Η εύρεση κινήτρων για την πραγματοποίηση αλλαγών μπορεί να είναι τόσο τρομακτική όσο και συναρπαστική για έναν ηγέτη – ιδιαίτερα το καλοκαίρι, που παραδοσιακά είναι μια εποχή διακοπών ή ανάπαυλας από τη ρουτίνα όλου του χρόνου. Το παιχνίδι είναι σημαντικό για την αναζωογόνηση και τη δημιουργικότητα – είτε είστε ηγέτης σε ένα σχολείο ή σε άλλο περιβάλλον, η ενθάρρυνση αυτής της ενέργειας είναι τόσο σημαντική.
Οι ηγέτες έχουν επιρροή όχι μόνο για τα δικά τους πλεονεκτήματα – αλλά μάλλον επειδή είναι ικανοί στο να κινητοποιούν τους ανθρώπους να καλλιεργούν τα δικά τους ταλέντα. Η ηγεσία μπορεί να έχει ένα φαινόμενο ντόμινο: σε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον, όχι μόνο εκπαιδευτικοί και διευθυντές, αλλά και οι ηγέτες των μαθητών επηρεάζουν την ανάπτυξη, την κινητοποίηση και την εργασιακή δημιουργικότητα των εκπαιδευομένων.
Ως υποψήφια διδάκτορας στην εκπαιδευτική διοίκηση του Πανεπιστημίου του Saskatchewan, η έρευνά μου επικεντρώνεται στην κατανόηση του τρόπου με τον οποίο λειτουργούν τα κίνητρα στις αποδόσεις εκπαιδευτικών ηγετών και δασκάλων. Οι εκπαιδευτικοί ηγέτες πρέπει να κινητοποιούν και να εμπνέουν τους άλλους ώστε να θέλουν να πετύχουν τους αναγκαίους στόχους.
Η εύρεση κινήτρων για αλλαγές στη ζωή μου ενθάρρυνε το πάθος μου για συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη και δεξιότητες. Μετά από διδακτορικό στη διοίκησης επιχειρήσεων και 10 χρόνια διδασκαλίας σε πανεπιστήμια της Τζαμάικα, ήρθα στο Saskatchewan για διδακτορικές σπουδές στην εκπαίδευση.
Η συνάντησή μου με νεαρούς και ενήλικες από διαφορετικές εθνικότητες και πολιτισμικές καταβολές σε όλα τα στρώματα της κοινωνίας αποτέλεσε μια έμπνευση στη ζωή μου. Έχει διαμορφώσει την πνευματική και προσωπική μου σύνδεση με τα κίνητρα ως τομέα ακαδημαϊκής έρευνας.
Κίνητρο σημαίνει να κινείσαι
Η λέξη κίνητρο προέρχεται από το ρήμα «κινώ», δηλαδή αφορά στις κινήσεις και τις ενέργειες των ανθρώπων και σε άλλους παράγοντες που τις καθορίζουν. Από μια ευρέως θεωρητική σκοπιά, τα κίνητρα μετριούνται με διαφορετικό τρόπο για κάθε άτομο, καθώς οι άνθρωποι εμπλέκονται σε συγκεκριμένες ενέργειες σε κατάλληλες στιγμές που σχετίζονται με τον στόχο καριέρας τους ή την αποφασιστικότητα, την εμπειρία και την αυτοεκτίμησή τους. Ωστόσο, ο κοινός αριθμητής και ο παρονομαστής είναι η επιθυμία για επιτυχία.
Ένα άτομο μπορεί να παραμείνει κινητοποιημένο όταν γνωρίζει ότι τα κίνητρά του θα επιτευχθούν. Αυτό μπορεί να το οδηγήσει να εργαστεί σκληρότερα για να επιτύχει τα όνειρα και τους στόχους του.
Οι ερευνητές μελετούν τα κίνητρα στην εκπαίδευση ίσως επειδή οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν συνεχώς σύνθετες προκλήσεις που ενθαρρύνουν μεγάλες ομάδες ατόμων να ασχοληθούν με συγκεκριμένες δραστηριότητες για την επίτευξη συγκεκριμένων αποτελεσμάτων. Μια μελέτη σε καθηγητές στα υψηλότερα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα του Πακιστάν κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι στόχοι μπορούν να επιτευχθούν όπου υπάρχει δέσμευση, εσωτερικές φιλοδοξίες και έμπνευση.
Η επιθυμία να παραμείνει κανείς κινητοποιημένος, ή να μάθει πώς να έχει κίνητρα, απαιτεί πάθος, αποφασιστικότητα και εστίαση. Διαφορετικοί άνθρωποι παρακινούνται διαφορετικά με βάση τους εσωτερικούς και προσωπικούς τους παράγοντες – για παράδειγμα, την ανάγκη για επιτυχία, ενδιαφέρον, απόλαυση και περιέργεια . Άλλοι παρακινούνται όταν οι δραστηριότητες που ολοκληρώνουν τους αποφέρουν αναγνώριση ή έπαινο, αλλά η εστίαση στους επαίνους είναι ένα πρόβλημα αν ένα άτομο δεν καταλαβαίνει τη σχέση μεταξύ συμπεριφοράς και έκβασης.
Συνειδητό κίνητρο
Η ηγεσία στο σχολικό επίπεδο ξεκινά με όλους τους εκπαιδευτικούς φορείς, όπως οι φοιτητές, οι γονείς, οι διευθυντές, οι εκπαιδευτικοί, οι διοικητικοί υπάλληλοι και η κοινότητα. Σκοπός της μετασχηματιστικής ηγεσίας είναι η επέκταση της χρήσης των δυνατοτήτων των ανθρώπων και η παροχής συμβουλών, καθοδήγησης και υποστήριξης.
Στην έρευνά μου εξετάζω το πώς η μετασχηματιστική ηγεσία είναι η πλέον κατάλληλη για να φέρει την αλλαγή στους εκπαιδευόμενους και τους ηγέτες και πώς οι ερευνητές μπορούν καλύτερα να προτείνουν μοντέλα για να καταγράψουν και να κατανοήσουν την αποτελεσματικότητα των διευθυντών.
Εάν ψάχνετε για τρόπους ανανέωσης των δεξιοτήτων σας ως ηγέτης ώστε να δώσετε κίνητρο στους υπαλλήλους σας ή να συμβάλετε στην ομάδα σας, σκεφτείτε έναν από αυτούς τους τομείς:
Επικεντρωθείτε στην επικοινωνία, καθώς οι εργαζόμενοι βασίζονται στην αποτελεσματική επικοινωνία για κατευθύνσεις ως προς τους στόχους, τις προτεραιότητες και τις αξίες του οργανισμού. Σκεφτείτε ότι αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο ένας οργανισμός ξεχωρίζει και αναπτύσσει τη φήμη του ως προτιμητέος εργοδότης, μέσω του πώς είναι γνωστός στο να αναπτύσσει τα ηγετικά ταλέντα.
Παρακολουθήστε ένα σύντομο σεμινάριο καθοδήγησης, συμβουλών και επαγγελματικής ανάπτυξης. Ο συνεχής χαρακτήρας αυτών των παραγόντων προσθέτει αξία στις ικανότητες, τις επιδόσεις και την ανάπτυξή του καθενός.
Επεκτείνετε τη συναισθηματική νοημοσύνη, καθώς φέρνει εμπιστοσύνη. Όταν οι ηγέτες δείχνουν στους υπαλλήλους ότι ενδιαφέρονται, εμπιστεύονται και συναισθάνονται μαζί τους, αυτό θα κινητοποιήσει την απόδοση των εργαζομένων και τη δέσμευσή τους στον οργανισμό.
Θυμηθείτε ότι η ηγεσία και η συνειδητή πρακτική της παροχής κινήτρων είναι χαρακτηριστικά σημάδια ζωτικών θεσμών. Κάντε χώρο για να ανανεωθούν.