Η εύρεση και η διατήρηση κορυφαίων ταλέντων είναι βασικό μέλημα κάθε επιχείρησης. Το να διαμορφώσουν έναν άνετο και διασκεδαστικό χώρο εργασίας είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προσελκύσουν προσωπικό και να αποτρέψουν τους υπαλλήλους τους να απομακρυνθούν σε άλλες εταιρείες.

Πέρα από αρκετά καλούς μισθούς και μεγάλες παροχές, το να προσφέρουν ευέλικτα ωράρια εργασίας και πολλές ημέρες άδειας είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να έχουν το προσωπικό τους χαρούμενο. Μία έρευνα της Remote.co – μία συμβουλευτική εταιρεία και πλατφόρμα αναζήτησης – κατάρτισε πρόσφατα μία λίστα με τις εταιρείες που δεν θέτουν ανώτατο όριο στις ημέρες διακοπών που επιτρέπουν να πάρουν οι υπάλληλοί τους.

Πρόκειται για τις εξής εταιρείες:

1. Apsis Labs – Ανάπτυξη λογισμικού (Σιάτλ)

2. Articulate – Μάθηση εξ αποστάσεως (Νέα Υόρκη)

3. Teaching.com – Εργαλεία εκμάθησης (Σαν Χουάν, Ποέρτο Ρίκο)

4. GitHub – Πλατφόρμα ανάπτυξης λογισμικού (Σαν Φρανσίσκο και αλλού)

5. Bonfire – Πλατφόρμα πώλησης ρούχων κατά παραγγελία (Ρίτσμοντ, Βιρτζίνια)

6. MWI – Marketing (Σολτ Λέικ Σίτι και αλλού)

7. Bloc – Διαδικτυακή πλατφόρμα εκμάθησης (Σαν Φρανσίσκο)

8. Email Aptitude – Υπηρεσία ηλεκτρονικής αλληλογραφίας (Σαν Φρανσίσκο και αλλού)

9. Impact Health – Πλατφόρμα αναζήτησης ασφαλιστικών προϊόντων (Λος Άντζελες)

10. Elite SEM – Marketing (Νέα Υόρκη και αλλού)

Το να προσφέρουν στους εργαζομένους τους τη δυνατότητα να αποφασίζουν μόνοι τους πόση άδεια για διακοπές θέλουν, αποτελεί μία ανοικτή προσέγγιση των παροχών προς τους εργαζόμενους. Όμως αυτή η εμπιστοσύνη συχνά παίζει σημαντικό ρόλο, αναφέρει ο Noah Callaway, συνιδρυτής και εταίρος στην Apsis Labs, που ιδρύθηκε πριν τρία χρόνια με έδρα της το Σιάτλ και αναπτύσσει λογισμικό κατά παραγγελία. Μεταξύ των πελατών της συγκαταλέγονται εταιρείες όπως οι Natera, Boku και Webber Shandwick.

“Εμπιστεύομαι τους υπαλλήλους μας ότι θα πράξουν το σωστό”, λέει ο Callaway, του οποίου η εταιρεία απασχολεί μόλις επτά ανθρώπους. “Ως μία μικρή επιχείρηση, ένα από τα βασικά πράγματα που αναζητούμε είναι άνθρωποι τους οποίους μπορούμε να εμπιστευτούμε”.

Όπως αναφέρει, κατά μέσο όρο οι υπάλληλοι του παίρνουν 3-4 εβδομάδες άδεια από τον απεριόριστο χρόνο διακοπών που προσφέρει η εταιρεία. Υπάρχει κατανόηση ότι η άδεια δεν μπορεί να χορηγηθεί εν μέσω μίας μεγάλης παράδοσης προϊόντος σε κάποιον πελάτη. Ωστόσο, δίνεται έμφαση στην ανάγκη για ξεκούραση και αποσυμπίεση και η Apsis επί της ουσίας υποχρεώνει το προσωπικό της να παίρνει τουλάχιστον τρεις εβδομάδες άδεια το χρόνο. “Οι άνθρωποι είναι πιο παραγωγικού όταν μπορούν να εργαστούν μακροπρόθεσμα, με έναν βιώσιμο τρόπο” αναφέρει ο Callaway. “Το να τους παρέχουμε το χρόνο για διαλείμματα και αποσύνδεση από την εταιρεία τους, προκειμένου να επαναφορτιστούν πνευματικά, τους βοηθάει όταν επιστρέφουν στη δουλειά να είναι παραγωγικοί και συγκεντρωμένοι”.

Η πολιτική των απεριόριστων ημερών άδειας μοιάζει πολυτελής, αλλά ενδεχομένως αυτή η άποψη να ισχύει για τις ΗΠΑ. Σύμφωνα με την Brie Reynolds, ειδική σε θέματα σταδιοδρομίας στην Remote.co, οι αμερικανοί εργαζόμενοι κατατάσσονται σχεδόν στον πάτο της λίστας ως προς τον αριθμό των ημερών που παίρνουν άδεια, σε σχέση με τον υπόλοιπο ανεπτυγμένο κόσμο. “Η άποψη ότι ο απεριόριστος χρόνος διακοπών κάνει τους υπαλλήλους πιο υπεύθυνους φαίνεται πως αποδεικνύεται – μία από τις πιο ενδιαφέρουσες “παρενέργειες” των πολιτικών παροχής απεριόριστων ημερών άδειας στην οποία αναφέρθηκαν πολλές εταιρείες που ερωτήθηκαν από την Remote.co είναι ότι οι υπάλληλοι που έχουν αυτή τη δυνατότητα, συχνά παίρνουν πολύ μικρή άδεια. Επομένως, κάποιες εταιρείες έχουν αρχίσει να θεσπίζουν κατώτατα όρια διακοπών προκειμένου να προτρέψουν τους εργαζομένους τους να πάρουν μεγαλύτερη άδεια”.

Προκειμένου να επιβληθούν όντως οι διακοπές, μία από τις εταιρείας στη λίστα προσπαθεί να εμποδίσει τους εργαζομένους της να ασχολούνται με τη δουλειά όταν απουσιάζουν με άδεια. Η Elite SEM, μία εταιρεία ψηφιακού μαρκετινγκ που ιδρύθηκε πριν 13 χρόνια με έδρα της τη Νέα Υόρκη και απασχολεί 170 άτομα, αλλάζει τους κωδικούς πρόσβασης του προσωπικού που λείπει με άδεια ώστε να μην έχουν πρόσβαση στο σύστημα της εταιρείας και να μην λαμβάνουν ούτε να στέλνουν ηλεκτρονική αλληλογραφία. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Ben Kirshner, έθεσε σε ισχύ την πολιτική της απεριόριστης άδειας από την ίδρυση της. “Πιστεύω ότι οι άνθρωποι εκτιμούν την ευελιξία και την απουσία μικροδιαχείρισης”, είπε στο Forbes. “Δεν υπήρξε ποτέ κάποιος που έκανε κατάχρηση της πολιτικής, οπότε δεν χρειάστηκε να κάνουμε καμία προσαρμογή από το 2004”.

Το να παρέχετε στους υπαλλήλους η δυνατότητα απεριόριστου χρόνου διακοπών είναι πολύ καλή για σχετικές μικρές επιχειρήσεις, στις οποίες όλοι γνωρίζονται μεταξύ τους και οι απουσίες γίνονται αισθητές, όμως μπορεί να λειτουργήσει σε πιο μεγάλες εταιρείες; Απ’ ό,τι φαίνεται μπορεί – πολύ γνωστές εταιρείες όπως η Netflix, το LinkedIn και το GrubHub, έχουν υιοθετήσει αυτήν την πολιτική. “Το βασικό είναι να διασφαλιστεί ότι οι μάνατζερς γνωρίζουν την πολιτική αυτή και ενθαρρύνουν τους υπαλλήλους τους να παίρνουν άδεια”, λέει ο Raynolds. “Και ειδικά με τις πολυενθικές εταιρείες, αυτού του είδους οι πολιτικές μπορούν να βοηθήσουν στην ελάφρυνση τους βάρους της παρακολούθησης των αδειών, οι οποίες διαφέρουν από χώρα σε χώρα”.

Πηγή: Forbes

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: BlackRock Blog: Τι πραγματικά σημαίνουν τα στοιχεία του πληθωρισμού

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: BlackRock Blog: Πώς ο «εφιάλτης» των φοιτητικών δανείων γονατίζει την οικονομία των ΗΠΑ

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: BlackRock Blog: Γιατί έχει σημασία ο ακριβής υπολογισμός των οικονομικών κύκλων