ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
O κ. Νίκος Καυκάς είναι Πιστοποιημένος Αναλυτής Μετοχών & Αγοράς
Σε μία κατακερματισμένη αλλά και πλήρως ανταγωνιστική αγορά, που περιλαμβάνει περί τις 2500 εταιρείες με 5 διεθνή brands, ο όμιλος Autohellas είναι ο αδιαμφησβήτητος εγχώριος ηγέτης στην βραχυχρόνια και μακροχρόνια μίσθωση αυτοκινήτων και στη διαχείριση στόλου.
Η εισηγμένη αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους εθνικούς franchisee της Hertz International με την οποία συνεργάζεται για περισσότερο από μισό αιώνα. Διαχειρίζεται στόλο άνω των 62χιλ οχημάτων και διαθέτει παρουσία σε 9 χώρες συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας. Επιπρόσθετα, ο Όμιλος περιλαμβάνει την εμπορία αυτοκινήτων-ανταλλακτικών καθώς και δραστηριότητες υποστήριξης μετά την πώληση στην Ελλάδα μέσω ελληνικών θυγατρικών.
Συγκεκριμένα, έχει την αποκλειστική εισαγωγή και διανομή νέων αυτοκινήτων και ανταλλακτικών των εμπορικών σημάτων HYUNDAI, KIA και SEAT/CUPRA αντίστοιχα, ενώ συμμετέχει με ποσοστό 51% στην κοινοπραξία με την Samelet Motors Ltd ι η οποία είναι υπεύθυνη για την εισαγωγή και διάθεση 5 συνολικά Μαρκών της Stellantis και συγκεκριμένα των Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional και Jeep στην ελληνική αγορά.
Διατηρεί συνολικά σε Ελλάδα και στις 8 χώρες εξωτερικού 142 υποκαταστήματα που καλύπτουν τη δραστηριότητα των μισθώσεων και 33 υποκαταστήματα που καλύπτουν τη δραστηριότητα της εμπορίας αυτοκινήτων και ανταλλακτικών. Επίσης, η Autohellas διατηρεί σημαντική συμμετοχή στην Αεροπορία Αιγαίου ποσοστού 11,84%, αλλά και ποσοστό 10,38% στο κεφάλαιο της Trade Estates. Υπενθυμίζουμε ότι η εισηγμένη έλαβε από τις παραπάνω συμμετοχές μερίσματα ύψους €9 εκ το Α εξάμηνο του 2024.
Για να μιλήσουμε για νούμερα, αναφέρουμε ότι ο Όμιλος κατέγραψε το 2023 κύκλο εργασιών που ξεπέρασε το €1δισ έχοντας 2πλασιάσει τα έσοδά του από το 2019, ενώ τα έχει 8πλασιάσει από το 2007.
Αξίζει να σημειώσουμε εδώ ότι με την τελευταία προσθήκη της Πορτογαλίας η διεθνής δραστηριότητα της εισηγμένης διαμορφώθηκε στο 17,4% του συνολικού κύκλου εργασιών, ενώ σύμφωνα με το εννεαμήνο το 2024 το μέγεθος αυτό είναι ήδη κατά 4% υψηλότερα.
Στα σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα όσον αφορά τις μισθώσεις τοποθετούμε την πλέον αποτελεσματική διαχείριση των αποσβέσεων καθώς η εταιρεία προβαίνει σε αναπροσαρμογή των συντελεστών απόσβεσης εάν απαιτείται ώστε η υπολειμματική λογιστική αξία να μην αποκλίνει σημαντικά από τις τιμές της αγοράς.
Επίσης, πλέον το 38% του στόλου των οχημάτων προέρχεται από το δικό της δίκτυο, μέγεθος το οποίο είναι διπλάσιο του 2019. Τα παραπάνω οδηγούν σε υψηλότερα περιθώρια λειτουργικής κερδοφορίας έναντι των ομοειδών εταιρειών.
Στον τομέα της εμπορίας σημειώνουμε ότι τα προαναφερθέντα brands που έχει κάτω από την ομπρέλα της η Autohellas απολαμβάνουν ένα μερίδιο αγοράς περί το 18%. Επιπλέον, μπορεί οι ταξινομήσεις στην Ελλάδα να αυξήθηκαν κατά 11% στο Α εξάμηνο του 2024 αλλά παραμένουν ακόμα σχεδόν οι μισές από τα επίπεδα του 2008.
Το τελευταίο διάστημα και λόγω της κυκλικής δραστηριότητας του Ομίλου ο τίτλος στο ΧΑ έχει υποχωρήσει σημαντικά από το €12,78 ανά μετοχή στο τέλος του 2023 στην περιοχή των €10,5 ανά μετοχή, αφού πρώτα είδε την ζώνη των 14 ευρώ. Ωστόσο, παρόλο που η εμπορία αυτοκινήτων υποχώρησε κατά 13,5% το Γ τρίμηνο και 8% στο εννεάμηνο του 2024, όπως ήταν φυσιολογικό, εξού και η πτώση στον κύκλο εργασιών, τα έσοδα ανά όχημα στις μισθώσεις αυξήθηκαν και φέτος πάρα και την αυξημένη διαθεσιμότητα οχημάτων στην αγορά.
Η στήλη εκτιμά ότι η συγκεκριμένη εισηγμένη αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή για επενδυτές που θέλουν να τοποθετηθούν στην περαιτέρω ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας με παράλληλη έκθεση στο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της χώρας που είναι ο τουρισμός.
Στα αρνητικά θα μπορούσαμε να τοποθετήσουμε την νέα μακροχρόνια ανανέωση του δικαιώματος χρήσης του ονόματος και σήματος της HERTZ καθώς η υπάρχουσα συμφωνία λήγει στις 31 Δεκεμβρίου του 2025. Πάραυτα, πεποίθηση μας είναι ότι η νέα συμφωνία δεν θα απέχει σημαντικά από την τρέχουσα.
Προχωρώντας στις εκτιμήσεις μας για το μέλλον υπολογίζουμε ότι τα λειτουργικά EBITDA της εισηγμένης θα ανέλθουν στα €275εκ το 2024, στα €292εκ το 2025 και στα €314εκ το 2026. Αυτό μας οδηγεί σε ένα πολλαπλασιαστή EV/EBITDA 4,4 για το 2024, ο οποίος υποχωρεί στο 3,9 για το 2026.
Το περιθώριο EBIT αναμένουμε να σταθεροποιηθεί στα επίπεδα του 14%, ενώ υποθέτουμε και μία αύξηση του στόλου οχημάτων στις μισθώσεις η οποία θα σταθεροποιηθεί προς την περιοχή του 3% μετά το 2026.
Η τιμή στόχος για τους επόμενους 12 μήνες υπολογίζεται στο €16,52 ανά μετοχή, ήτοι μέση αξία €804εκ για την εισηγμένη. Βλέπουμε περιθώριο αυξημένων διανομών στους μετόχους για το 2024 παρά τον απαιτητικό στόλο, ενώ υπερτονίζουμε ότι στο εύρος των εκτιμήσεων μας, το συνολικό επίπεδο χρέους (εταιρικό, μισθώσεις και τιτλοποιήσεις) μείον τα ταμειακά διαθέσιμα δεν θα υπερβεί το 2,5 φορές τα λειτουργικά EBITDA.
Η στήλη Trader’s Book που δημοσιεύεται στο mononews.gr, και γράφεται από τον Νίκο Καυκά, Πιστοποιημένο Αναλυτή Μετοχών και Αγοράς για λογαριασμό του mononews.gr. H ανάλυση προσφέρεται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση το περιεχόμενο της δεν μπορεί να εκληφθεί ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση την ανάλυση αυτή.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ο Ιβάν και οι μνηστήρες του Open, η κυριαρχία Mega, ο Μάτσας και οι φίλοι του, γιατί άνοιξαν σαμπάνιες στον Σκάι και η συγγνώμη του Λιάγκα
- Έλενα Μπαρμπαλιά: «Για τον ημικρανικό, σα να ήρθε ο Σωτήρας»
- “Κοκτέιλ” ιώσεων με “πρωταγωνίστρια” τη γρίπη – Πότε θα υπάρξει κορύφωση
- Χρηματιστηριακά στοιχεία 60 ετών: Στατιστικό πλεονέκτημα ανόδου δίνει το 2025 στις ελληνικές μετοχές