• Think Tanks

    Το Bitcoin ή η Uber δεν θα «αφανιστούν» από τις κυβερνήσεις

    • NewsRoom
    Uber


    Οι ισχυρές κυβερνήσεις και οι θεσμοί που συνδέονται μαζί τους -όπως οι τράπεζες και διάφοροι οργανισμοί- έχουν κλιμακώσει πρόσφατα τις εκστρατείες τους εναντίον του Bitcoin και της Uber. Η Ρωσία προστέθηκε στη λίστα των χωρών που προσπαθούν να περιορίσουν την εξέλιξη και επέκταση του Bitcoin, ενώ το Λονδίνο περιλαμβάνεται στη λίστα των τοπικών και εθνικών κυβερνήσεων που απαγόρευσαν τη λειτουργία της Uber.

    Υπάρχει ένας καλός λόγος για τον οποίο ισχυρές κυβερνήσεις κυνηγούν το Bitcoin και την Uber. Και αυτό, διότι πρόκειται για καινοτομίες οι οποίες προκαλούν το status quo, δηλαδή τη δύναμη των ελίτ που γράφουν τους κανόνες για να προωθούν τα δικά τους συμφέροντα εις βάρος της πλειονότητας των πολιτών.

    Το Bitcoin αναδείχθηκε ως το “νόμισμα των πολιτών”, μια εναλλακτική στα εθνικά νομίσματα, ελεύθερο από τον έλεγχο των κεντρικών τραπεζών και των λοιπών τραπεζικών ιδρυμάτων. Και αυτό σημαίνει πως οι κυβερνήσεις έχασαν μέρος του εισοδήματος που λάμβαναν – τα πλεονεκτήματα που είχαν από το τύπωμα των χρημάτων και από τον έλεγχο της οικονομίας, όπως έχω ξανασχολιάσει σε προηγούμενο άρθρο μου. Γι’ αυτόν τον λόγο μεγάλες κυβερνήσεις, από την Κίνα ως τη Ρωσία, καθώς και μικρότερες, όπως η Βενεζουέλα, προσπαθούν να το καταστρέψουν. Πώς; Με το να απαγορεύσουν την “αρχική προσφορά κερμάτων” (“Initial Coin Offering” ή ICO), με το κλείσιμο των συναλλαγών σε Bitcoin, αλλά και με τη δίωξη των προγραμματιστών του ψηφιακού νομίσματος.

    Και, απ’ ό,τι φαίνεται, το πετυχαίνουν, αφού το ψηφιακό νόμισμα μέσα σε λίγες μέρες έχασε περίπου το 30% της αξίας του.

    Στη συνέχεια, υπάρχει η Uber, η οποία έχει αναδειχθεί ως “μεταφορική εταιρεία του λαού”, μια εναλλακτική λύση στο παραδοσιακό τοπικό μονοπώλιο των ταξί, σύμφωνα με το οποίο οι ενώσεις των αυτοκινητιστών καθορίζουν ποιος θα είναι σε αυτή την επιχείρηση, για πόσο καιρό και πόσο θα πληρώνουν οι καταναλωτές.

    Το Uber επίσης προέκυψε ως εναλλακτική λύση στα αναποτελεσματικά μέσα μαζικών μεταφορών/μετακινήσεων, τα οποία συνήθως ανήκουν και ελέγχονται από τις τοπικές κυβερνήσεις και ρυθμίζονται από δημόσιους συνδικαλιστές που εργάζονται σε αυτά. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ορισμένες μεγάλες τοπικές, περιφερειακές και εθνικές κυβερνήσεις αρνούνται να χορηγήσουν άδεια λειτουργίας στην Uber ή να μεταφέρουν τα πρότυπά της σε εκείνα των συνδικάτων ταξί.

    Αλλά, αν η ιστορία μπορεί να μας διδάξει κάποιο μάθημα, αυτό είναι πως οι μεγάλες κυβερνήσεις και οι συνεργάτες τους μπορούν να επιβραδύνουν τις καινοτομίες αλλά δεν μπορούν να τις “σκοτώσουν”. Ειδικά στις δημοκρατικές κοινωνίες, όπου οι άνθρωποι κάποια στιγμή θα διώξουν από την εξουσία τους πολιτικούς που βρίσκονται απέναντι στον λαό και στις τεχνολογίες που βελτιώνουν τη ζωή των πολιτών.

    Πηγή: Forbes

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ρώσος δισεκατομμυριούχος επενδύει $100 εκατ. σε ένα project με μηδαμινές πιθανότητες επιτυχίας

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Θα μπορούσε η Ελλάδα να ακολουθήσει τα βήματα της Πορτογαλίας και να ανακάμψει;

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: BlackRock Blog: Γιατί οι επενδυτές αγνοούν -προς το παρόν- τις πολιτικές αναταράξεις



    ΣΧΟΛΙΑ