Τα αποτελέσματα του γ’ τριμήνου της Motor Oil εξέπληξαν θετικά και έκλεισαν την περίοδο υποβολής εκθέσεων για τα διυλιστήρια με τον καλύτερο τρόπο, αναφέρει στην τελευταία της έκθεση η UBS.

Η Motor Oil κατέγραψε EBITDA 538 εκατ. ευρώ, 23% πάνω από το consensus για 436 εκατ. ευρώ (εκτίμηση της UBS στα 470 εκατ. ευρώ).

“Ενσωματώνουμε τα ισχυρότερα από τα αναμενόμενα αποτελέσματα, αλλά επαναλαμβάνουμε τις συντηρητικές μας προβλέψεις για τα περιθώρια διύλισης μετά τα μέσα του 2024. Κατόπιν τούτου η εκτίμησή μας για τα EBITDA του 2024 για τον όμιλο είναι 12% κάτω από το τρέχον consensus με μεγαλύτερη διαφορά στα επόμενα έτη. Υπολογίζουμε, ωστόσο, ότι ακόμη και με κανονικοποιημένο περιβάλλον περιθωρίων, η Motor Oil θα πρέπει να παράγει πάνω από 10% απόδοση ταμειακών ροών (FCF) κατά μέσο όρο την περίοδο 2024-2027 και να παρέχει μερισματική απόδοση περίπου 7%. Το πρόσφατα παρατεταμένο πρόγραμμα επαναγοράς θα πρέπει επίσης να στηρίξει τη μετοχή. Ως εκ τούτου, επαναλαμβάνουμε την ουδέτερη αξιολόγησή μας και διατηρούμε την τιμή στόχο στα €26”, αναφέρει η ελβετική τράπεζα.

Συνολικά καλή πρόοδος για τους στόχους για το 2030

Η Motor Oil παρείχε επίσης μια ενημέρωση σχετικά με την πρόοδο προς την επίτευξη των στόχων της στρατηγικής της για το 2030. Σχολιάζοντας την ικανότητα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, η Motor Oil δήλωσε ότι η υψηλότερη εστίαση επί του παρόντος είναι σε οργανική ανάπτυξη. Ο υφιστάμενος αγωγός έργων θα ήταν αρκετός για να φτάσει πάνω από τα 2GW που είναι ο στόχος της δυναμικότητας μέχρι το 2030 (από 837MW σήμερα) και ως εκ τούτου ο όμιλος θα εφαρμόσει μια καιροσκοπική προσέγγιση όσον αφορά τις συγχωνεύσεις και εξαγορές. Από τα 311MW τα οποία βρίσκονται στο προχωρημένο στάδιο ανάπτυξης, ο όμιλος αναμένει περίπου 23MW να ολοκληρωθούν μέχρι τα τέλη του 2024 ή τις αρχές του 2025.

Η Motor Oil επανέλαβε επίσης τον στόχο της να επιτύχει πάνω από 250 εκατ. ευρώ EBITDA από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας έως το 2030 (η εκτίμηση της UBS για PowerGen EBITDA είναι στα περίπου 300 εκατ. ευρώ έως το 2030). Επίσης, αναφέρθηκε καλή πρόοδος στον τομέα της κινητικότητας, όπου η Motor Oil αύξησε τον αριθμό των σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε 1.171 από 780 το 2022, και στο πρόγραμμα καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα, όπου ο όμιλος εξασφάλισε επιχορηγήσεις ευρωπαϊκής χρηματοδότησης ύψους 145 εκατ. ευρώ.

Στον τομέα της διύλισης, η Motor Oil αύξησε την προγραμματισμένη δυναμικότητα του διαχωριστή προπυλενίου σε 160kt ετησίως από 100kt και μετακίνησε την ολοκλήρωση του έργου κατά ένα έτος, η οποία αναμένεται πλέον το 2025. Το κόστος, ωστόσο, δεν έχει μεταβληθεί και εκτιμάται στα 125 εκατ. ευρώ, ενώ η συνεισφορά στα EBITDA εκτιμάται στα 30 εκατ. ευρώ ετησίως.

“Ενσωματώνουμε τα ισχυρά αποτελέσματα του γ’ τριμήνου του 2023 και μειώνουμε ελαφρώς την εκτίμηση για τα λειτουργικά έξοδα του δ’ τριμήνου, γεγονός που αυξάνει τις εκτιμήσεις μας για τα EBITDA και τα EPS του 2023 κατά 7% και 10%, αντίστοιχα. Προβαίνουμε, ωστόσο, σε περιορισμένες μόνο αλλαγές μετά το 2023, καθώς επαναλαμβάνουμε τις εκτιμήσεις μας για τις επιφυλακτικές προοπτικές για τα περιθώρια διύλισης από τα μέσα του 24 και μετά”, καταλήγει η τράπεζα.

Διαβάστε επίσης:

Ο βρώμικος κόσμος των crypto: Παιδική πορνογραφία, τρομοκρατικές οργανώσεις και ξέπλυμα χρήματος

Χρηματιστήριο: Πώς «κράτησε» η Εθνική και τι έχουν στο μυαλό τους οι traders στην Πειραιώς

Η Εθνική… δύναμη επιρροής σε τρεις χρηματιστηριακούς δείκτες