Τον Ιούλιο πουλήθηκαν 10.881 με έναν στους δυο καταναλωτές να επιλέγει SUV.

Σημάδια σταθεροποίησης για την αγορά αυτοκινήτου που τρέχει το 2022 στον ίδιο ρυθμό με το 2021. Πέρυσι το επτάμηνο είχαν πουληθεί 68.948 οχήματα ενώ φέτος έχουν ταξινομηθεί 65.679 καινούργια οχήματα. Το ποσοστό δηλαδή φέτος είναι μειωμένο κατά 4.7%. Με βάση τις προβλέψεις για το επόμενο 5μηνο, με τον Αύγουστο να τρέχει σε ρυθμό διακοπών, οι πωλήσεις θα ξεπεράσουν τις 100.000 και αναμένεται να βρεθούν ανάμεσα στις 110χ και στις 120χ.

1

Ιούλιος 2022 Ιούλιος 2021 Μεταβολή 2022/2021
Καινούργια επιβατικά 10.881 10.586 +2,8%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

832 989 -15,9%
Καινούργια λεωφορεία 24 45 -46,7%

Ιούλιος 2022 Ιούλιος 2021 Μεταβολή 2022/2021
Καινούργια επιβατικά 10.881 10.586 +2,8%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

832 989 -15,9%
Καινούργια λεωφορεία 24 45 -46,7%

Ενδιαφέρον έχει η ανάλυση των τάσεων του αγοραστικού κοινού. Είτε μιλάμε για ιδιωτικά αυτοκίνητα είτε για εταιρικά. Η αγορά έχει επικεντρωθεί σε δυο κατηγορίες την B και τη C. Η κατηγορία B μονοπωλεί το 55% της αγοράς και η κατηγορία C άλλο ένα 30%. Αν εδώ προσθέσει κανείς το 8% της κατηγορίας Α έχει μια πλήρη εικόνα της αγοράς.

Segment Ιούλιος 2022 Ιούλιος 2021 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος -Ιούλιος 2022 Ιανουάριος –Ιούλιος 2021 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A 5,8% 11,7% -5,9  8,1% 10,4% -2,4 
A-SUV 2,3% 2,0% +0,2  1,6% 1,3% +0,3 
A TOTAL 8,1% 13,8% -5,6  9,7% 11,7% -2,0 
B 31,7% 26,2% +5,5  25,7% 28,3% -2,7 
B-SUV 23,0% 21,9% +1,1  25,0% 21,4% +3,7 
B TOTAL 54,7% 48,1% +6,6  50,7% 49,7% +1,0 
C 13,4% 13,1% +0,2  10,7% 12,6% -1,9 
C-SUV 16,7% 19,2% -2,5  21,6% 20,0% +1,6 
C TOTAL 30,1% 32,4% -2,3  32,3% 32,6% -0,3 
D 0,9% 1,4% -0,5  1,2% 1,8% -0,6 
D-SUV 4,1% 2,4% +1,7  4,2% 2,3% +1,9 
D TOTAL 5,0% 3,8% +1,2  5,4% 4,1% +1,3 
E 0,1% 0,1% +0,0  0,1% 0,1% +0,0 
E-SUV 0,5% 0,5% +0,0  0,6% 0,5% +0,1 
E TOTAL 0,6% 0,6% +0,0  0,7% 0,6% +0,1 
F-G 0,1% 0,0% +0,0  0,1% 0,0% +0,0 
F-G-SUV 0,2% 0,1% +0,1  0,1% 0,1% +0,1 
F-G TOTAL 0,2% 0,1% +0,1  0,2% 0,1% +0,1 
SPORTS 0,2% 0,1% +0,1 0,2% 0,2% +0,0
MPV 0,0% 0,2% +0,0 0,1% 0,1% +0,0
MPV-M/COMBI 1,0% 1,1% +0,0 0,8% 0,8% -0,1

Μπαίνοντας στις επιμέρους υποκατηγορίες βλέπει κανείς πως το άθροισμα ΑSUV(2,3%), BSUV(23%), CSUV(16,7%), DSUV(4,1%) φτάνει το 50%. Ένας λοιπόν στους δυο αγοραστές στην Ελλάδα, επιλέγει από την κατηγορία των SUV. Αυτό έχει την εξήγησή του στον οικογενειακό άνετο χαρακτήρα τους, τους χώρους και την πρακτικότητα που προσφέρουν. Οι κατασκευαστές δημιουργώντας και διαβλέποντας την τάση προσφέρουν πλέον SUV μικρά, μεσαία, μεγάλα με μικρούς ή μεγαλύτερους κινητήρες.

Ιούλιος 2022 Ιούλιος 2021 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Ιανουάριος –

Ιούλιος 2022

Ιανουάριος –

Ιούλιος 2021

Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Ιουν. ‘22*

Μερίδιο αγοράς

στην ΕΕ

Ιαν.-Ιουν. ‘21*

Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
Βενζίνη 47,9% 49,8% -1,9 47,1% 51,8% -4,7 38,0% 42,2% -4,1
Πετρέλαιο 18,4% 15,6% +2,8 14,8% 18,2% -3,4 17,5% 21,7% -4,2
Υβριδικά (HEV) 24,2% 24,4% -0,2 27,6% 21,7% +5,9 22,9% 19,1% +3,8
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 5,3% 5,9% -0,5 7,1% 5,5% +1,6 18,7% 15,0% +3,7
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,7% 1,5% -0,7 0,6% 1,2% -0,5 2,9% 2,0% +0,9

Όσον αφορά στο καύσιμο η πτώση της βενζίνης συνεχίζεται, πλέον ούτε ένας στους δυο δεν επιλέγει αυτό το καύσιμο. Το πετρέλαιο έχει σταθεροποιηθεί στο 20% περίπου και τα υβριδικά στο 25% της αγοράς. Τα επαναφορτιζόμενα έπεσαν λίγο καθώς η αγορά περίμενε να ξεκινήσει το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά». Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης η αγορά τον Ιούλιο έπεσε κατά 15,4% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Διαβάστε επίσης:

Σχεδιαστική φιλοσοφία Kodo