ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
To mononews σε συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.
Bulkers
Στα capesize οι αξίες ενισχύθηκαν, ενώ σε άλλες κατηγορίες φορτηγών πλοίων παρέμειναν αμετάβλητες.
-Το Capesize BC Cymona Iron (176,500 DWT, κατασκευής 2011, SWS) άλλαξε χέρια στην τιμή των 26 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται σύμφωνα με τη VesselsValue στα 25,02 εκατ. δολάρια.
-Το Panamax BC Royal Fukuyama (82,200 DWT, κατασκευής 2013, Tadotsu Tsuneishi) πουλήθηκε στην Kyla Shipping έναντι 22,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 22,5 εκατ. δολάρια.
-Το Ultramax BC Santa Francesca (61,300 DWT, κατασκευής 2016, Shin Kasado) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 26,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται σε 26,1 εκατ. δολάρια.
-Το Handy BC St Gregory (32,700 DWT, κατασκευής 2010, Jiangmen Nanyang) πουλήθηκε στην Madmar Shipping έναντι 10,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 10,73 εκατ. δολάρια.
Tankers
Στα τάνκερ οι αξίες παρέμειναν σταθερές.
-Το MR2 (Chem/Product) GH Austen (50,300 DWT, κατασκευής 2009, CSSC OME) πουλήθηκε στην τιμή των 23 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 22,39 εκατ. δολάρια.
-Τα MR2 (Chem/Product) Nancy P, Jane S, Essie C, Marie S (50,000 DWT, κατασκευής 2015-16, Hyundai Mipo) πουλήθηκαν στην Torm στην τιμή των 150 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται στα 154,18 εκατ. δολάρια.
Containers
Την περασμένη εβδομάδα παρατηρήθηκε συνεχής, σταδιακή μείωση των τιμών των μεταχειρισμένων, με τις αξίες στα μεσαίας ηλικίας και μεγαλύτερα πλοία Post Panamax να παρουσιάζουν πτώση 2-3%.
-Τα Handy/Feedermax AS Roberta, As Rafaela (1,440 TEU, κατασκευής 2006/07, P+S Werften) και As Flora (1,223 TEU, κατασκευής 2005, Peene Werft) πουλήθηκαν στην Arkas Denizcilik στη συνολική τιμή των 21,7 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται στα 20,78 εκατ. δολάρια.
-Το Handy Container A Kobe (1,800 TEU, κατασκευής 2023, Jiangsu Yangzijiang) πουλήθηκε σε Έλληνα αγοραστή έναντι 25 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 25,5 εκατ. δολάρια.
Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:
- Ο δείκτης των bulkers ενισχύθηκε κατά 0,23% και έκλεισε στις 290,31 μονάδες.
- Ο δείκτης των tankers κατέγραψε πτώση κατά 0,02% και έκλεισε στις 492,36 μονάδες.
- Ο δείκτης των containers σημείωσε πτώση κατά 0,70% και διαμορφώθηκε στις 7.758,01 μονάδες.
- Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG ενισχύθηκε κατά 0,73% στις 1.007,05 μονάδες.
Tι είναι οι δείκτες της VV
Η VesselsValue, που ανήκει στον όμιλο Veson Nautical, διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.
Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.
Διαβάστε ακόμη:
Xeneta: Η μείωση της παραγωγής θα περιορίσει τη διακίνηση κοντέινερ με πλοία
Συζήτηση για την «Συνθήκη της Λωζάνης» στη Ναυτιλιακή Λέσχη
H TEN του Νίκου Τσάκου παραλαμβάνει και δεύτερο νεότευκτο δεξαμενόπλοιο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μελόνι: Τα σημεία εκκίνησής μας είναι διαφορετικά, πρέπει να συναντηθούμε στα μισά του δρόμου
- ΔΕΗ: Γιατί οι αναλυτές την τοποθετούν στις κορυφαίες επιλογές τους το 2025
- FT: Γιατί το Κατάρ απειλεί να σταματήσει τις πωλήσεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη
- FT-Σύμβουλοι Τραμπ: Αποχώρηση από τον ΠΟΥ «από την πρώτη μέρα»