To mononews σε συνεργασία με την VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες τους στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Bulkers

Οι αξίες των φορτηγών πλοίων παραμένουν σταθερές αυτή την εβδομάδα, ενώ μικρή πτώση παρατηρείται σε αυτές των Capesizes μεσαίας ηλικίας.

1

-Το Capesize BC Cape Laurel (180,300 DWT, κατασκευής 2010, Imabari) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 28 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται από την VesselsValue στα 28,99 εκατ. δολάρια.

-Το Kamsarmax BC Energy Sunrise (81,800 DWT, κατασκευής 2014, Tadotsu Imabari) πουλήθηκε σε Έλληνα εφοπλιστή έναντι 23,5 εκατ. δολαρίων. Με την αξία του να εκτιμάται στα 24,24 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Secaon Fuzhou (63300 DWT, κατασκευής 2019, Nantong Xiangyu) πουλήθηκε στην JIC Leasing έναντι 31,83 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 29,36 εκατ. δολάρια.

-Το Handy BC Yangtze Grace (32,500 DWT, κατασκευής 2012, Jiangmen Nanyang) άλλαξε χέρια στην τιμή των 13,5 εκατ. δολαρίων, πολύ κοντά στην εκτιμώμενη αξία του (13,41 εκατ. δολάρια).

Tankers

Οι αξίες των δεξαμενόπλοιων παρέμειναν ως επί το πλείστο σταθερές την περασμένη εβδομάδα, με αυτές των μεσαίας ηλικίας LR1 να σημειώνουν αύξηση λόγω της πρόσφατης πώλησης του Fulham Road.

-Το LR1 Fulham Road (75,000 DWT, κατασκευής 2013, STX Offshore) πουλήθηκε σε Έλληνα εφοπλιστή στην τιμή των 44,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 40,3 εκατ. δολάρια.

Containers

Οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παραμένουν σταθερές αυτή την εβδομάδα, εκτός από αυτές των παλαιότερης κατασκευής Post Panamaxes που σημείωσαν μεγάλη αύξηση, λόγω των πρόσφατων πωλήσεων.

-Το Post Panamax Ever United (5,364 TEU, κατασκευής 1996, Mitsubishi HI) άλλαξε χέρια στην τιμή των 26,5 εκατ. δολαρίων, αρκετά υψηλότερα από την εκτιμώμενη αξία του, τα 19,9 εκατ. δολάρια.

-Το Handy Container Hansa Harburg (1,740 TEU, κατασκευής 2008, Guangzhou Wenchong) πουλήθηκε στην MSC έναντι 14,1 εκατ. δολαρίων. Στα ίδια επίπεδα εκτιμάται η αξία του.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers υποχώρησε κατά 0,55% και έκλεισε στις 333,12 μονάδες.
  • Ο δείκτης των tankers κατέγραψε άνοδο κατά 0,31% και έκλεισε στις 551,68 μονάδες.
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο κατά 0,02% και διαμορφώθηκε στις 9.741,52 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG ενισχύθηκε κατά 0,59%, στις 1.046,14 μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue που ανήκει στον όμιλο Veson Nautical, διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.