To mononews σε συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Bulkers

H έντονη δραστηριότητα που υπήρξε στα bulkers τύπου capesize υποδεικνύει ότι η αύξηση στις αξίες των νέων πλοίων θα συνεχίσει λόγω των υψηλών τιμών πώλησης όπως αυτή του πλοίου Herun China.

-Συγκεκριμένα, το capesize Herun China (181,100 DWT, κατασκευής 2017, SWS) πουλήθηκε στην Union Maritime στην τιμή των 41 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με την VesselsValue η αξία του εκτιμάται στα 40,43 εκατ. δολάρια.

-Τα capesize Mineral Brugge, Mineral Temse, Mineral Destelbergen (175,000 DWT, κατασκευής 2010/2011, New Times) πουλήθηκαν στη συνολική τιμή των 61,85 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους υπολογίζεται στα 65,11 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Navios Hyperion (75,700 DWT, κατασκευής 2004, Sanoyas) πουλήθηκε σε αγοραστές από την Άπω Ανατολή έναντι 9 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 9,75 εκατ. δολάρια.

-Το Handy Atlantic Altamira (43,400 DWT, κατασκευής 2017, Qingshan) πουλήθηκε σε αγοραστές από την Νότιο Κορέα στην τιμή των 23 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 22,25 εκατ. δολάρια.

Tankers

Οι πωλήσεις VLCC αυξήθηκαν την περασμένη εβδομάδα.

-Τα VLCC Ninawa & Diyala (320,500 DWT, κατασκευής 2019, Samsung) πουλήθηκαν στην εταιρεία Bahri στην τιμή των 228 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 216,83 εκατ. δολάρια.

-Το VLCC Athenian Freedom (319,100 DWT, κατασκευής 2013, Hyundai HI) πουλήθηκε στην Thenamaris έναντι 73,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 75,22 εκατ. δολάρια.

-Το LR1 Leon Apollon (75,500 DWT, κατασκευής 2009, Hyundai Mipo) κατέληξε σε ελληνόκτητο στόλο στην τιμή των 28,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 28,68 εκατ. δολάρια.

-Το MR2 (Chem/Product) Nord Sustainable & Nord Supreme (49,600 DWT, κατασκευής 2015, STX Offshore) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές στη συνολική τιμή των 78 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 76,86 εκατ. δολάρια.

-Το MR2 (Chem/Product) Tradewind Energy (47,100 DWT, κατασκευής 2009, Hyundai Mipo) άλλαξε χέρια στην τιμή των 24,1 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 24,35 εκατ. δολάρια.

Containers

Στα πλοία τύπου ULCV, New Panamax και Post Panamax οι αξίες αυξήθηκαν κατά  0,5% στις δύο πρώτες κατηγορίες και 4,8% στην τρίτη.

-Το Panamax Zhong Gu Fu Jian (4,860 TEU, κατασκευής 2010, Daewoo-Mangalia) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 18 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 20,31 εκατ. δολάρια.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers ενισχύθηκε κατά 0,53% και έκλεισε στις 291,06 μονάδες.
  • Ο δείκτης των tankers κατέγραψε πτώση κατά 0,08% και έκλεισε στις 501,38 μονάδες.
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε πτώση κατά 0,33% και διαμορφώθηκε στις 7.508,90 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG ενισχύθηκε κατά 0,64% στις 1.033,62 μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue, που ανήκει στον όμιλο Veson Nautical, διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Διαβάστε ακόμη:

Πέτρος Παππάς: Το story του χαρισματικού εφοπλιστή που δημιουργεί τον γίγαντα των bulkers

Πέτρος Παναγιωτίδης: Συνεχίζει το μπαράζ πωλήσεων των πλοίων της Castor Maritime