ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Αν πετάτε συχνά, η πρόκληση της στάθμευσης στο αεροδρόμιο έχει σχεδόν σίγουρα προσθέσει ανεπιθύμητο άγχος και ταλαιπωρία στο ταξίδι σας.
Για αρχή, είναι συνήθως δαπανηρή. Στη συνέχεια, υπάρχει η συζήτηση που μπορεί να έχετε με τον εαυτό σας για το ποιον χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων θα χρησιμοποιήσετε; τους πιο ακριβούς επιτόπιους χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων ή τους ελαφρώς φθηνότερους που βρίσκονται πιο μακριά, απαιτώντας τη χρήση λεωφορείου; Και μετά υπάρχει και ο πονοκέφαλος της ανάκτησης του αυτοκινήτου σας κατά την επιστροφή σας, υποθέτοντας ότι μπορείτε να θυμηθείτε πού το αφήσατε.
Μην αγχώνεστε πια. Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) μπορεί να έχει την απάντηση που ψάχνετε.
Αυτός είναι ο Stan, ένα ηλεκτροκίνητο ρομπότ που κυριολεκτικά παίρνει το αυτοκίνητό σας, το παρκάρει για εσάς και το έχει έτοιμο για την επιστροφή σας. Λειτουργεί απόλυτα αυτόνομα και είναι ιδιαίτερα ικανός στο να χωράει πολλά αυτοκίνητα στον διαθέσιμο χώρο. Τόσο πολύ, ώστε οι προγραμματιστές του ισχυρίζονται ότι μπορεί να δημιουργήσει έως και 50% περισσότερες θέσεις.
Η αύξηση του αριθμού των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν έναν χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων έχει νόημα από διάφορες πλευρές. Από εμπορικής άποψης, αυξάνει τα έσοδα από έναν ενιαίο χώρο. Σημαίνει επίσης μείωση της πίεσης για επιπλέον χώρο και πόρους.
Σήμερα χρησιμοποιείται στα αεροδρόμια Charles de Gaulle στο Παρίσι και Saint Exupéry στη Λιόν, ενώ ο Stan θα αρχίσει να μετακινεί αυτοκίνητα και στο αεροδρόμιο Gatwick του Λονδίνου τον Αύγουστο.
Διαστημικοί εισβολείς
Ίσως να νομίζετε ότι είστε τρομερός οδηγός όταν πρόκειται για παρκάρισμα ή για οδήγηση σε στενούς χώρους. Αλλά ποτέ δεν θα είστε σε θέση να σαρώσετε ένα χώρο και να υπολογίσετε το μέγεθός του με το βαθμό ακρίβειας που μπορεί να χρησιμοποιήσει η τεχνητή νοημοσύνη. Επιπλέον, θα χρειάζεστε πάντα αρκετό χώρο για να βγείτε από το αυτοκίνητό σας. Αυτό είναι κάτι για το οποίο ο Stan δεν χρειάζεται να ανησυχεί όταν τακτοποιεί οχήματα στενά μαζί δίπλα-δίπλα.
Υπάρχει πολύς θόρυβος και πολλή δημοσιότητα γύρω από τις δυνατότητες του αυτοματισμού και της ρομποτικής σχεδόν σε κάθε τομέα κάθε οικονομίας, και έντονη συζήτηση σχετικά με το τι μπορεί να σημαίνει αυτό για το μέλλον της εργασίας.
Υπάρχουν περισσότερα ρομπότ και περισσότερη αυτοματοποίηση σε χρήση στον παγκόσμιο χώρο εργασίας σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη στιγμή στην ανθρώπινη ιστορία. Βιώνουμε επίσης μια περίοδο πολύ υψηλής απασχόλησης. Αν και υπάρχει ο πειρασμός να δούμε την εποχή του αυτοματισμού ως κάτι που θα συμβεί σε εμάς κάποια στιγμή στο μέλλον, η πραγματικότητα είναι ότι έχει ήδη συμβεί.
Οι αλλαγές που θα προχωρήσουν μπορεί να έχουν μέγεθος που δεν έχουμε δει από τη γεωργική επανάσταση που άρχισε πριν από περίπου 10.000 χρόνια, όταν οι κυνηγοί-συλλέκτες άρχισαν να καλλιεργούν τη γη. Αυτές οι αλλαγές, ωστόσο, είναι πιθανό να είναι αυξητικές και να ακολουθούν έναν κύκλο συνεχιζόμενης βελτίωσης: εάν η βιομηχανία σας βιώνει ένα κύμα αυτοματοποίησης, μπορείτε να περιμένετε κι άλλα στο μέλλον.
Στον τομέα του λιανικού εμπορίου τροφίμων, οι αποθήκες μόνο με ρομπότ λειτουργούν ήδη στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ. Εν τω μεταξύ, οι πελάτες στην καφετέρια Ratio στη Σαγκάη συνηθίζουν στο να βλέπουν ένα ρομπότ-μπάρμαν να τους φτιάχνει τα ποτά – από τον καφέ πριν από τη δουλειά μέχρι τα βραδινά κοκτέιλ και πολλά άλλα.
Το κείμενο δημοσιεύθηκε στο world economic forum.org και συγγραφέας είναι ο Sean Fleming
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Regency Casino Mont Parnes: Μια μαγική «χώρα των θαυμάτων»
- Μητσοτάκης: Οι αποφάσεις του βουνού και ο χρόνος των ανακοινώσεων για την προεδρία της Δημοκρατίας
- Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο: Συγκεκριμένα τα χρονοδιαγράμματα στο πρόγραμμα έργου που θα εγκρίνουμε σήμερα
- Μετρό Αθήνας: Αλλάζουν εικόνα οι σταθμοί – Σε εξέλιξη πρόγραμμα ανακαίνισης του δικτύου