan, 41 Range Rover. H άλλοτε δημοφιλή κατηγορία των cabrio δεν πάει και πολύ καλά πουλήθηκαν μόλις 13 αυτοκίνητα τον Ιούλιο, κυρίως Mini cabrio και MX5.
Στα εξηλεκτρισμένα οχήματα τώρα το Volvo XC40 Phev πρωταγωνιστεί και ακολουθούν Τesla Model 3, Mercedes GLA phev, BMW X1 phev, Peugeot 3008 phev, VW Tiguan phev, Range Rover Evoque phev. H κατηγορία των υβριδικών οχημάτων είχε την μεγαλύτερη άνοδο (9%) και έφτασε σε μερίδιο το 22%. Αν σ’ αυτά προσθέσει κανείς και το 5,5% των οχημάτων που μπαίνουν στην πρίζα δημιουργείται μια εικόνα θετική για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των καινούργιων οχημάτων. Τα πετρελαιοκίνητα ήταν 18% και τα βενζινοκίνητα 52%.
Προβληματισμό δημιούργησε το κράξιμο που έριξε ο ceo του VW γκρουπ Χέρμπερτ Ντις στο δίκτυο φόρτισης της Ionity στο οποίο η εταιρεία που διευθύνει έχει ποσοστό 20%. Ο Ντις πήγε διακοπές και προσπάθησε να φορτίσει την Taycan του. Στο πρώτο σταθμό δεν βρήκε θέση, στο δεύτερο δε λειτουργούσε το πρώτο σημείο φόρτισης, και δεν βρήκε WC, καφέ και wifi. Είναι ξεκάθαρο πως η πρόοδος που έχει συντελεστεί στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων από τους κατασκευαστές, δεν είναι ανάλογη της προόδου που γίνεται στις υποδομές φόρτισης. Αυτή η ανακολουθία αναμένεται να φρενάρει την διείσδυση της ηλεκτροκίνησης.
Διαβάστε ακόμη:
Καλοκαιρινές ιστορίες Alfa Romeo: Giulietta SZ μια πνοή ανέμου
WRC Βέλγιο: Νίκη Νεβίλ με Hyundai!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- FT: Γιατί το Κατάρ απειλεί να σταματήσει τις πωλήσεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη
- FT-Σύμβουλοι Τραμπ: Αποχώρηση από τον ΠΟΥ «από την πρώτη μέρα»
- Πούτιν: Υπόσχεται ακόμη περισσότερες «καταστροφές» στην Ουκρανία μετά τη χθεσινή επίθεση στο Καζάν της Ρωσίας
- Γερμανία-Μαγδεμβούργο: Ερωτηματικά για τις υπηρεσίες που διέθεταν πληροφορίες για τον Ταλέμπ Α.