To mononews σε συνεργασία με την VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες τους στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Bulkers

Οι αξίες των πλοίων μεσαίας ηλικίας μειώθηκαν ελαφρώς σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ οι τιμές των νεότευκτων μεγαλύτερης χωρητικότητας ενισχύθηκαν.

1

-Το Capesize BC Cape Herono (177,700 DWT, κατασκευής 2005, Mitsui Ichihara) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 14,10 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται από την VesselsValue στα 16,37 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax BC Sentosa Challenge (81.600 DWT, κατασκευής 2020, Imabari) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 32 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 32,58 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax BC River Globe (53,600 DWT, κατασκευής 2007, Yangzhou Dayang Shipbuilding) άλλαξε χέρια στην τιμή των 8,55 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 9,4 εκατ. δολάρια.

-Το Handy BC Nord Namami (38,200 DWT, κατασκευής 2012, Kanda) πουλήθηκε έναντι 13,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 14,55 εκατ. δολάρια.

Tankers

Η εβδομάδα ήταν αρκετά ήρεμη για τον τομέα των δεξαμενόπλοιων, καθώς οι τιμές παρέμειναν και πάλι σταθερές.

-Το VLCC Loggam (309,200 DWT, κατασκευής 2003, Samsung) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 29,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 29,47 εκατ. δολάρια.

-Τα LR2 Kavafis & Elytis (114,000 DWT, κατασκευής 2023-2024, SWS) πουλήθηκαν στην συνολική τιμή των 143,5 εκατ. δολαρίων, υψηλότερη από την εκτιμώμενη αξία των 141,59 εκατ. δολαρίων.

Containers

Οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παραμένουν ως επί το πλείστο σταθερές σε όλους τους τομείς αυτή την εβδομάδα, με εξαίρεση αυτές των παλαιότερης κατασκευής handys και sub panamax που υποχώρησαν ελαφρώς.

-Το Handysize Alejandrina (1,700 TEU, κατασκευής 2008, Hyundai Samho HI) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 17 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 17,7 εκατ. δολάρια.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers υποχώρησε κατά 1,1% και έκλεισε στις 316,79 μονάδες.
  • Ο δείκτης των tankers κατέγραψε πτώση 0,3% και έκλεισε στις 492,13 μονάδες.
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε πτώση κατά 0,5% και διαμορφώθηκε στις 10.413,93 μονάδες.

 

 

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue που ανήκει στον όμιλο Veson Nautical, διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Διαβάστε επίσης:

Ιωάννης Μαρτίνος: Πέντε ναυλομεσιτικές και η Signal Ocean φέρνουν επανάσταση στις ναυλώσεις

Performance (Αλίκη Παληού – Ανδρέας Μιχαλόπουλος): Κέρδη 43, 7 εκατ. δολάρια και 87,445 εκατ. δολάρια έσοδα

Star Bulk (Πέτρος Παππάς): Πουλά πλοίο αξίας 11,8 εκατ. δολαρίων