ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Ισχυρά «όπλα» αλλά και σημαντικές εφεδρείες έχει στη φαρέτρα της η MIG, προκειμένου να αντιμετωπίσει τον ιδιότυπο και όχι ακόμη ξεκάθαρο… μετοχικό ακτιβισμό ,που ασκείται από την πλευρά του μεγαλύτερου ιδιώτη ακτοπλόου στη χώρα, Μάριου Ηλιόπουλου.
Για τη MIG δεν είναι η πρώτη φορά που καλείται να διαχειριστεί ιδιάζουσες καταστάσεις.
Προ πενταετίας και με φόντο την πώληση της τότε θυγατρικής του «Υγεία» στο σχήμα της CVC Capital (με μοχλό τη Hellenic Healthcare), είχαν γίνει κινήσεις ανατροπής του deal, από πλευράς Γιώργου Αποστολόπουλου του Ιατρικού Αθηνών.
Δονκιχωτικού χαρακτήρα όπως αποδείχθηκε, αφού οι αγορές ποσοστού μετοχών άνω του 5% στη θυγατρική, η αναβολή της γενικής συνέλευσης και οι νομικές παρεμβάσεις, δεν είχαν πρακτικό αντίκρισμα.
Και στο «τέλος της ημέρας» το «Υγεία» εξαγοράστηκε από το CVC Capital, ανεβάζοντας κατά τι το αρχικό τίμημα. Από τα 0,92 στα 0,95 ευρώ ανα μετοχή.
Με τον Γιώργο Αποστολόπουλο να δίνει τις μετοχές που είχε αποκτήσει την περίοδο της… κόντρας, στην δημόσια πρόταση που ακολούθησε.
Τώρα και όπως όλα δείχνουν ο καβγάς γίνεται για το πάπλωμα. Δηλαδή για την ακτοπλοϊκή Attica Group που είναι η ηγέτιδα δύναμη στη αγορά και θυγατρική του Ομίλου της ΜIG.
Μητρική και θυγατρική βρίσκονται ενώπιον ειλημμένων αποφάσεων, που απαιτούν την εγκριτική διαδικασία της γενικής συνέλευσης για την ανταλλαγή χρέους με μετοχές.
Οι πρωτοβουλίες κινήθηκαν από την τράπεζα Πειραιώς που είναι ο ισχυρότερος πιστωτής της ΜIG, ελέγχοντας παράλληλα από τη θέση του βασικού μετόχου το 31,2%.
Όπως προβλέπεται, στη ΜIG μεταβιβάζονται προκειμένου να τα σβήσει εν συνεχεία, το σύνολο των ομολογιακών δανείων που έχει χορηγήσει η Πειραιώς, το ανεξόφλητο υπόλοιπο των οποίων ανέρχεται σε 443,8 εκατ. ευρώ.
Μάλιστα ένα μεγάλο κομμάτι από αυτά ( 160,8 εκατ. ευρώ) είναι δάνεια μετατρέψιμα σε μετοχές.
Έναντι των δανείων που της εισφέρονται (χωρίς να αλλοιώνεται το μετοχικό της status) η MIG παραχωρεί το 79,38% που κατέχει στην θυγατρική Attica Group.
Το παραχωρεί στην Ιρλανδική Strix Holdings που έχει ήδη στο χαρτοφυλάκιό της το 11,84% της ακτοπλοϊκής και τελεί υπό διαχείρηση της Strix asset management.
Σχήμα ελεγχόμενο κατά 75% από την Blantyre και κατά 25% από την Πειραιώς.
Με το βρετανικό επενδυτικό fund του Ινδικής καταγωγής Μουμπασίρ Μουκαντάμ να έχει αναλάβει τη μακροχρόνια διαχείρηση των μη τραπεζικών περΜιουσιακών στοιχείων της Πειραιώς.
Τα αμφίπλευρα οφέλη της συμφωνίας και οι αποτιμήσεις
Από τη δομή της συμφωνίας με τη MIG υπάρχουν αμφίπλευρα οφέλη, αφού ο Όμιλος απαλλάσσεται από βαριές δανειακές υποχρεώσεις, διατηρεί την επιχειρηματική του αυτονομία περιοριζόμενος στον τομέα του real estate, ενώ και οι μειοψηφούντες μέτοχοι διατηρούν τα ποσοστά τους χωρίς αυτά να συρρικνώνονται.
Τα οφέλη για την Πειραιώς, που προχώρησε σε μια βελούδινη κίνηση για τους υπολοίπους μετόχους της MIG μη μετατρέποντας το ομολογιακό της, αφορούν τη διαγραφή από τα βιβλία της των προβληματικών χορηγήσεων. Αναμένοντας παράλληλα και τα δυνητικά οφέλη από τις μεταγενέστερες εξελίξεις στην ακτοπλοϊκή.
Για την Attica Group καθώς το 79,38% αντιστοιχίζεται με τα 443,8 εκατ. ευρώ των δανείων, η συνολική της αποτίμηση (για το 100%) διαμορφώνεται στα 559 εκατ. ευρώ. Δηλαδή στα 2,59 ευρώ ανά μετοχή.
Όταν την Παρασκευή, έπειτα από μια βροντώδη πτώση 10,23% η μετοχή έκλεισε στα 1,975 ευρώ, με τη χρηματιστηριακή αξία να υποχωρεί στα μόλις 426,2 εκατ. ευρώ.
Στο πεδίο των ανταγωνιστών Γκριμάλντι και seajets
Το επιχειρηματικό εκτόπισμα της Attica Group μεγαλώνει μετά από τη συμφωνία απορρόφησης της ΑΝΕΚ, που αξιολογείται από την επιτροπή ανταγωνισμού.
Η δομή της συμφωνίας προβλέπει της ανταλλαγή μίας μετοχής (κοινής και Προνομιούχου) της ΑΝΕΚ με 0,1217 μετοχές της Αttica Group, η οποία θα διαθέσει και 80 εκατ. ευρώ για εξόφληση δανείων της απορροφόμενης.
Με τα δεδομένα αυτά οι μέτοχοι της ΑΝΕΚ, πιστώτριες τράπεζες και όλοι οι άλλοι, μεταξύ των οποίων και η οικογένεια του Γιάννη Σήφη Βαρδινογιάννη, θα κατέχουν περί το 11,2% εν συνόλω, στο νέο ενοποιημένο σχήμα της Αttica Group.
Του οποίου η κεφαλαιακή αποτίμηση με βάση τα όσα αποτυπώθηκαν στην αρχική ανταλλαγή δανείων, αγγίζει τα 630 εκατ. ευρώ. Ενώ με όρους συνολικής αξίας (με την προσθήκη και του καθαρού δανεισμού) ξεπερνά τα 1,1 δισ. ευρώ.
Με το όλο πλέγμα των εξελίξεων να δίνει μια σημαντική διέξοδο για τους μετόχους της αφόρητα πιεζόμενης οικονομικά ΑΝΕΚ.
Το περσινό καλοκαίρι η Attica Group ενέταξε στον στόλο της τρία υπερσύγχρονα Highspeed, κόστους 21 εκατ. ευρώ, δρομολογημένα στις γραμμές Αργοσαρωνικού.
Εκ των πραγμάτων το νέο σχήμα της διευρυμένης ακτοπλοϊκής, έχει απέναντί του τις Μινωικές Γραμμές του Γκριμάλντι στις γραμμές Κρήτης και Αδριατικής, αλλά και τη seajets με τα ταχύπλοα σκάφη του Μάριου Ηλιόπουλου, στα δρομολόγια των Κυκλάδων και της Κρήτης.
Η αδρεναλίνη και τα μετοχικά «μέτωπα»
Λάτρης της αδρεναλίνης που προκαλούν τα ράλι αγώνων αυτοκινήτων, αλλά και με ιδιαίτερη αγάπη στις πτήσεις με ελικόπτερα, ο Μάριος Ηλιόπουλος φρόντισε να ανεβάσει την ένταση λίγο πρίν από την προγραμματισμένη για αύριο έκτακτη γενική συνέλευση της MIG.
Με βασικό ζητούμενο την έγκριση των αποφάσεων για την Attica Group.
Ορισμένοι θεωρούν ότι το ταπεραμέντο Ηλιόπουλου μοιάζει με αυτό της… θάλασσας.
Με διαδοχικές περιόδους γαλήνης και φουρτούνας.
Όπως και να ‘χει το ουσιώδες είναι ότι βρέθηκε να κατέχει το 5,48% της MIG. Όχι άμεσα ο ίδιος, αλλά μέσω της νεαρής κόρης του, κάτι που προφανώς σχετίζεται με την οικονομία των εξελίξεων.
Η έως τώρα ρητορική του, από πηγές που φαίνεται να εκφράζουν τις προθέσεις του, καθιστά εκτός απροόπτου σχεδόν βέβαιη την ολιγοήμερη αναβολή της αυριανής γενικής συνέλευσης.
Από τα συμφραζόμενα προκύπτει επίσης ότι είναι έτοιμος να θέσει σειρά ερωτημάτων, η ταυτότητα των οποίων μένει να επισημοποιηθεί.
Αν και η αιωρούμενη αίσθηση είναι πώς επιχειρείται ο… τορπιλισμός της συμφωνίας για την ακτοπλοϊκή Attica.
Είτε γιατί μέσω αυτής απομειώνεται η δική του επιχειρηματική θέση στο Αιγαίο, είτε και για άλλους λόγους που επί του παρόντος είναι δυσδιάκριτοι.
Κρίνοντας από τις συγκυρίες κάθε άλλο παρά τυχαία είναι και η ενίσχυση του ποσοστού του επιχειρηματία Αναστάσιου Στάμου, της βιομηχανίας πλαστικών «Ρολοπάκ» που έφτασε να κατέχει το 5,028% στη ΜΙG.
Και προφανώς θα φανεί αργά ή γρήγορα η πιθανή σύμπλευσή του με την πλευρά του Μάριου Ηλιόπουλου.
Τα «ντεσού» με το ράλι στη μετοχή
Ο τελευταίος ανακοίνωσε το ποσοστό συμμετοχής (με κάτοχο την κόρη του Δέσποινα) με βάση τις συναλλαγές που έγιναν στις 31 Ιανουαρίου. Τότε δηλαδή που ξεπεράστηκε το όριο του 5%.
Από τα μεσοσταθμικά δεδομένα του τελευταίου διμήνου προκύπτει ότι η τιμή της μετοχής ήταν στα 0,045 ευρώ. Με συνέπεια το κόστος κτήσης των μετοχών να υπολογίζεται λίγο πάνω από τα 2,3 εκατ. ευρώ.
Στις τρεις πρώτες συνεδριάσεις του Φεβρουαρίου, το ράλι ανόδου των τιμών συνεχίστηκε, με το συνολικό όγκο των συναλλαγών να αναλογεί στο…6,785% της MIG.
Αξίας 4,47 εκατ. ευρώ.
Ένα μέρος του συναλλακτικού όγκου πήγε στο χαρτοφυλάκιο Στάμου, που κοινοποίησε τη δική του μεταβολή με βάση τα όσα έγιναν στη αγορά στις 2 Φεβρουαρίου.
Από εκεί κι έπειτα οι κινήσεις των αγοραστών είναι άδηλες, αφού το επόμενο σκαλοπάτι για ανακοινώσεις είναι η υπέρβαση του 10%.
Θεωρείται πάντως σφόδρα πιθανό η πλευρά Ηλιόπουλου να έχει τώρα στην κατοχή της ποσοστό τουλάχιστον 8,5% ή ενδεχομένως και παραπάνω.
Την Παρασκευή η μετοχή έκλεισε στα 0,076 ευρώ, με ημερήσια άνοδο 4,83% αν και ενδοσυνεδριακά είχε φτάσει μέχρι το +22,75%.
Πλέον η κεφαλαιοποίηση της MIG έχει φτάσει στα 71,4 εκατ. ευρώ, έχοντας ενισχυθεί κατά 43,66%…
Οι γραμμές άμυνας της MIG το «χαρτί» του ομολογιακού
Σε πρώτη φάση ο Μάριος Ηλιόπουλος φαίνεται να ζητά στοιχεία από τη ΜΙG, χωρίς να διευκρινίζεται προσώρας τι μπορεί να αφορούν αυτά.
Αν πάντως μόνος του, πράγμα δύσκολο, ή με άλλους συμπαραστάτες φτάσει στο 20% μπορεί να ζητήσει «βαθύ» διαχειριστικό έλεγχο. Ενώ είναι ζήτημα νομικών ερμηνειών το τι μπορεί να πετύχει με τον έλεγχο του 10%.
Σε κάθε περίπτωση το πρώτο «όπλο» της MIG είναι η κρίση των εξελίξεων από τους ίδιους του μετόχους. Υπόψη των οποίων θα τεθούν ούτως ή άλλως τα δεδομένα.
Με τους συσχετισμούς δυνάμεων να μην ευνοούν την πλευρά Ηλιόπουλου και των πιθανώς συνασπισμένων σε αυτήν.
Και τούτο γιατί οι μέτοχοι γνωρίζουν καλά τα της συμφωνίας με την Attica Group, αλλά και του κινδύνους που συνεπάγονται αν δεν προχωρήσει.
Αν για παράδειγμα η Πειραιώς ως βασικός μέτοχος θεωρήσει ότι διακυβεύονται βασικά στοιχεία της συμφωνίας, τότε άμεσα μπορεί να αντιδράσει μετατρέποντας σε μετοχές το ομολογιακό. Φτάνοντας με τον τρόπο αυτό να πάρει σχεδόν το 82% της MIG.
Εξουδετερώνοντας έτσι τις συμμετοχές της μειοψηφίας.
Από τη στιγμή βεβαίως που η πλευρά του Μάριου Ηλιόπουλου θελήσει να κλιμακώσει την… μάχη χαρακωμάτων.
Κάτι που δεν φαίνεται να είναι ορατό υπό τις παρούσες συνθήκες.
Εκτός κι αν είναι διατεθειμένος να προσφέρει περισσότερα για να πάρει εκείνος την… Άttica Group ή ενδεχομένως να υποβάλλει δημόσια πρόταση για τη MIG. Εξελίξεις που για τους ανθρώπους της αγοράς ανάγονται στη σφαίρα του αοράτου.
Στο ζήτημα των ερωτημάτων που θα τεθούν από την πλευρά Ηλιόπουλου, η ΜΙG προφανέστατα θα δώσει απαντήσεις.
Σταθμίζοντας όμως και το γεγονός ότι επιχειρηματικά δεν μπορεί να στοιχεία για τους ανταγωνιστές της Attica Group.
Στη περίπτωση νομικών εμπλοκών με στόχο τις καθυστερήσεις στη συμφωνία, η εταιρεία βεβαιότατα και είναι σε θέση να υπερασπιστεί τα συμφέροντά της. Συνεπώς, κοντός ψαλμός αλληλούια…
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Οι πέντε βασικές προτεραιότητες του ΥΠΕΘΟ για το 2025
- Χρηματιστήριο Αθηνών: Θετικό το αφήγημα και για το 2025, σύμφωνα με τους αναλυτές
- Τέλη κυκλοφορίας: Μέχρι 31 Δεκεμβρίου η πληρωμή – Δεν θα δοθεί παράταση δηλώνουν από το υπουργείο Οικονομικών
- Όλγα Κεφαλογιάννη: Νέα χρονιά ρεκόρ το 2024 για τον ελληνικό τουρισμό – Τα έσοδα αναμένεται να ξεπεράσουν τα 20 δισ. ευρώ