• Shipping Data: Sponsored by Alpha Bulkers & Pantheon Tankers

    VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων. Οι κινήσεις της εβδομάδας

    • VesselsValue


    To mononews σε συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

    Bulkers

    Στα capesize οι αξίες ενισχύθηκαν ενώ στα παλαιότερης κατασκευής panamaxes και supramaxes υποχώρησαν.

    -Το Capesize BC Mineral Shougang International (180,200 DWT, κατασκευής 2009, Dalian Shipbuilding) άλλαξε χέρια στην τιμή των 23 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται σύμφωνα με τη VesselsValue στα 21,31 εκατ. δολάρια.

    -Το Capesize BC Cape Star (175,400 DWT, κατασκευής 2010, Jiangsu Rongsheng) πουλήθηκε στην BOCOM έναντι 21,20 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 21,34 εκατ. δολάρια.

    -Το Panamax BC HC Pioneer (75,700 DWT, κατασκευής 2004, Yangzhou Dayang Shipbuilding) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 8,4 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 10,25 εκατ. δολάρια.

    -Το Supramax BC RHL Clarita (53,800 DWT, κατασκευής 2008, Chengxi) πουλήθηκε σε Κινέζους έναντι 9,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 10,76 εκατ. δολάρια.

    -Το Handysize BC Red Sea (35,000 DWT, κατασκευής 2011, Nantong Chang) άλλαξε χέρια στην τιμή των 11 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 10,99 εκατ. δολάρια.

    Tankers

    Στα μοντέρνας κατασκευής τάνκερ MR οι αξίες ενισχύθηκαν ελαφρώς την περασμένη εβδομάδα, λόγω πρόσφατών συμφωνιών.

    -Το MR2 (Chem/Product) Elafonisos Bay (50,700 DWT, κατασκευής 2009, SPP) πουλήθηκε στην τιμή των 25 εκατ. δολαρίων, κοντά στην εκτιμώμενη αξία του (24,49 εκατ. δολάρια).

    -Το MR2 (Chem/Product) Dong A Themis (50,500 DWT, κατασκευής 2015, Hyundai Mipo) άλλαξε χέρια στην τιμή των 38 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 37,94 εκατ. δολάρια.

    -Το MR2 (Chem/Product) Constance (50,100 DWT, κατασκευής 2008, SPP) πουλήθηκε στην Petrovietnam έναντι 23 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 23,96 εκατ. δολάρια.

    -Τα MR2 (Chem/Product) Lacerta και Bora Bora (50,000 DWT, κατασκευής 2016, SPP) πουλήθηκαν σε Τούρκους αγοραστές στη συνολική τιμή των 80,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 77,99 εκατ. δολάρια.

    Containers

    Στα μεταχειρισμένα πλοία 15ετίας οι αξίες υποχώρησαν κατά περίπου 3% για τις κατηγορίες Feedermax, Handy και Sub Panamax. Στις άλλες κατηγορίες των containerships υποχώρησαν μεταξύ 1% και 2%.

    -Το Panamax Oakland (4,890 TEU, κατασκευής 2000, Hyundai HI) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 11,9 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 11,29 εκατ. δολάρια.

    Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

    Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

    • Ο δείκτης των bulkers υποχώρησε κατά 0,15% και έκλεισε στις 289,54 μονάδες.
    • Ο δείκτης των tankers κατέγραψε άνοδο κατά 0,25% και έκλεισε στις 493,53 μονάδες.
    • Ο δείκτης των containers σημείωσε πτώση κατά 1,01% και διαμορφώθηκε στις 7.832,94 μονάδες.
    • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG ενισχύθηκε κατά 2,51% στις 996,05 μονάδες.

    Tι είναι οι δείκτες της VV

    Η VesselsValue, που ανήκει στον όμιλο Veson Nautical, διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

    Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

    Διαβάστε ακόμη:

    Γιάννης Παππάς: Η ναυτιλιακή οικογένεια είναι καμωμένη με την προσφορά στον συνάνθρωπο

    Οικογένεια Ιγγλέση: Από τα ατμόπλοια στα τάνκερ και τα bulkers – Πέντε γενιές στη ναυτιλία

    ΙΟΒΕ: Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες φορολογικά μειονεκτούν έναντι των άλλων νηολογίων εντός ή εκτός ΕΕ



    ΣΧΟΛΙΑ