To mononews σε συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Bulkers

Στα μεσαίας κατηγορίας capesizes οι αξίες μειώθηκαν, παρά το γεγονός ότι οι μεταπωλήσεις αυξήθηκαν λόγω των πωλήσεων πλοίων όπως το Agis. Στα νεότερης κατασκευής handysize, οι αξίες ενισχύθηκαν λόγω των πωλήσεων πλοίων όπως το Aprilla.

-Συγκεκριμένα, το capesize BC Agis (180,300 DWT, κατασκευής 2023, Namura) πουλήθηκε στην Arcelor Mittal Shipping στην τιμή των 67,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται σύμφωνα με τη VesselsValue  στα 64,20 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax BC Katerina (76,000 DWT, κατασκευής 2004, Tadotsu Tsuneishi) άλλαξε χέρια στην τιμή των 10,2 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 10,04 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax BC Ocean Destiny (58,800 DWT, κατασκευής 2008, Tadotsu Tsuneishi) πουλήθηκε στην Pioneer Marine στην τιμή των 13,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 14,05 εκατ. δολάρια.

-Το Handy BC Aprilla (36,500 DWT, κατασκευής 2017, Jiangdong) εξαγοράστηκε από ελληνική ναυτιλιακή έναντι 20,2 εκατ. δολ. Η αξία του εκτιμάται στα 18,4 εκατ. δολάρια.

Tankers

Στα παλαιότερης κατασκευής aframax οι αξίες συνέχισαν να αυξάνονται την περασμένη εβδομάδα, λόγω των συμφωνιών για την πώληση των P Kikuma και Torm Marina.

-Το Aframax P Kikuma (115,900 DWT, κατασκευής 2009, Samsung) άλλαξε χέρια στην τιμή των 39,3 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 38,9 εκατ. δολάρια.

-Το LR2 Torm Marina (109,700 DWT, κατασκευής 2007, Dalian Shipbuilding Industry Corp) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 36,6 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 35,14 εκατ. δολάρια.

-Το MR2 (Chem/Product) Seaways Lorain (51,200 DWT, κατασκευής 2008, STX Offshore) πουλήθηκε έναντι 24,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 23,74 εκατ. δολάρια.

Containers

Στα μεταχειρισμένα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων οι αξίες μειώθηκαν ακολουθώντας τα κέρδη, σε όλες τις κατηγορίες.

Οι αξίες στα ηλικίας 10 και 15 ετών πλοία υποχώρησαν κατά 0,9% στα panamax και στις μικρότερες κατηγορίες. Καλύτερη ήταν η εικόνα στα post panamax και στα μεγαλύτερα containerships, με πτώση περίπου 0,5% κατά μέσο όρο.

Δεν υπήρξαν αξιόλογες αγοραπωλησίες την περασμένη εβδομάδα.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers υποχώρησε κατά 0,11% και έκλεισε στις 290,34 μονάδες.
  • Ο δείκτης των tankers κατέγραψε άνοδο κατά 0,60% και έκλεισε στις 498,05 μονάδες.
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε πτώση κατά 0,41% και διαμορφώθηκε στις 7.555,85 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG υποχώρησε κατά 0,11% στις 1.026,48 μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue, που ανήκει στον όμιλο Veson Nautical, διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Διαβάστε ακόμη:

Γιώργος Μελισσανίδης: Στενότερες οι σχέσεις της Aegean Shipping με τον όμιλο της COSCO

StealthGas Inc. (Χάρης Βαφειάς): Κέρδη 43 εκατ. δολαρίων στο 9μηνο

Νίκος Τσάκος: Αύξηση κερδών κατά 160% για την ΤΕΝ