ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αυτό φάνηκε, άλλωστε, και από την πρόσφατη επίσκεψη της Cristina Constandache που κατέχει τη θέση VP of Global Partnerships στην Rakuten Viber (η ιδρυθείσα το 2010 Viber Media εξαγοράστηκε το 2014 από τον ιαπωνικό “κολοσσό” του ηλεκτρονικού εμπορίου Rakuten).
“Η ελληνική αγορά είναι πολύ σημαντική για εμάς”, ήταν συγκεκριμένα το μήνυμα που έφερε μαζί της, ερχόμενη στην Ελλάδα, η γυναίκα που αναλαμβάνει και εκείνη από μέρους της να διασφαλίσει, μέσα από τις διεθνείς συνεργασίες, την ανοδική πορεία του Viber.
Η Ελλάδα αποτελεί μία από τις πιο δραστήριες αγορές για την Rakuten Viber. Σημειωτέον πως το 85% των κατόχων smartphone που ζουν στην Ελλάδα χρησιμοποιούν καθημερινά το Viber, ως μέσο επικοινωνίας και όχι μόνο, καθώς όπως δηλώνει η ίδια, έντονο ενδιαφέρον έχουν συγκεντρώσει, πέρα από τις πιο παραδοσιακές υπηρεσίες, και οι νεότερες λειτουργίες της εφαρμογής που σκοπό έχουν να αναβαθμίσουν την εμπειρία ανταλλαγής περιεχομένου μέσω του Viber.
Πίσω από την επιτυχία αυτή του Viber στην Ελλάδα βρίσκεται η ανάγκη των ανθρώπων να επικοινωνούν άμεσα και δωρεάν, εν μέσω των δύσκολων οικονομικών συνθηκών που βιώνει η χώρα μας. Αυτό είναι και το “κλειδί” για την απήχηση που έχει η εφαρμογή στην ελληνική αγορά. Η κρίση “γεννά” ευκαιρίες για τον χώρο του messaging, σύμφωνα με την Cristina Constandache, η οποία μάλιστα εκτιμά πως η Ελλάδα μπορεί να υποστηρίξει την καινοτομία.
Συνέντευξη στην Ζωή Σεργεντάνη
– Από το 2010 – οπότε και πρωτοεμφανίστηκε το Viber – έχει καταφέρει να καθιερωθεί ως μια από τις κορυφαίες εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων παγκοσμίως, προσελκύοντας ολοένα και περισσότερους χρήστες. Τι ισχύει για την ελληνική αγορά;
Το Viber έχει 900 εκατ. εγγεγραμμένους ενεργούς χρήστες παγκοσμίως. Οι χρήστες μας εκτείνονται σε ολόκληρο τον κόσμο, με την Ελλάδα να συνιστά μία από τις πιο δραστήριες αγορές. Η ελληνική αγορά είναι πολύ σημαντική για εμάς και οι άνθρωποι στην Ελλάδα πραγματικά εκτιμούν το Viber. Σχεδόν το 85% των κατόχων smartphone στη χώρα χρησιμοποιεί καθημερινά το Viber, για να επικοινωνήσει με την οικογένειά του, τους φίλους του ή τους συναδέλφους.
– Πράγματι, η δυνατότητα άμεσης και οικονομικής/δωρεάν επικοινωνίας έχει καταστήσει ιδιαιτέρως δημοφιλή την εφαρμογή. Όμως, πέρα από τις βασικές λειτουργίες του messaging, το Viber έχει διευρύνει την γκάμα υπηρεσιών του, προσθέτοντας, μεταξύ άλλων, παιχνίδια και δημόσιες συνομιλίες. Αυτές οι νέες προσθήκες βρήκαν ανταπόκριση στο κοινό; Τι σηματοδοτεί αυτή η “στροφή”;
Οι χρήστες περνούν πολύ χρόνο στο Viber, κάτι που σημαίνει ότι τείνουν να επανέρχονται για ολοένα και περισσότερες συζητήσεις στη διάρκεια της ημέρας. Έχουμε προσθέσει νέα χαρακτηριστικά ακριβώς για να διευκολύνουμε την επικοινωνία. Ένα παράδειγμα είναι οι επεκτάσεις συνομιλιών (Chat Extensions) που παρέχουν πρόσβαση στο περιεχόμενο και στις υπηρεσίες τρίτων κατασκευαστών, δίδοντας δηλαδή τη δυνατότητα στους χρήστες να μοιράζονται (σ.σ. κατ’ευθείαν μέσα από μια συνομιλία) από μουσική μέχρι βίντεο και εικόνες GIF, προσφέροντας παράλληλα υπηρεσίες για κρατήσεις ή αγορά εισιτηρίων. Έχουμε, επίσης, προσθέσει λειτουργίες βιντεοσκοπημένων μηνυμάτων (Video Message), έχουμε βελτιώσει τα χαρακτηριστικά των ομαδικών συνομιλιών, ενώ έχουμε φέρει, πέραν των δημόσιων συνομιλιών και τους δημόσιους λογαριασμούς (Public Accounts) που επιτρέπουν σε brands να αλληλεπιδρούν σε προσωπικό επίπεδο με τους καταναλωτές.
Η χρήση αυτών των νέων χαρακτηριστικών έχει εκτοξευθεί και οι χρήστες μας ανταποκρίνονται θετικά σε αυτές τις νέες προσθήκες. Γιατί; Επειδή κάναμε καλύτερη και ευκολότερη την εμπειρία ανταλλαγής μηνυμάτων, εξοικονομώντας χρόνο για τους χρήστες, καθώς δεν χρειάζεται να εναλλάσσονται μεταξύ των εφαρμογών για να στέλνουν μηνύματα, βίντεο, προσκλήσεις και άλλου είδους περιεχόμενο στους φίλους τους, αφού τους δίνουμε τη δυνατότητα να κάνουν τα περισσότερα από όσα θέλουν μέσω του Viber.
Αυτή η “στροφή”, όσον αφορά τη χρήση, πηγάζει από το γεγονός ότι οι χρήστες μπορεί να έχουν καμιά 20αριά εφαρμογές στο smartphone τους, αλλά στην πραγματικότητα χρησιμοποιούν μόνο μερικές από αυτές, οι περισσότερες εκ των οποίων αφορούν στην ανταλλαγή μηνυμάτων. Το είδαμε σαν ευκαιρία να δώσουμε στους χρήστες αυτό που θέλουν πραγματικά, το οποίο και είναι να έχουν μία ολοκληρωμένη εμπειρία ανταλλαγής μηνυμάτων μέσω του Viber.
– Πέρα από τα “νεόφερτα” χαρακτηριστικά, βασικό κομμάτι της εμπειρίας ανταλλαγής μηνυμάτων μέσω του Viber είναι και τα αυτοκόλλητα (stickers). Σε τι βαθμό οι χρήστες επιλέγουν τα stickers και τι σημαίνει αυτό για την επικοινωνία;
Τα stickers είναι ένα καταπληκτικό χαρακτηριστικό του Viber και οι χρήστες ανταλλάσσουν αυτοκόλλητα στις συνομιλίες τους όλη την ώρα, με απίστευτο ρυθμό. Επί της ουσίας, είναι λεπτομερείς εικόνες που συχνά συνοδεύονται και από κάποια λέξη ή φράση και που οι άνθρωποι χρησιμοποιούν συνέχεια. Μόνο τον τελευταίο χρόνο, οι χρήστες του Viber αντάλλαξαν πάνω από 30 δισ. stickers, αριθμός που μεταφράζεται σε 116 εκατ. λήψεις (downloads) πακέτων αυτοκόλλητων.
Ο λόγος της μεγάλης επιτυχίας τους είναι ότι αποτελούν έναν υπέροχο τρόπο επικοινωνίας που συνδυάζει το συναίσθημα με τη χρηστικότητα. Τα χρησιμοποιώ συνέχεια γιατί κάποιες φορές μια εικόνα μπορεί να αποδώσει με μεγαλύτερη ευκολία αυτό που οι λέξεις δεν μπορούν. Είναι ένας αστείος, εύκολος και δημιουργικός τρόπος για να εκφράσεις τι νιώθεις και να μοιραστείς τα συναισθήματά σου. Έχουμε προσθέσει stickers με ήχο ή κίνηση, αλλά και stickers που διατίθενται για διαφημιστικούς λόγους – τα διάφορα brands μπορούν, δηλαδή, να λανσάρουν τα δικά τους αυτοκόλλητα, στο πλαίσιο κάποιας διαφημιστικής καμπάνιας.
Πρόσφατα, για παράδειγμα, τρέξαμε μια διαφημιστική καμπάνια για να προωθήσουμε την περιοδεία της Shakira, “El Dorado”. Η ομάδα της χρησιμοποίησε τον δημόσιο λογαριασμό της στο Viber για τη διάθεση εκπτωτικών κωδικών, διαμορφώνοντας το conversion rate (σ.σ. το ποσοστό των χρηστών που αγόρασαν εισιτήριο) στο 11% μέσα σε λίγες μόλις ημέρες. Η ομάδα της κυκλοφόρησε επίσης ένα πακέτο αυτοκόλλητων για τους followers του δημόσιου λογαριασμού της Shakira, προσελκύοντας νέους “φαν” στο Viber.
– Οι απαιτήσεις από τεχνολογικής απόψεως, για μία επιχείρηση που θέλει να καταστεί ανταγωνιστική, είναι αυξημένες: Καλείται όχι μόνο να συμβαδίζει με τις τάσεις της εποχής, αλλά και να καινοτομεί. Θεωρείτε ότι μια χώρα που βιώνει τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης, όπως είναι η Ελλάδα, μπορεί να υποστηρίξει τέτοιου είδους καινοτόμα εγχειρήματα;
Οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων είναι οι πιο κατάλληλες για μία χώρα σαν την Ελλάδα, όπου εξ αιτίας της οικονομικής κατάστασης, οι άνθρωποι τείνουν να μετακομίζουν στο εξωτερικό για μικρότερο ή μεγαλύτερο διάστημα. Το σημαντικό με το messaging είναι πως ό,τι παρέχουμε είναι δωρεάν, ούτως ώστε οι ελληνικές κοινότητες του εξωτερικού να μπορούν να βρίσκονται σε επαφή με τους δικούς τους ανθρώπους.
Όσον αφορά τους συνεργάτες μας, στόχος μας είναι να προάγουμε την εμπειρία των χρηστών, αλλά και να συνεργαζόμαστε με brands που θα χρησιμοποιήσουν το Viber ως αποκλειστικό διαφημιστικό κανάλι, προσφέροντας έτσι προστιθέμενη αξία στους χρήστες μας.
Επομένως ναι, εφαρμόζοντας μια προσέγγιση προσαρμοσμένη στα δεδομένα της ελληνικής αγοράς και συνεργαζόμενοι με τους τοπικούς συνεργάτες μας, πιστεύουμε ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια για καινοτομία, στον βαθμό που αυτή στηρίζει, ενισχύει και ικανοποιεί τις ιδιαίτερες ανάγκες και απαιτήσεις των χρηστών μας.
– Ποιο ήταν το όραμά σας όταν αναλάβατε καθήκοντα στην εταιρεία και ποιο είναι τώρα;
Πρόσφατα και συγκεκριμένα μέσα στο 2017 ανέλαβα καθήκοντα στην εταιρεία, επομένως το όραμα που είχα όταν ξεκίνησα, είναι το ίδιο με τώρα. Ο τομέας του messaging διαθέτει τεράστιες δυνατότητες, λειτουργώντας ως “πύλη” για όλους εμάς να χρησιμοποιούμε το κινητό μας τηλέφωνο με έναν πιο εύκολο, καλύτερο και πιο αποδοτικό τρόπο, όπου τα brands και οι καταναλωτές αλληλεπιδρούν μεταξύ τους χωρίς περιορισμούς. Ο χρόνος που πέρασε από όταν ήλθα στην εταιρεία έχει επιβεβαιώσει πλήρως αυτήν την ιδέα. Όλες οι καινοτομίες πάνω στις οποίες εργαζόμαστε και συνεχίζουμε να φέρνουμε στο Viber, έχουν τον εξής έναν στόχο: Να κάνουμε το Viber την καλύτερη δυνατή εφαρμογή που μπορεί να υπάρξει.
– Τα κρούσματα από κυβερνοεπιθέσεις έχουν πυροδοτήσει συχνά τη δημόσια συζήτηση γύρω από τους κινδύνους του Διαδικτύου. Πόσο ασφαλείς είμαστε; Πόσο διασφαλισμένη είναι η ιδιωτικότητά μας στο Ίντερνετ;
Το Ίντερνετ έχει οφέλη, αλλά και κινδύνους. Φέρνουμε τους ανθρώπους σε επαφή χωρίς περιορισμούς, αλλά και με ασφάλεια. Οι συνομιλίες είναι κρυπτογραφημένες. Δεν διαβάζουμε τα μηνύματά σας, δεν ακούμε τους διαλόγους σας, δεν τα έχουμε αυτά τα δεδομένα. Αυτό σημαίνει επίσης ότι δεν “στοχοποιούμε” κανέναν, με βάση τις συνομιλίες που έχει, όπως κάνουν ανάλογες εφαρμογές. Κάποιος δηλαδή που θα έχει μία συζήτηση για μία συγκεκριμένη μπάντα που θέλει να δει την επόμενη εβδομάδα, δεν θα δει στην οθόνη του κάποια διαφήμιση για ένα T-shirt αυτής της μπάντας. Δεν είναι αυτό που κάνουμε. Λαμβάνουμε πολύ σοβαρά υπ’όψιν μας την ιδιωτικότητα και την ασφάλεια και ξέρουμε ότι οι χρήστες μας το αναγνωρίζουν αυτό.
Πηγή: Forbes
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Τα futures του Bitcoin κατέφθασαν!
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ο πλούτος, η φήμη και ο θάνατος!
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ιράν: Ο παράδεισος της παγκόσμιας σιδηροδρομικής βιομηχανίας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πυρκαγιά σε χώρο απορριμμάτων στο Ρετσινόλακκο Ευβοίας
- Eurobank: Σε ένα εμβληματικό κτίριο της Θεσσαλονίκης το νέο κέντρο private banking
- Φοροδιαφυγή: Mείωση φόρων φέρνουν τα υπερέσοδα – Οι προτεραιότητες της επόμενης 3ετίας
- Υπουργείο Εργασίας: Ευρύ πλέγμα δράσεων για υγεία και ασφάλεια – Καραγκούνης: Έμφαση στην πρόληψη ατυχημάτων