To mononews σε συνεργασία με την VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες τους στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Bulkers

Οι αξίες των μεταχειρισμένων φορτηγών πλοίων παρέμειναν ως επί το πλείστο σταθερές, ενώ οι τιμές στα Panamax αυξήθηκαν την τελευταία εβδομάδα.

-Το Capesize (Newcastlemax) Mineral Charlie (205,200 DWT, κατασκευής 2012, Hanjin Subic) άλλαξε χέρια στην τιμή των 38,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται από την VesselsValue στα 37,36  εκατ. δολάρια.

-Το Capesize BC Alpha Prudence (178,000 DWT, κατασκευής 2007, Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 24,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 24,2 εκατ. δολάρια.

-Το Ultramax BC Eternal Hakata (61,400 DWT, κατασκευής 2014, Imabari) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 25 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 24,97 εκατ. δολάρια.

-Το Handy BC Elegant Emilie (33,200 DWT, κατασκευής 2008, Shin Kochi) πουλήθηκε σε αγοραστές από το Χονγκ Κονγκ στην τιμή των 12,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 12,1 εκατ. δολάρια.

-Το Handy BC YC Fortitude (32,500 DWT, κατασκευής 2011, Taizhou Maple Leaf Shipbuilding) άλλαξε χέρια στην τιμή των 11 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 11,59 εκατ. δολάρια.

Tankers

Οι τιμές των δεξαμενόπλοιων παρέμειναν σταθερές, εκτός από τις τιμές των LR1 μεγαλύτερης χωρητικότητας, οι οποίες υποχώρησαν και πάλι αυτή την εβδομάδα.

-Το MR2 (Chem/Prod) Tenacity (50,400 DWT, κατασκευής 2014, Guangzhou CSSC Longxue Shipbuilding) πουλήθηκε στην Aerio Shipmanagement στην τιμή των 40 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 36,83 εκατ. δολάρια.

-Το LR1 HTM Conqueror (70,700 DWT, κατασκευής 2004, STX Offshore) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 18,75 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 19,78 εκατ. δολάρια.

Containers

Λόγω της σταθερότητας των κερδών, οι τιμές των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να παραμένουν σταθερές και αυτή την εβδομάδα.

-Το Feedermax Nithi Bhum (928 TEU, κατασκευής 2002, Mitsubishi HI) πουλήθηκε στην τιμή των 5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 4,37 εκατ. δολάρια.

-Το Sub Panamax Manila Voyager (2113 TEU, κατασκευής 1997, Daewoo) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 10,42 εκατ. δολάρια.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers υποχώρησε κατά 0,37% και έκλεισε στις 346,63 μονάδες.
  • Ο δείκτης των tankers κατέγραψε πτώση κατά 0,63% και έκλεισε στις 573,05 μονάδες.
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε πτώση κατά 0,26% και διαμορφώθηκε στις 11.215,88 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG υποχώρησε κατά 0,34% και διαμορφώθηκε στις 1.033 μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue που ανήκει στον όμιλο Veson Nautical, διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Διαβάστε επίσης:

Γιώργος Οικονόμου: Νέα παράταση της προσφοράς εξαγοράς της Performance Shipping – Συνεχίζονται οι πωλήσεις μετοχών

ΤΑΙΠΕΔ: Μεταβιβάστηκε το 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου σε Grimaldi – Μινωικές Γραμμές, έναντι 80 εκατ. ευρώ

Με «τρελούς» ρυθμούς οι παραγγελίες για νεότευκτα πλοία – 79 Έλληνες εφοπλιστές ναυπηγούν 579 ποντοπόρα πλοία!