Πως αισθάνεστε; Η απάντησή σας σε αυτήν τη φαινομενικά απλή ερώτηση θα καθορίσει πιθανώς το πόσο παραγωγική θα είναι η δουλειά σας σήμερα, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Μια ομάδα στο Saïd Business School του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης απέδειξε αυτό που πολλοί υποψιάζονται από καιρό – οι πιο χαρούμενοι άνθρωποι δουλεύουν καλύτερα.

Η εξαμηνιαία μελέτη τους σε 1.800 εργαζομένους σε τηλεφωνικά κέντρα στη βρετανική εταιρεία τηλεπικοινωνιών BT βρήκε μια σαφή αιτιακή επίδραση της ευτυχίας στην παραγωγικότητα. Οι εργαζόμενοι καλούνταν να αξιολογήσουν την ευτυχία τους κάθε εβδομάδα μέσω μιας έρευνας με e-mail που περιλαμβάναν πέντε κουμπιά emoji, από πολύ θλιμμένα έως πολύ χαρούμενα.

Οι ευτυχείς υπάλληλοι όχι μόνο εργάζονταν ταχύτερα, πραγματοποιώντας περισσότερες κλήσεις ανά ώρα, αλλά επιτύγχαναν και 13% υψηλότερες πωλήσεις από τους δυσαρεστημένους συναδέλφους τους.

Είναι ενδιαφέρον ότι το ευτυχές προσωπικό δεν δούλεψε περισσότερες ώρες από τους δυσαρεστημένους συναδέλφους τους για να πετύχει τα καλύτερα αποτελέσματα. Απλώς χρησιμοποιούσαν τον χρόνο τους πιο παραγωγικά.

Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι η αμειβόμενη εργασία κατατάσσεται πολύ χαμηλά στην ιδέα της ευτυχίας για τους περισσότερους ανθρώπους και ότι οι εργοδότες γενικά πρέπει να καταβάλλουν μεγαλύτερες προσπάθειες για να εξασφαλίσουν ότι οι εργαζόμενοι είναι ικανοποιημένοι στη δουλειά τους, σύμφωνα με τον καθηγητή Jan-Emmanuel De Neve, έναν από τους συγγραφείς της έρευνας.

«Φαίνεται να υπάρχει σημαντικό περιθώριο για βελτίωση της ευτυχίας των εργαζομένων όταν βρίσκονται στην εργασία τους», σημειώνει. «Αν και αυτό είναι σαφώς προς το συμφέρον των ίδιων των εργαζομένων, η ανάλυσή μας δείχνει ότι είναι και προς το συμφέρον των εργοδοτών τους».

Βροχερές μέρες και Δευτέρες

Μερικά πράγματα, ωστόσο, είναι πέρα ​​από τον έλεγχο του οποιουδήποτε. Η μελέτη διαπίστωσε ότι ο κακός καιρός είχε ένα γενικά καταθλιπτικό αποτέλεσμα. Η βροχή, το χιόνι και η ομίχλη ήταν ικανές να κάνουν ακόμη και κανονικά χαρούμενους ανθρώπους να αισθάνονται δυσαρεστημένοι. Ωστόσο, δεν εντόπισαν καμία συσχέτιση μεταξύ καιρού και ασθενειών.

Μια άλλη ενδιαφέρουσα πτυχή της έρευνας σχετίζεται με το ερώτημα εάν οι ευτυχείς εργαζόμενοι είναι επιτυχημένοι επειδή είναι ευτυχείς ή απλώς ευτυχισμένοι επειδή είναι επιτυχημένοι.

Επ’ αυτού, η ομάδα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι, επειδή η συνήθης εργασία σε τηλεφωνικό κέντρο δεν μπορεί να θεωρηθεί ευχάριστη και ικανοποιητική, τα αποτελέσματα δείχνουν πως οι χαρούμενοι εργαζόμενοι φέρνουν την ευτυχία τους στην εργασία, αντί να την αποκομίζουν από τη δουλειά.

Αναφέρει επίσης ότι οι επίδραση της ευτυχίας στην απόδοση των εργαζομένων είναι πιθανό να είναι ισχυρότερη στον τομέα των υπηρεσιών, όπου η εργασία απαιτεί άμεση επαφή με τον πελάτη. Η ευτυχία βελτιώνει τις κοινωνικές δεξιότητες, οι οποίες λογικά οδηγούν σε πιο ευτυχισμένους πελάτες και περισσότερες πωλήσεις.

Η έκθεση The Future of Jobs του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ καλεί τους εργοδότες να επανεξετάσουν την προσέγγισή τους όσον αφορά στις προσλήψεις και στην παροχή κινήτρων στους εργαζόμενους στην εποχή των εξαιρετικών τεχνολογικών επιτευγμάτων, γνωστή ως Τέταρτη Βιομηχανική Επανάσταση.

Το κείμενο δημοσιεύθηκε στο world economic forum.org και συγγραφέας είναι o Douglas Broom