To mononews σε συνεργασία με την VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες τους στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Bulkers

Οι τιμές των μεταχειρισμένων φορτηγών πλοίων παρέμειναν σταθερές, με αυτές των παλαιότερης κατασκευής panamax και supramax να υποχωρούν ελαφρώς λόγω πωλήσεων όπως το Nord Penguin και το Jag Rani.

-Το Capesize BC Azure Ocean (180,200 DWT, κατασκευής 2007, Imabari) άλλαξε χέρια στην τιμή των 25 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται από την VesselsValue στα 23,7  εκατ. δολάρια.

-Το Capesize BC Star Triumph (176,300 DWT, κατασκευής 2004, Universal) πουλήθηκε στην τιμή των 20 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 18,4 εκατ. δολάρια.

-Το Kamsarmax BC Nord Penguin (81,800 DWT, κατασκευής 2015, Oshima) πουλήθηκε έναντι 30 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 30,7 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax BC Jag Rani (56,700 DWT, κατασκευής 2011, COSCO Zhoushan) πουλήθηκε στην τιμή των 14 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 15,6 εκατ. δολάρια.

-Το Handy BC African Egret (34,000 DWT, κατασκευής 2016, Namura) άλλαξε χέρια στην τιμή των 21,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 21,7 εκατ. δολάρια.

Tankers

Οι αξίες των δεξαμενόπλοιων τύπου LR1 όλων των ηλικιών υποχώρησαν την περασμένη εβδομάδα, με τη μεγαλύτερη μείωση να καταγράφουν τα παλαιότερης κατασκευής λόγω της πώλησης του Two Million Ways.

-Το LR1 Two Million Ways (74,000 DWT, κατασκευής 2008, Onomichi Dockyard) πουλήθηκε σε Ινδούς αγοραστές στην τιμή των 30 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 31,42 εκατ. δολάρια.

-Τα MR2 (Chem/Prod) STI Texas City και STI Antonio (50,000 DWT, κατασκευής 2014, SPP) άλλαξαν χέρια στην τιμή των 85 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 82,76 εκατ. δολάρια.

-Το MR2 (Chem/Prod) STI Opera (50,000 DWT, κατασκευής 2014, Hyundai Mipo) πουλήθηκε στην τιμή των 41 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 40,54 εκατ. δολάρια.

-Το MR2 Pioneer (49,000 DWT, κατασκευής 2005, Daewoo) πουλήθηκε στην τιμή των 19 εκατ. δολαρίων. Η αξία του αποτιμάται στα 19,54 εκατ. δολάρια.

Containers

Οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων παραμένουν ως επί το πλείστο σταθερές αυτή την εβδομάδα, ενώ μόνο αυτές των μεγαλύτερων και παλαιότερης κατασκευής ενισχύθηκαν.

-Το Sub-Panamax Buxfavourite (2,432 TEU, κατασκευής 1997, Daewoo) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 10,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 11,9 εκατ. δολάρια.

-Το Handysize AS Fatima (1,296 TEU, κατασκευής 2008, Zhejiang Ouhua) πουλήθηκε στην τιμή των 11,9 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 12,1 εκατ. δολάρια.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers υποχώρησε κατά 0,29% και έκλεισε στις 347,76 μονάδες.
  • Ο δείκτης των tankers κατέγραψε πτώση κατά 0,50% και έκλεισε στις 577,87 μονάδες.
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο κατά 0,20% και διαμορφώθηκε στις 11.259,95 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG υποχώρησε κατά 0,48% και διαμορφώθηκε στις 1.038,29 μονάδες.

 

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue που ανήκει στον όμιλο Veson Nautical, διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Διαβάστε επίσης:

Κωστής Κωνσταντακόπουλος: Συνεχίζει τις πωλήσεις των μικρότερης χωρητικότητας bulkers

Πέτρος Παππάς: Πούλησε το παλαιότερο πλοίο της Star Bulk με σημαντικό κέρδος

Οικογένεια Τσάκου: Η «ακαδημία» που προσφέρει μόρφωση, ναυτική εκπαίδευση και εργασία στα πλοία έως την συνταξιοδότηση τους