Το Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.
Tanker
Άνοδο σημείωσαν οι αξίες των τάνκερ.
-Τα Aframaxes Brightoil Lucky και Brightoil League (155,000 & 155,600 DWT, κατασκευής 2009, Hanjin Heavy Ind) πουλήθηκαν στη Union Maritime μέσω δημοπρασίας, έναντι 42 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται στα 49,42 εκατ. δολάρια.
-Το Aframax Brightoil Legend (107,500 DWT, κατασκευής 2009, Tadotsu Tsuneishi) πουλήθηκε στην Avin International, μέσω δημοπρασίας, έναντι 21,8 εκατ. δολαρίων έναντι 24,58 εκατ. δολαρίων που εκτιμάται η αξία του.
-Το MR2 Ocean Quest (47,200 DWT, κατασκευής 1999, Onomichi Dockyard) πουλήθηκε έναντι 6,4 εκατ. δολαρίων, με εκτιμώμενη αξία στα 5,45 εκατ. δολάρια.
-Τα MR2s Energy Progress και Energy Puma (46,500 DWT, κατασκευής 2008, Sungdong) πουλήθηκαν σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 34 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται στα 30,88 εκατ. δολάρια.
-Το MR1 Nord Geranium (39,800 DWT, κατασκευής 2014, CSSC OME) πουλήθηκε στη Vepamil SA στην τιμή των 25 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 21,28 εκατ. δολάρια.
-Τα MR1s Baltic Captain 1 και Baltic Chief 1 (37,300 & 37,400 DWT, κατασκευής 2000, Hyundai Mipo) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 11 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους, σύμφωνα με τη VV, ανέρχεται στα 11,64 εκατ. δολάρια.
-Το MR1 Maersk Edgar (37,200 DWT, κατασκευής 2004, Jinling Shipyard Jiangsu) πουλήθηκε στην ENRA στην τιμή των 9,3 εκατ. δολαρίων. Η αξία του ανέρχεται στα 9,45 εκατ. δολάρια.
-Το MR1 Aston I (36,000 DWT, κατασκευής 2001, Daedong) πουλήθηκε στα 7,45 εκατ. δολάρια. Η αξία του διαμορφώνεται στα 5,9 εκατ. δολάρια.
Bulker
Σταθερές παρέμειναν οι αξίες στα φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.
-Το Panamax BW Hazel (81,500 DWT, κατασκευής 2013, SPP) πουλήθηκε στην τιμή των 21,75 εκατ. δολ. , με την αξία του να διαμορφώνεται στα 20,27 εκατ. δολάρια.
-Το Panamax Real Happiness (76,600 DWT, κατασκευής 2005, Imabari) πουλήθηκε στην Castor Maritime στην τιμή των 10,2 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 10,27 εκατ. δολάρια.
-Το Supramax Suprastar (57,000 DWT, κατασκευής 2011, Qingshan Shipyard) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 10,4 εκατ. δολαρίων. Η αξία του ανέρχεται στα 10,52 εκατ. δολάρια.
-Το Supramax Stove Phoenix (55,800 DWT, κατασκευής 2007, Kawasaki) πουλήθηκε στην τιμή των 11,25 εκατ. δολαρίων. Η αξία του διαμορφώνεται στα 10,84 εκατ. δολάρια.
-Το Supramax Grasshopper (53,100 DWT, κατασκευής 2002, Imabari) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 6,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 7,16 εκατ. δολάρια.
-Το Handy Forza (28,600 DWT, κατασκευής 1997, Kanda) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 3,2 εκατ. δολαρίων, υψηλότερα από την εκτιμώμενη αξία των 2,87 εκατ. δολαρίων.
-Το Handy Genco Champion (28,400 DWT, κατασκευής 2006, Shimanami) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές στην τιμή των 6,6 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 6,07 εκατ. δολάρια.
Container
Αμετάβλητες παρέμειναν οι τιμές στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ενώ δεν αναφέρθηκαν πωλήσεις αυτή την εβδομάδα.
Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες τηςVesselsValueκινήθηκαν ως εξής:
- Ο δείκτης των bulkers ενισχύθηκε κατά 0,45% και διαμορφώθηκε στις 195,44 μονάδες
- Ο δείκτης των tankers ενισχύθηκε κατά 3,59% και έκλεισε στις 294,49 μονάδες
- Ο δείκτης των containers υποχώρησε κατά 0,19% και διαμορφώθηκε στις 6.627,87 μονάδες.
- Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPGενισχύθηκε κατά 0,54% και διαμορφώθηκε στις 677,95 μονάδες.
Tι είναι οι δείκτες της VV
Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.
Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.