ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Μικρό καλάθι κρατάει η αγορά για την πορεία του τουρισμού φέτος, κάτι που αποτυπώνεται από τις μετοχές του κλάδου.
Οι ανησυχίες που κυριεύουν τόσο τη κυβέρνηση, όσο και την αγορά έχουν να κάνουν με την προέλαση της μετάλλαξης Δέλτα, η οποία δεν αποτελεί ελληνικό φαινόμενο. Πηγές της Booking.com στο Άμστερνταμ αναφέρουν στο mononews, ότι η φετινή χρονιά δεν εξελίσσεται, όπως αναμενόταν.
Οι ακυρώσεις για το προϊόν Ελλάδα, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές πέφτουν βροχή. Ακόμα και οι κρατήσεις στην πλατφόρμα από τους Έλληνες που επιθυμούν να ταξιδέψουν σε τουριστικούς προορισμούς της χώρας τους, έχουν υποστεί πλήγμα, αφού ανησυχούν, αν και εμβολιασμένοι, για την εξάπλωση του τέταρτου κύματος.
Κι ενώ η κυβέρνηση αγωνιά και καταβάλλει, όπως προκύπτει και από τις τελευταίες δημοσκοπήσεις, κάθε προσπάθεια για να πείσει τους πολίτες, ειδικά τους νέους να εμβολιαστούν, οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι δύσκολα θα μπορέσει φέτος να γίνει σύγκριση με το 2019, που είναι η χρονιά αναφοράς. Οι κρατήσεις σε σχέση με την εικόνα της χώρας πριν από δύο χρόνια αναμένεται στο 30%, ενώ των εσόδων, θα είναι συντριπτικά χαμηλότερα και ελαφρώς ανώτερα από πέρσι που μετά βίας είχαν εισρεύσει περί τα 4 δισ. ευρώ.
Η άσχημη εικόνα για την εξέλιξη του τουρισμού το φετινό καλοκαίρι αποτυπώνεται α) στην πορεία της αγοράς, αφού το ελληνικό growth story έχει βασιστεί στους ξένους επισκέπτες και β) στην πορεία των μετοχών.
Η Autohellas από τις 24/6 μέχρι σήμερα έχει χάσει 1 ευρώ και από τα 7,70 ευρώ που ήταν τα υψηλά της, υποχωρεί στην περιοχή των 6,70 ευρώ. Ο κύκλος εργασιών από τη δραστηριότητα του Ομίλου στις μισθώσεις αυτοκινήτων στην Ελλάδα αυξήθηκε στο πρώτο τρίμηνο του 2021 κατά 5,9% και έφτασε τα €38,7εκ. από €36,6εκ. το 2020.
Η δυναμική αυτή, στο αδύναμο για τον τουρισμό πρώτο τρίμηνο, προέρχεται κυρίως από τις μακροχρόνιες και μηνιαίες μισθώσεις, πάρα την κάμψη των βραχυπρόθεσμων μισθώσεων που συνδέονται άμεσα με τον τουρισμό και την μετακίνηση. Στήριξη σε ενοποιημένου επίπεδο κύκλου εργασιών υπήρξε και από την αποτελεσματικότητα στη διάθεση των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων του στόλου. Αντίστοιχα και η δραστηριότητα που σχετίζεται με τις μισθώσεις αυτοκίνητων στο εξωτερικό είχε κύκλο εργασιών €14,3εκ., καταγράφοντας αύξηση κατά 18,1% για τους ίδιους λόγους.
Τέλος, η δραστηριότητα της εμπορίας αυτοκινήτων στην Ελλάδα, παρουσίασε σημαντική αύξηση (συγκρινόμενη και με το αντίστοιχο διάστημα του 2020, όπου επικράτησε το πρώτο lockdown του Μαρτίου του 2020) τόσο σε επίπεδο δραστηριότητας Εισαγωγής/Διανομής, όσο και σε επίπεδο Λιανικής, συνεισφέροντας συνολικά €75,7εκ. στον κύκλο εργασιών του Ομίλου, με αύξηση 15,5% και συμβάλλοντας σημαντικά στο λειτουργικό αποτέλεσμα.
Πτώση πάνω από 10% καταγράφει η μετοχή της Attica Συμμετοχών. Οι ακτοπλοϊκές εκτός από τους περιορισμούς στις μετακινήσεις, έχουν να αντιμετωπίσουν, μεταξύ άλλων και την κούρσα στην τιμή τ5ουω πετρελαίου που πλέον κινείται πάνω από τα 76 δολάρια το βαρέλι.
Πτώση κοντά στο 4% για τη Μοτοδυναμική. Εκ πρώτης όψεως, η πτώση δεν φαίνεται μεγάλη, λόγω του μικρού αριθμού μετοχών 29,250 εκατ. τεμάχια, της συμμετοχής 505 της οικογένειας Κυριακόπουλου και του απελπιστικά χαμηλού ημερήσιου όγκου, μόλις… 280 τεμαχίων την ημέρα (π.χ. χθες). Η εταιρεία μόλις προσφάτως3 εισήλθε στην αγορά μίσθωσης οχημάτων.
Πτώση πάνω από 5% από τις 14/6 για την Aegean, με την μετοχή στα επίπεδα των 5,26 ευρώ. Η εταιρεία μόλις προσφάτως ολοκλήρωσε αύξηση κεφαλαίου 60 εκατ. ευρώ και απορρόφησε την κρατική χρηματοδότηση 120 εκατ. ευρώ. Σε €44,3 εκατ. ανήλθε ο κύκλος εργασιών της AEGEAN παρουσιάζοντας πτώση 70% συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020.
Η επιβατική κίνηση ανήλθε σε 460 χιλ. επιβάτες, 78% χαμηλότερη σε σχέση με το 2020 (82% χαμηλότερη σε σχέση με το 2019) ενώ αντίστοιχα και η συνολική προσφερόμενη χωρητικότητα υπολογιζόμενη σε χιλιομετρικές θέσεις (ΑSK’s) μειώθηκε κατά 69% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020 (ή 71% συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2019).
Το αποτέλεσμα μετά από φόρους ανήλθε σε ζημίες ύψους €44,5 εκατ., από ζημίες μετά από φόρους €85,4 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2020, με σημαντική προσπάθεια περιορισμού των λειτουργικών δαπανών.
Διαβάστε επίσης
Θεοχάρης στο Economist: Ανοίγουμε επειδή δεν χαλαρώνουμε – Συνεχίζουμε υπεύθυνα και με αισιοδοξία
Φώτης Κοκοτός: Λίστα αναμονής για καταλύματα που κοστίζουν 15.000 ευρώ τη βραδιά
Σκυλακάκης: Θα χρησιμοποιήσουμε όλο το δημόσιο για το Ταμείο Ανάκαμψης – Κοστέλο: Μέχρι τέλη Ιουλίου τα πρώτα 4 δισ.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κικίλιας: Αναβαθμίζουμε το 112 για πρώτη φορά μετά το 2014
- Αθηναϊκός και Novibet ενώνουν τις δυνάμεις τους για την αγωνιστική περίοδο 2024-25
- Στουρνάρας: Πολύ σημαντικό ένας πολίτης να είναι οικονομικά εγγράμματος – Παρουσιάστηκε το «Αλφαβητάρι της οικονομίας για εφήβους»
- Η Novo Nordisk επενδύει σε Νέα Υπερσύγχρονη Μονάδα Παραγωγής