Δείχνει να παγιώνεται μια αρνητική τάση για την αγορά αυτοκινήτου το 2025.
Ο Γενάρης ξεκίνησε με πτώση 16.4% ο Φεβρουάριος συνεχίστηκε με πτώση 14,3%.
Μια εικόνα που τα τελευταία χρόνια δεν είχε εμφανιστεί καθώς η αγορά είχε μια υγιή ανοδική πορεία μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2024. Μετέπειτα καταγράφηκαν κάποια αρνητικά σημάδια αλλά συνολικά η χρονιά έκλεισε με 137.075 πωλήσεις και άνοδο 1.9% σε σχέση με το 2023.
Θυμίζουμε ότι το 2023 έκλεισε με 134.484 πωλήσεις και άνοδο 27.7% σε σχέση με το 2022. Ο Ιανουάριος όμως μπήκε με το αριστερό και ο Φεβρουάριος συνέχισε κουτσαίνοντας. σημειώνοντας ανησυχητική πτώση. Παρότι σήμερα στην αγορά υπάρχουν πολλά ετοιμοπαράδοτα μοντέλα, τόσο οι πωλήσεις λιανικής όσο και οι εταιρικές είναι σε πτώση (στο μείγμα είναι ισόρροπες 49% λιανική, 51% εταιρικά). Την ίδια στιγμή οι διελεύσεις από τις εκθέσεις παρουσιάζουν άστατη εικόνα, ενώ οι παραγγελίες προβληματίζουν. Εκτιμήσεις φέρουν την αγορά κάτω από τις 130 χιλ. οχήματα φέτος.
Τώρα όσον αφορά στις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού έχει ένα ενδιαφέρον ότι σταθερά οι περισσότεροι (56,5%) επιλέγουν μικρό όχημα της κατηγορίας Β.
Την ίδια ώρα πάνω από ένας στους δυο επιλέγει SUV (BSUV 36,5%, C SUV 21,1%, DSUV 4,7%) και αν σ’ αυτό προσθέσεις και την υπόλοιπη κατηγορία Β (20%) έχουμε ένα ποσοστό 81% σε μικρό αυτοκίνητο πόλης ή SUV! Όσον αφορά στη μορφή καυσίμου η πτώση της βενζίνης συνεχίζεται (- 7.3%). Αξίζει να τονιστεί πως πρόκειται για την πιο κοστοβόρα επιλογή.
Το πετρέλαιο επίσης πέφτει (- 8.7%) αλλά πλέον δεν υπάρχουν και πολλά διαθέσιμα πετρελαιοκίνητα μοντέλα κάτω από 2.0lt. Σημαντική άνοδο καταγράφουν τα υβριδικά (+12.1%). Η ζήτηση για επαναφορτιζόμενα ανέβηκε στο 6,2% και για ηλεκτρικά στο 7,3%. Στην πρώτη θέση από πλευράς πωλήσεων βρίσκεται η Toyota με 1526 ταξινομήσεις. Ακολουθεί η η Peugeot με 1.170 ταξινομήσεις και η Hyundai με 741. Από τις πολυτελείς μάρκες ξεχωρίζει η BMW με 514 πωλήσεις. Όσον αφορά στους πρωταγωνιστές των πωλήσεων το Peugeot 2008 με 778 πωλήσεις ήταν πρώτο και ακολούθησε το Opel Corsa με 441 πωλήσεις.
Φεβρουάριος 2025 | Φεβρουάριος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 | |
Καινούργια επιβατικά | 9.818 | 11.451 | -14,3% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
755 | 912 | -17,2% |
Καινούργια λεωφορεία | 71 | 23 | 208,7% |
Ιανουάριος – Φεβρουάριος
2025 |
Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2024 | Μεταβολή
2025/2024 |
|
Καινούργια επιβατικά | 20.477 | 24.203 | -15,4% |
Καινούργια φορτηγά
(ελαφρά και βαρέα) |
1.526 | 2.087 | -26,9% |
Καινούργια λεωφορεία | 204 | 70 | 191,4% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Φεβρουάριο, έχει ως εξής:
Segment | Φεβρουάριος 2025 | Φεβρουάριος 2024 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2025 | Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2024 | Διαφορά
(μονάδες μεριδίου) |
A | 4,7% | 6,3% | -1,7 | 4,3% | 5,9% | -1,5 |
A-SUV | 2,4% | 1,4% | +0,9 | 2,4% | 2,0% | +0,4 |
(A TOTAL) | (7,0%) | (7,8%) | (-0,8) | (6,7%) | (7,9%) | (-1,2) |
B | 20,0% | 26,0% | -5,9 | 20,4% | 27,4% | -7,0 |
B-SUV | 36,5% | 33,6% | +2,9 | 36,0% | 31,7% | +4,3 |
(B TOTAL) | (56,5%) | (59,6%) | (-3,0) | (56,5%) | (59,1%) | (–2,6) |
C | 7,3% | 8,2% | -0,8 | 8,0% | 8,5% | -0,5 |
C-SUV | 21,1% | 15,2% | +5,9 | 21,1% | 16,5% | +4,6 |
(C TOTAL) | (28,4%) | (23,4%) | (+5,1) | (29,1%) | (25,0%) | (+4,1) |
D | 1,1% | 2,6% | -1,5 | 1,2% | 2,0% | -0,8 |
D-SUV | 4,7% | 4,6% | +0,2 | 4,5% | 4,2% | +0,3 |
(D TOTAL) | (5,9%) | (7,1%) | (-1,3) | (5,7%) | (6,2%) | (-0,5) |
E | 0,1% | 0,1% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV | 0,5% | 0,3% | +0,2 | 0,5% | 0,3% | +0,2 |
(E TOTAL) | (0,5%) | (0,4%) | (+0,1) | (0,6%) | (0,4%) | (+0,2) |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,1 | 0,2% | 0,1% | +0,1 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,4% | -0,1 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
(F-G TOTAL) | (0,4%) | (0,5%) | (-0,0) | (0,4%) | (0,4%) | (+0,0) |
SPORTS | 0,1% | 0,1% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
MPV | 0,0% | 0,0% | +0,0 | 0,0% | 0,0% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 1,1% | 1,1% | +0,0 | 1,0% | 0,9% | +0,1 |
(SUV TOTAL) | (65,4%) | (55,5%) | (+10,0) | (64,7%) | (55,0%) | (+9,6) |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |
Φεβρουάριος 2025 | Φεβρουάριος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2025 | Ιανουάριος – Φεβρουάριος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράς
στην ΕΕ Ιαν. ‘25 |
|
Βενζίνη | 31,7% | 39,1% | -7,3 | 33,1% | 39,9% | -6,7 | 29.,4% |
Πετρέλαιο | 2,4% | 11,2% | -8,7 | 3,4% | 11,9% | -8,5 | 10,0% |
Υβριδικά (HEV) | 50,9% | 38,8% | +12,1 | 49,4% | 37,3% | +12,1 | 34,9% |
Plug in Υβριδικά (PHEV) | 6,2% | 4,6% | +1,6 | 6,7% | 5,5% | +1,2 | 7,4% |
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) | 7,3% | 5,1% | +2,2 | 6,1% | 4,3% | +1,8 | 15,0% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 3,3% |
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου) |
1,4% | 1,2% | +0,2 | 1,3% | 1,1% | +0,1 |
Διαβάστε επίσης:
Ζήσε την κορυφαία 3X3 μπασκετική εμπειρία του καλοκαιριού στο Stoiximan AegeanBall Festival 2025!
Ρεκόρ πώλησης για τη διαβόητη “Yellowbird” RUF CTR καλλονή του 1989
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Frigoglass: Σύναψη σύμβασης δανείου με Kar-Tess Holding
- Bloomberg: Η Τουρκία επιδιώκει μεγαλύτερο ρόλο στην Ευρώπη καθώς επιδεινώνονται οι σχέσεις με τις ΗΠΑ
- ΗΠΑ: Αμετάβλητες οι τιμές παραγωγού τον Φεβρουάριο – Τα βλέμματα στη Fed
- Intel: Ο διορισμός του «βετεράνου» Lip-Bu Tan στο τιμόνι της εταιρείας έφερε άλμα στην μετοχή
