Εδώ και δεκαετίες, περιβαλλοντικές οργανώσεις, δημοσιογράφοι αλλά και οι Αρχές προσπαθούν να ξετυλίξουν το κουβάρι της σκοτεινής υπόθεσης διακίνησης αποβλήτων στη Μεσόγειο, καταρτίζοντας λίστες και χάρτες για το πού και ποια πλοία μπορεί να είχαν βυθιστεί με αυτά.
Κάθε μέρα, δεκάδες χιλιάδες πλοία διασχίζουν τον ωκεανό, από φορτηγά πλοία έως κρουαζιερόπλοια και αλιευτικά σκάφη. Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ναυσιπλοΐας, περίπου το 90% των εμπορικών συναλλαγών πραγματοποιούνται δια θαλάσσης επειδή είναι “ο πιο οικονομικά αποδοτικός τρόπος να μεταφέρονται μαζικά αγαθά και πρώτες ύλες σε όλο τον κόσμο”.
Αλλά η παρακολούθηση όλων αυτών των αποστολών προϊόντων δεν είναι εύκολη. Εδώ έρχεται η Spire Global, μια από τις επιχειρήσεις που κατάφεραν να μπουν στη λίστα του Forbes με τα επόμενα Startups του ενός δισ. δολαρίων. Η εταιρεία διαθέτει 40 δορυφόρους σε τροχιά, που τραβούν στιγμιότυπα από τους ωκεανούς του κόσμου με κάμερες και μια σειρά άλλων αισθητήρων. Αυτοί οι δορυφόροι στέλνουν πάνω από 10 εκατομμύρια μηνύματα την ημέρα γεμάτα με δεδομένα από τα πλοία. Σε συνδυασμό με αλγόριθμους μηχανικής μάθησης στο έδαφος, η εταιρεία έχει ως στόχο να παρέχει μια ολοκληρωμένη εικόνα των μεταφορών προϊόντων από τα πλοία για τους πελάτες της.
“Μπορούμε να δούμε τα πλοία σε μια συγκεκριμένη περιοχή, να δούμε πού βρίσκονται, πού κατευθύνονται και πού θα βρίσκονται στο μέλλον”, δήλωσε ο Kyle Brazil, διευθυντής προϊόντος για το Spire Sense.
Αυτή η ικανότητα εντοπισμού πλοίων έχει τις ρίζες της στο επιχειρηματικό μοντέλο της Spire. Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές δορυφορικές εταιρείες, οι οποίες κατασκευάζουν μεγάλους, ακριβούς δορυφόρους με στόχο να διαρκέσουν για δεκαετίες, η Spire κατασκευάζει μικρότερους, φθηνότερους δορυφόρους που μπορούν να κατασκευαστούν και να εκτοξευθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτό σημαίνει ότι η εταιρεία είναι σε θέση να βελτιώνει και να αναβαθμίζει την δορυφορική της τεχνολογία με κάθε εκτόξευση, εξασφαλίζοντας στους πελάτες της περισσότερες δυνατότητες παροχής δεδομένων στο έδαφος.
Με τους δορυφόρους της στη θέση τους, η εταιρεία πιστεύει ότι είναι έτοιμη να μεταμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο τα προϊόντα παρακολουθούνται και το πώς υπολογίζεται ο χρόνος παράδοσης, επιτρέποντας στους πελάτες της να λαμβάνουν αποφάσεις για τις επιχειρήσεις τους με υψηλής ποιότητας δεδομένα.
“Θα φτάσει ένα πλοίο στο λιμάνι εγκαίρως; Εισέρχεται σε μια περιοχή που δεν θα έπρεπε να είναι; Το να γνωρίζουν αυτές τις απαντήσεις επιτρέπει στους ανθρώπους να παίρνουν αποφάσεις, αντί απλώς να αντιδρούν”, δήλωσε ο Brazil.
Πηγή: Forbes