• Think Tanks

    Οι ηλεκτρονικές πληρωμές μέσω smartphones προσελκύουν Κινέζους τουρίστες

    • NewsRoom
    Κινέζοι


    Πριν από λίγο καιρό ήμουν σε ένα ταξί στη Σιγκαπούρη, όταν παρατήρησα ένα αυτοκόλλητο στο πίσω μέρος του καθίσματος του οδηγού στα αγγλικά και στα κινέζικα που έγραφε: “Δεχόμαστε Alipay”.

    Ήταν μια ένδειξη ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Κίνα δεν είναι πλέον μόνο για τα μεγάλα εμπορικά σήματα της κινεζικής αγοράς.

    Η ηγετική θέση της Κίνας στις ηλεκτρονικές πληρωμές και η συνεχής αύξηση του κινεζικού τουρισμού καθιστούν τους Κινέζους καταναλωτές όλο και πιο σημαντικό παράγοντα στις αγορές σε όλο τον κόσμο.

    Υπάρχουν σημαντικοί λόγοι για να υιοθετηθούν τα ηλεκτρονικά συστήματα πληρωμών που χρησιμοποιούν οι Κινέζοι καταναλωτές. Στην Κίνα, το παραδοσιακό πορτοφόλι έχει αντικατασταθεί από ένα ηλεκτρονικό πορτοφόλι στα smartphones. Είναι σύνηθες να πραγματοποιεί κανείς όλες τις πληρωμές του για τις καθημερινές ανάγκες μέσω των smartphones, χρησιμοποιώντας έναν από τους δύο κύριους παρόχους ηλεκτρονικών πληρωμών: το WeChat Pay ή τo Alipay. Το WeChat Pay είναι εφαρμογή της WeChat, που ανήκει στην Tescent και η Alipay είναι θυγατρική εταιρεία της Alibaba.

    Δεν είναι μόνο η ευκολία χρήσης. Αυτοί οι δύο γίγαντες της τεχνολογίας έχουν την εμβέλεια και την πελατειακή βάση για να ωθήσουν τα συστήματα πληρωμών τους πέρα από την αρχική αποστολή τους, δηλαδή το ηλεκτρονικό εμπόριο. Τα καταστήματα που πωλούν νουντλς θα δέχονται ηλεκτρονικές πληρωμές, ακόμη και οι μουσικοί του δρόμου έχουν κωδικούς QR. Είτε πληρώνει κανείς τον λογαριασμό ηλεκτρικής ενέργειας, είτε επισκέπτεται γιατρό, το κινητό του τηλέφωνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την πληρωμή.

    Η Κίνα σήμερα είναι η πιο “απαλλαγμένη” από μετρητά από όλες τις υπόλοιπες μεγάλες οικονομίες του κόσμου – και αυτή η τάση θα συνεχιστεί. Ήδη, οι αριθμοί είναι εντυπωσιακοί. Σύμφωνα με έρευνα της Ipsos και της Tencent, το 14% των Κινέζων δεν κρατούν μετρητά, ενώ το 26% έχει στο πορτοφόλι του καθημερινά λιγότερα από $16.

    Αντίθετα, οι πληρωμές μέσω κινητών τηλεφώνων εκτοξεύθηκαν το 2016 στα 5,5 τρισ. δολάρια στην Κίνα. Ήταν σχεδόν 50πλάσιες σε σχέση με τα 112 δισ. δολάρια που ξόδεψαν για τον ίδιο σκοπό οι Αμερικανοί, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας iResearch.

    Η εξάρτηση από τις ηλεκτρονικές πληρωμές σημαίνει ότι ένας Κινέζος τουρίστας έχει τώρα έναν μηχανισμό άμεσης πληρωμής και υποστηρικτικής υποδομής που λειτουργεί, ανεξάρτητα από τη χώρα ή το νόμισμα. Οι Κινέζοι καταναλωτές έχουν ξεπεράσει τις πιστωτικές κάρτες και έχουν ένα ταχύτερο, ευκολότερο εργαλείο: τα smartphones τους.

    Και υπάρχει έκρηξη στον κινεζικό τουρισμό που στηρίζει την υπερπόντια επέκταση αυτών των συστημάτων χωρίς μετρητά. Ο αριθμός των Κινέζων τουριστών που ταξιδεύουν στο εξωτερικό αυξάνεται κάθε χρόνο τα τελευταία 20 χρόνια. Οι Κινέζοι τουρίστες στο εξωτερικό ανήλθαν πέρυσι στα 122 εκατομμύρια και δαπάνησαν περίπου 110 δισ. δολάρια στο εξωτερικό, σύμφωνα με την κινεζική ακαδημία τουρισμού.

    Πράγματι καθώς οι Κινέζοι τουρίστες τείνουν να είναι πιο μορφωμένοι και πιο εύποροι από τον γενικό πληθυσμό, απολαμβάνουν μεγαλύτερη εξοικείωση με ξένες μάρκες και παρουσιάζουν μεγαλύτερη επιθυμία για την απόκτηση προϊόντων τους.

    Τώρα, οι έμποροι και τα εμπορικά σήματα σε όλο τον κόσμο έχουν έναν οικονομικά αποδοτικό τρόπο να αρχίσουν να δοκιμάζουν την ελκυστικότητά τους προς τους Κινέζους καταναλωτές. Δεν χρειάζονται κανένα νέο εξοπλισμό ή δαπάνες κεφαλαίου, αρκεί να επιτρέψουν στους τουρίστες να σαρώσουν έναν κωδικό QR.

    Η Alipay έχει ήδη υπογράψει παγκόσμιες συμφωνίες με τις Marriott και Uber. Η Alipay θα συνεργαστεί με την Yelp στη Νέα Υόρκη, το Λος Άντζελες, το Λας Βέγκας και το Σαν Φρανσίσκο. Η WeChat Pay έχει επίσης υπογράψει μια συμφωνία στο Λας Βέγκας, με τη Caesars.

    Τι σημαίνει αυτό για τα διεθνή brands; Με μια λέξη: ευκαιρία. Κάθε brand ή έμπορος λιανικής πώλησης έχει την ευκαιρία να αποκομίσει κέρδη από την αναπτυσσόμενη κινεζική τουριστική αγορά. Θα χρειαστεί να κάνουν τρία βήματα για να ξεκινήσουν οι διαδικασίες:

    1. Εγγραφή στο Alipay και στο WeChat Pay, ώστε ο ιστότοπος του, όπου και αν βρίσκεται, να δέχεται πληρωμές από Κινέζους τουρίστες.

    2. Μετάφραση στα κινεζικά τουλάχιστον της αρχικής σελίδας του ιστότοπού σας.

    3. Ψηφιακή διαφημιστική καμπάνια έξι μηνών στην Κίνα. Αυτό θα κοστίσει κάτι. Το πόσο, εξαρτάται αυτό το εύρος της εκστρατείας, αλλά εάν δεν τολμήσεις, δεν θα κερδίσεις. Θα πρέπει να γνωρίσετε στους τουρίστες ότι μπορούν να έρθουν σε εσάς και να πληρώσουν ηλεκτρονικά.

    Μέχρι τώρα συνηθίζατε να ρωτάτε τους πελάτες σας στο ταμείο, “μετρητά ή πιστωτική κάρτα”; Τώρα, θα πρέπει να εξασκηθείτε στην ερώτηση: “Alipay ή WeChat”;

    Πηγή: Forbes

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Μαρέβα Γκραμπόφσκι: Το ρίσκο του να δημιουργείς ένα brand εν μέσω κρίσης

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: BlackRock Blog: Τέσσερις επενδυτικές επιλογές για το δεύτερο εξάμηνο

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: BlackRock Blog: Γιατί οι επενδυτές αγνοούν -προς το παρόν- τις πολιτικές αναταράξεις



    ΣΧΟΛΙΑ