Η εισηγμένη Autohellas δημοσίευσε τα αποτελέσματα του Δ’ τριμήνου και έτους 2024 μόλις την περασμένη εβδομάδα (12 Μαρτίου) και η αγορά τα υποδέχθηκε με μία ανοδική κίνηση από την περιοχή του €11,20/ μτχ στην περιοχή των €12 / μτχ.

Ενημερωτικά αναφέρω ότι την προηγούμενη φορά που είχαμε γράψει για τον εισηγμένη, και συγκεκριμένα στις 8 Δεκεμβρίου 2024, η μετοχή βρισκόταν στην περιοχή του €10,5/μτχ, ενώ το χαμηλότερο καταγεγραμμένο επίπεδο του τελευταίου εξαμήνου εντοπίζεται στα €10/μτχ.

1

Σύμφωνα με τις προηγούμενες εκτιμήσεις μας για τους επόμενους 12 μήνες η τιμή στόχος για τον τίτλο είχε υπολογιστεί στα €16,52/μτχ. Βέβαια, όπως συμβαίνει στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων στην Ελλάδα (κυρίως) σπάνια το ταμπλό τιμάει το consensus των αναλυτών, αλλά για την Autohellas η διαφορά από την μέση εκτιμώμενη αξία ήταν πραγματικά μεγάλη και μάλλον αδικαιολόγητη. Η εν εξελίξει ανοδική κίνηση του τίτλου πιθανότατα να μην έχει ολοκληρωθεί.

O  κ. Νίκος Καυκάς είναι Πιστοποιημένος Αναλυτής Μετοχών & Αγοράς 
O  κ. Νίκος Καυκάς είναι Πιστοποιημένος Αναλυτής Μετοχών & Αγοράς

Ξεκινώντας από τα αποτελέσματα, το Δ΄τρίμηνο κινήθηκε υψηλότερα των εκτιμήσεων μας με τα EBITDA να διαμορφώνονται στα €58,7 εκ από €57,9εκ το αντίστοιχο περσινό κυρίως λόγω υψηλότερων αποσβέσεων, κάτι που ισχύει και για ολόκληρη την χρήση του 2024. Κατ΄επέκταση τα λειτουργικά EBITDA 2024 ανήλθαν στα €278,4 εκ από €272,1 εκ το 2023 (και €275εκ που αρχικώς είχαμε εκτιμήσει), ενώ τα κέρδη μετά από φόρους αποδιδόμενα στους ιδιοκτήτες της μητρικής ανήλθαν αντίστοιχα στα €84,9 εκ από €77,2εκ.

Η πτώση της κερδοφορίας από τη μείωση εσόδων στον τομέα εμπορίας αυτοκινήτων και ανταλλακτικών στην Ελλάδα αντισταθμίστηκε από την συνεισφορά των μερισμάτων των συμμετοχών που διατηρεί ο όμιλος σε Aegean, Trade estates και Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, αλλά και από το μερίδιο κερδών στις εταιρείες που λογιστικοποιεί με την μέθοδο της καθαρής θέσης όπως η ΟΡΝΟΣ και η Instacar AE. (η ΟΡΝΟΣ ΑΕ, στην οποία συμμετέχει η Autohellas με 51%, είναι υπεύθυνη για την εισαγωγή και διάθεση 5 συνολικά μαρκών και συγκεκριμένα των Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional και Jeep).

Σύμφωνα με τα παραπάνω αποτλέσματα η διοίκηση θα προτείνει στην Γενική Συνέλευση της 8ης Απριλίου μέρισμα €0,85/μτχ, το οποίο αυξάνεται για 4η συνεχή χρονιά μετά τα €0,46/μτχ που δόθηκε, για την χρήση του 2021, το 2022 μαζί με επιστροφή κεφαλαίου €1,02/μτχ.

Πιο συγκεκριμένα, ο όμιλος Autohellas έχει μοιράσει από τον Απρίλιο του 2022 €2,82/μτχ, ενώ εντός των επόμενων 13 μηνών θα διανείμει το προαναφερθέν μέρισμα των €0,85/μτχ (στις 10 Απριλίου σε λιγότερο από μήνα) και πολύ πιθανό άλλο ένα αντίστοιχο μέρισμα, αν όχι υψηλότερο, του χρόνου τέτοια εποχή. Ήτοι, ο επενδυτής που αγοράζει στα €12 την μετοχή της εισηγμένης σήμερα θα λάβει περί τα €1,6- €1,7 / μτχ σε μετρητά, ή αλλιώς περί τα 13,3%-14,1% της αξίας της επένδυσής του. Αυτό αποτελεί σίγουρα ένα καλό μαξιλάρι ασφαλείας για τους επόμενους 13 μήνες.

Πέραν του μερίσματος ωστόσο, οι προοπτικές της εταιρείας παραμένουν θετικές. Αν και εκκρεμεί η ενημέρωση των αναλυτών, τουλάχιστον για το 2025 οι εκτιμήσεις για τους τομείς δραστηριότητας έχουν ως εξής:

1. Στον τομέα των μακροχρόνιων μισθώσεων φαίνεται ότι η μακροχρόνια τάση μίσθωσης αντί ιδιοκτησία καλά κρατεί καθώς παρόλο που οι ταξινομήσεις εταιρικών στόλων παρουσίασαν μείωση κατά 2% το 2024, παρέμειναν περισσότερες από το 55% των συνολικών ταξινομήσεων. Επίσης, Οι νέοι κανονισμοί για τη μείωση των εκπομπών ρύπων και η στροφή προς την ηλεκτροκίνηση αναμένεται να διαμορφώσουν το τοπίο των εταιρικών μισθώσεων, ενισχύοντας τη ζήτηση για πιο ευέλικτα και βιώσιμα μοντέλα χρηματοδότησης στόλων. Η εταιρεία είναι η πλέον κατάλληλα τοποθετημένη προς αυτήν την κατεύθυνση έχοντας επενδύσει σημαντικά σε νέο στόλο αυτοκινήτων (€343,5 εκ το 2024 από €293,4εκ το 2023)και μάλιστα αρκετά υψηλότερα των εκτιμήσεων μας.

2. Στον τομέα των βραχυχρόνιων μισθώσεων για το 2025 αναμένεται να συνεχιστεί η πίεση στις τιμές ενοικιάσεις λόγω της υψηλής διαθεσιμότητας οχημάτων στην αγορά, αλλά θα διατηρηθεί και η θετική δυναμική τους, με τη ζήτηση να επηρεάζεται από τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του τουρισμού, όπως φαίνεται, προς το παρόν, και από τα στοιχεία του πρώτου διμήνου.

3. Στον τομέα της εμπορίας αυτοκινήτων-ανταλλακτικών και υπηρεσιών φαίνεται ότι τα έσοδα και κινηθούν στα επίπεδα του 2024 στην καλύτερη των περιπτώσεων, καθώς η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, ο πληθωρισμός και τα ακόμα υψηλά επιτόκια πιθανότατα να οδηγήσουν τις πωλήσεις ακόμα χαμηλότερα. Πάραυτα, εκτιμούμε ότι η εταιρεία θα αυξήσει τα μερίδια αγοράς της και θα διατηρήσει ή και θα αυξήσει τα περιθώρια κέρδους.

4. Οι μακροχρόνιες και βραχυχρόνιες μισθώσεις στο εξωτερικό φαίνεται ότι θα κινηθούν από σταθεροποιητικά έως και λίγο θετικά το 2025, αλλά με ρυθμό πιθανότατα χαμηλότερο του 5,7% που εμφάνισε η εν λόγω δραστηριότητα το 2024.

Λαμβάνοντας υπόψιν τα παραπάνω διατηρούμε τα εκτιμώμενα EBITDA του 2025 στα €292εκ και του 2026 στα €314εκ, κάτι που μεταφράζεται σε EV / EBITDA 4.4 για το 2025 και 4,1 για το 2026.

Η μέτρηση αυτή χαρακτηρίζεται ως ελκυστική για τα επίπεδα χρηματοοικονομικής υγείας και καθαρής κερδοφορίας που εμφανίζει ο όμιλος Autohellas, ενώ η μερισματική απόδοση του τίτλου είναι από τις υψηλότερες στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Ως αποτέλεσμα, η τιμή στόχος των €16,52 παραμένει προς το παρόν, τουλάχιστον μέχρι την ενημέρωση των αναλυτών.

Η στήλη Trader’s Book που δημοσιεύεται στο mononews.gr, και γράφεται από τον Νίκο Καυκά, Πιστοποιημένο Αναλυτή Μετοχών και Αγοράς για λογαριασμό του mononews.gr. H ανάλυση προσφέρεται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση το περιεχόμενο της δεν μπορεί να εκληφθεί ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση των κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Κατά συνέπεια δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση την ανάλυση αυτή.