ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Η επενδυτική τράπεζα ΑΧΙΑ και οι αναλυτές Κωνσταντίνος Ζούζουλας και Χριστιάνα Τσουκαλά επισημαίνουν ότι μετά την έναρξη λειτουργίας της Αττικής Οδού, υπό την ιδιοκτησία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ανανεώνονται τα βασικά σημεία της παραχώρησης, μιας από τις πιο προσοδοφόρες παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων στην Ευρώπη.
«Από τις 6 Οκτωβρίου 2024, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ο νέος παραχωρησιούχος της Αττικής Οδού. Αυτό είναι νωρίτερα από ότι είχαμε αρχικά προβλέψει, αφού στο τελευταίο μας σημείωμα υπολογίζαμε τη λειτουργία της Αττικής Οδού από την 1η Ιουλίου 2025.
Ο όμιλος πλήρωσε 3,27 δισ. ευρώ για την 25ετή παραχώρηση, εκ των οποίων τα 671 εκατ. ευρώ ήταν ίδια συμμετοχή με κεφάλαια (equity ticket) και τα υπόλοιπα 2,6 δισ. ευρώ χρέος από ελληνικές τράπεζες.
Στις 8 Οκτωβρίου 2024, ο όμιλος ανακοίνωσε ότι η Latsco (ένα οικογενειακό γραφείο που έχει ήδη μερίδιο 7,56% στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) πρόκειται να αποκτήσει μερίδιο 10% στη θυγατρική της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που ελέγχει την Αττική Οδό (Νέα Αττική Οδός Α.Ε.) με πριμ 15% επί της αρχικής δεσμευμένης επένδυσης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο έργο ή έναντι 77 εκατ. ευρώ περίπου», επισημαίνει η ΑΧΙΑ.
«Σημειώνουμε ότι αυτού του είδους η συμφωνία (πώληση μεριδίου στο αρχικό στάδιο μιας συναλλαγής) είναι πολύ συνηθισμένη στο χώρο των υποδομών και αποτελεί ουσιαστικά συναλλαγή τύπου συνεπένδυσης.
Θεωρούμε ότι η συμφωνία με τη Latsco αποτελεί θετική εξέλιξη για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Η συμφωνία συμβάλλει στην περαιτέρω μείωση του κινδύνου του έργου, ενώ το ασφάλιστρο που καταβλήθηκε επιβεβαιώνει το ελκυστικό σημείο εισόδου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην Αττική Οδό.
Επιπλέον, η συμφωνία οδηγεί σε αυξημένες αποδόσεις για τον όμιλο μέσω βελτιωμένου εσωτερικού συντελεστή απόδοσης (IRR) και μειωμένου χρόνου αποπληρωμής.
Με βάση την άσκηση μοντελοποίησης, για την προσφορά της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο κεφαλαιακός IRR εκτιμάται σε 13,20%, ενώ η καθαρά παρούσα αξία για το έργο, υποθέτοντας επιτόκιο προεξόφλησης 9%, εκτιμάται σε 322 εκατ. ευρώ ή 3,1 ευρώ ανά μετοχή.
Επί του παρόντος, η τιμή στόχος για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαμορφώνεται στα 27,40 ευρώ ανά μετοχή με σύσταση αγοράς», καταλήγουν οι αναλυτές της ΑΧΙΑ.
Διαβάστε επίσης:
Google: Οι ΗΠΑ εξετάζουν το ενδεχόμενο διάσπασης του ομίλου
Boeing: Aπέσυρε την πρόταση για αυξήσεις 30% στους μισθούς
Οι οκτώ ώρες των ελεγκτών της Επιτροπής Ανταγωνισμού στα γραφεία της Motor Oil
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σερβία: Μεγάλη διαδήλωση των φοιτητών στο Βελιγράδι κατά της διαφθοράς στον κρατικό μηχανισμό
- ΗΠΑ: Ποιον επέλεξε ο Τραμπ για επικεφαλή του Οικονομικού Συμβουλίου του
- Σωκράτης Φάμελλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να γίνει και θεσμικά η αξιωματική αντιπολίτευση της χώρας
- Υπουργικό Συμβούλίο: Υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη – Η ατζέντα της Δευτέρας