Η αγορά αυτοκινήτου παρουσιάζει ανησυχητικά σημάδια καθώς ο Γενάρης ξεκίνησε με πτώση 16.4%.

Μια εικόνα που δεν είδαμε καθόλου τα τελευταία χρόνια όπου η αγορά είχε  μια υγιή ανοδική εικόνα μέχρι και το πρώτο εξάμηνο του 2024. Μετέπειτα καταγράφηκαν κάποια αρνητικά σημάδια αλλά συνολικά η χρονιά έκλεισε με 137.075 πωλήσεις και άνοδο 1.9% σε σχέση με το 2023. Θυμίζουμε ότι το 2023 έκλεισε με 134.484 πωλήσεις και άνοδο 27.7% σε σχέση με το 2022. Ο Ιανουάριος όμως μπήκε με το αριστερό, σημειώνοντας ανησυχητική πτώση. Παρότι σήμερα στην αγορά υπάρχουν πολλά ετοιμοπαράδοτα μοντέλα, τόσο οι πωλήσεις λιανικής όσο και οι εταιρικές σημείωσαν πτώση. Την ίδια στιγμή οι διελεύσεις από τις εκθέσεις παρουσιάζουν ασταθή εικόνα, όπως και οι παραγγελίες. Εκτιμήσεις φέρουν την αγορά κάτω από τις 150 χιλ. οχήματα φέτος.

1

Τώρα όσον αφορά στις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού έχει ένα ενδιαφέρον ότι οι περισσότεροι (56,3%) επιλέγουν μικρό όχημα της κατηγορίας Β. Την ίδια ώρα πάνω από ένας στους δυο επιλέγει SUV (BSUV 35,6%, C SUV 21,3%, DSUV 4,0%) και αν σ’ αυτό προσθέσεις και την υπόλοιπη κατηγορία Β (21%) έχουμε ένα ποσοστό 81% σε μικρό αυτοκίνητο πόλης ή SUV! Όσον αφορά στη μορφή καυσίμου η πτώση της βενζίνης συνεχίζεται (-6.2%). Αξίζει να τονιστεί πως πρόκειται για την πιο κοστοβόρα επιλογή.  Το πετρέλαιο επίσης πέφτει (-8.2%) αλλά πλέον δεν υπάρχουν και πολλά διαθέσιμα πετρελαιοκίνητα μοντέλα κάτω από 2.0lt. Σημαντική άνοδο καταγράφουν τα υβριδικά (+12.1%). Η ζήτηση για επαναφορτιζόμενα παραμένει σταθερή στο 7%  Στην πρώτη θέση από πλευράς πωλήσεων βρίσκεται η Toyota με 1865 ταξινομήσεις. Ακολουθεί η Opel με 1097 ταξινομήσεις και η Peugeot με 970 ταξινομήσεις. Από τις πολυτελείς μάρκες ξεχωρίζει η BMW με 562 πωλήσεις. Όσον αφορά στους πρωταγωνιστές των πωλήσεων το Opel Corsa με 665 πωλήσεις. Στην κατηγορία B SUV το Yaris Cross είναι πρώτο με 413 πωλήσεις.

 

Ιανουάριος 2025 Ιανουάριος 2024 Μεταβολή 2025/2024
Καινούργια επιβατικά 10.663 12.752 -16,4%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

768 1.175 -34,6%
Καινούργια λεωφορεία 133 47 183,0%

 

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Ιανουάριο, έχει ως εξής:

Segment Ιανουάριος 2025 Ιανουάριος 2024 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A 4,1% 5,5% -1,4
A-SUV 2,3% 2,5% -0,1
(A TOTAL) (6,4%) (8,0%) (-1,6)
B 20,8% 28,7% -7,9
B-SUV 35,6% 30,0% +5,6
(B TOTAL) (56,3%) (58,7%) (2,3)
C 8,6% 8,8% -0,2
C-SUV 21,3% 17,6% +3,6
(C TOTAL) (29,9%) (26,4%) (+3,5)
D 1,3% 1,5% -0,1
D-SUV 4,0% 3,9% +0,1
(D TOTAL) (5,3%) (5,3%) (-0,0)
E 0,1% 0,0% +0,0
E-SUV 0,6% 0,4% +0,2
(E TOTAL) (0,7%) (0,4%) (+0,3)
F-G 0,2% 0,1% +0,2
F-G-SUV 0,2% 0,3% -0,1
(F-G TOTAL) (0,4%) (0,4%) (+0,1)
SPORTS 0,1% 0,1% -0,0
MPV 0,0% 0,0% +0,0
MPV-M/COMBI 0,8% 0,7% +0,1
(SUV TOTAL) (63,9%) (54,7%) (+9,3)
  100,0% 100,0% 0,0

 

Ιανουάριος 2025 Ιανουάριος 2024 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Δεκ. ‘24 Μερίδιο αγοράς στην ΕΕ Ιαν.-Δεκ. ‘23 Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
Βενζίνη 34,4% 40,6% -6,2 33,3% 35,3% -2,0
Πετρέλαιο 4,4% 12,6% -8,2 11,9% 13,6% -1,6
Υβριδικά (HEV) 48,0% 36,0% +12,1 30,9% 25,8% +5,1
Plug in Υβριδικά (PHEV) 7,0% 6,3% +0,8 7,1% 7,7% -0,6
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) 5,0% 3,5% +1,5 13,6% 14,6% -1,0
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,0% 0,1% -0,1 3,1% 3,0% -0,0
Υγραέριο

(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

1,2% 1,0% +0,1

 

Διαβάστε επίσης:

Οδηγούμε τo Hyundai i10

Στο 64%, πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο οι Έλληνες ιδιοκτήτες ακινήτου – Τα κριτήρα επιλογής κατοικίας

F1 Μονακό: Απέκτησε χορηγό ονόματος!