To mononews σε συνεργασία με την VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες τους στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Bulkers

Σταθερές παρέμειναν οι αξίες των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου αυτή την εβδομάδα, ενώ μικρά κέρδη σημείωσαν αυτές των παλαιότερης κατασκευής supramax.

1

-Tα Capesize BC Lavender & K Daphne (180,000 DWT, κατασκευής 2009-2010, Daewoo & STX Offshore) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην συνολική τιμή των 53 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται από την VesselsValue στα 62,36 εκατ. δολάρια.

-Το Capesize BC Spring Bright (174,800 DWT, κατασκευής 2010, Namura) άλλαξε χέρια στην τιμή των 29 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να υπολογίζεται στα 30,04 εκατ. δολάρια.

-Το Ultramax BC Theresa Pride (62,200 DWT, κατασκευής 2021, Oshima) πουλήθηκε σε αγοραστές από την Μέση Ανατολή έναντι 39 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 38,31 εκατ. δολάρια.

-Το Ultramax BC Ocean Ambitious (63,700, κατασκευής 2016, COSCO Shipping Heavy Industry Yangzhou) πουλήθηκε σε Κινέζους πλοιοκτήτες έναντι 25,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 25,2 εκατ. δολάρια.

-Το Handy BC Sophia Ocean (30,000, κατασκευής 1999, Oshima) πουλήθηκε έναντι 5,3 εκατ. δολαρίων, πολύ κοντά στην εκτιμώμενη αξία του (5,25 εκατ. δολάρια).

-Το Handy BC Pacific Pioneer (35,500, κατασκευής 2015, Taizhou Maple Leaf Shipbuilding) πουλήθηκε σε ευρωπαϊκή ναυτιλιακή έναντι 16,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 16,73 εκατ. δολάρια.

Tankers

Οι αξίες των δεξαμενόπλοιων παρέμειναν σταθερές την περασμένη εβδομάδα με ελαφρά μείωση να παρατηρείται σε αυτές των παλαιότερων aframaxes.

-To VLCC Gesi (305,700 DWT, κατασκευής 2007, Daewoo) πουλήθηκε σε άγνωστο αγοραστή, πιθανόν εντάχθηκε στον σκιώδη στόλο, στην τιμή των 43,25 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 45,91 εκατ. δολάρια.

-Τα LR2 FOS Picasso & FOS Da Vinci (115,800 DWT, κατασκευής 2009, Samsung) άλλαξαν ιδιοκτήτη στη συνολική τιμή των 84 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται στα 82,79 εκατ. δολάρια.

-Το MR2 Arsos M (45,700 DWT, κατασκευής 2004, Minami Nippon) πουλήθηκε σε αγοραστές από την Μέση Ανατολή στην τιμή των 16 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να υπολογίζεται στα 15,82 εκατ. δολάρια.

Containers

Οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παρέμειναν ως επί το πλείστο σταθερές αυτή την εβδομάδα, εκτός από αυτές των παλαιότερης κατασκευής Feedermaxes που αυξήθηκαν.

-Το Feedermax Lila Canada (1,118 TEU, κατασκευής 2006, Jinling Shipyard Jiangsu) άλλαξε χέρια στην τιμή των 7,5 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να αποτιμάται υψηλότερα, στα 8,54 εκατ. δολάρια.

-Τα πέντε Feedermax της Contship Bee, Quo, Pep, Ana, Max (966-1,118 TEU, κατασκευής 2005-2007) πουλήθηκαν στην Medkon Lines στην τιμή των 37,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 34,32 εκατ. δολάρια.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers υποχώρησε κατά 0,18% και έκλεισε στις 338,39 μονάδες.
  • Ο δείκτης των tankers κατέγραψε πτώση κατά 0,38% και έκλεισε στις 554,71 μονάδες.
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε πτώση κατά 0,10% και διαμορφώθηκε στις 9.896,85 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG παρέμεινε αμετάβλητος, στις 1.024,10 μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue που ανήκει στον όμιλο Veson Nautical, διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Διαβάστε επίσης:

Δημήτρης Πατρίκιος: Ανέλαβε επικεφαλής της V.Group σε Ελλάδα και Med Cluster

Bloomberg: Όλα τα μυστικά της ασφάλισης των δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο

Νέα επένδυση στη Βραζιλία από την MSC του Τζιανλουίτζι Απόντε ύψους 768 εκατ. δολαρίων