To mononews σε συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Bulkers

Στα παλαιότερης κατασκευής bulkers και handy οι αξίες υποχώρησαν λόγω ορισμένων πωλήσεων.

-Το Capesize BC Frontier Brilliance (181,400 DWT, κατασκευής 2013, Imabari) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 30,6 εκατ. δολαρίων. Η αξία του σύμφωνα με τη VesselsValues εκτιμάται στα 33,5 εκατ. δολάρια.

-Το Capesize BC Xin Bin Hai (180,300 DWT, κατασκευής 2010, Dalian) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 21,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 22,32 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax BC Peace Pearl (76,400 DWT, κατασκευής 2013, Zhejiang Zhenghe) πουλήθηκε επίσης σε Έλληνες αγοραστές στην τιμή των 15,6 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 14,62 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax BC Nippon Maru (55,600 DWT, κατασκευής 2011, Mitsui Tamano) αγόρασαν Έλληνες πλοιοκτήτες στην τιμή των 17,3 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 16,34 εκατ. δολάρια.

-Το Handy BC Lake Dany (28,400 DWT, κατασκευής 2008, Shimanami) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές στην τιμή των 8,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 9,5 εκατ. δολάρια.

Tankers

Στα παλαιότερης κατασκευής LR1 οι αξίες συνέχισαν να ενισχύονται την περασμένη εβδομάδα.

-Οκτώ τάνκερ LR2s (119,500 DWT, κατασκευής 2010-2012, Hyundai Samho HI) πουλήθηκαν στην Torm στη συνολική τιμή των 399 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 401 εκατ. δολάρια.

-Το MR2 (Chem/Product) Falcon Sextant (51,000 DWT, κατασκευής 2009, STX Offshore) άλλαξε χέρια στην τιμή των 24,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 25,57 εκατ. δολάρια.

-Τα μικρά Chemical Monax & Marmotas (20,800 DWT, κατασκευής 2005, Usuki Zosensho) πουλήθηκαν στην Stainless Tankers στη συνολική τιμή των 27 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται στα 28 εκατ. δολάρια.

Containers

Στα μεταχειρισμένα containerships οι αξίες συνέχισαν να υποχωρούν καθώς οι αγοραστές τήρησαν στάση αναμονής περιμένοντας περαιτέρω πτώση. Δεν αναφέρθηκαν αξιοσημείωτες συναλλαγές την περασμένη εβδομάδα.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers υποχώρησε κατά 0,41% και έκλεισε στις 289,79 μονάδες.
  • Ο δείκτης των tankers κατέγραψε άνοδο κατά 0,01% και έκλεισε στις 495,29 μονάδες.
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε πτώση κατά 0,54% και διαμορφώθηκε στις 7.604,63 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG υποχώρησε κατά 0,04% στις 1.028,10 μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue, που ανήκει στον όμιλο Veson Nautical, διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Διαβάστε ακόμη:

GasLog (Πήτερ Γ. Λιβανός): Εξασφάλισε δάνειο 2,8 δισ. δολαρίων

ΟΛΘ: Εγκαίνια για τον Νέο Σταθμό Κρουαζιέρας «Μέγας Αλέξανδρος»

Γιάννης Κάρτσωνας: Όλο και πιο ψηλά τα ναύλα στα VLCC