To mononews σε συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Bulkers

Στα μεσαίας ηλικίας supramax οι αξίες υποχώρησαν με βάση τις τελευταίες συμφωνίες. Στα αντίστοιχης ηλικίας capesize αυξήθηκαν λόγω των ισχυρών τιμών πώλησης του HL Imabari και του Santa Lucia την περασμένη εβδομάδα. Στα Capesize άνω των 18 ετών οι αξίες μειώθηκαν λόγω της πτώσης των τιμών των σκραπ (τα πλοία αυτής της ηλικίας έχουν επί του παρόντος υψηλότερη αξία σκραπ από την αγοραία αξία, επομένως η αξία του σκραπ έχει προτεραιότητα)

-Το Capesize BC Santa Lucia (176,800 DWT, κατασκευής 2006, Namura) πουλήθηκε στην τουρκική Beks Shipmanagement στην τιμή των 16,35 εκατ. δολαρίων. Η αξία του σύμφωνα με τη VesselsValue εκτιμάται στα 15,73 εκατ. δολάρια.

-Το Capesize BC Yuan Fu Star (175,200 DWT, κατασκευής 2011, Jiangsu Rongsheng) πουλήθηκε σε αγοραστές από την Μέση Ανατολή έναντι 23 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 22,73 εκατ. δολάρια.

-Το Post Panamax BC AOM Elena (106,500 DWT, κατασκευής 2010, Oshima) πουλήθηκε σε αγοραστές από την Ινδονησία έναντι 20,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 19,69 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax BC Star Globe (56,900 DWT, κατασκευής 2010, Taizhou Kouan) άλλαξε χέρια στην τιμή των 11,2 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να εκτιμάται στα 12,65 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax BC Sky Globe (56,900 DWT, κατασκευής 2009-May 2010, Taizhou Kouan) πουλήθηκε στην τιμή των 10,7 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 12,28 εκατ. δολάρια.

Tankers

Στα τάνκερ οι αξίες παρέμειναν κατά κύριο λόγο σταθερές, εκτός από αυτές των παλαιάς κατασκευής VLCC που υποχώρησαν.

-Το Handy Chemical Scarlet Ibis (46,700 DWT, κατασκευής 2004, Iwagi Zosen) πουλήθηκε σε αγοραστές από την Κίνα στην τιμή των 15 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 17,04 εκατ. δολάρια.

Containers

Οι αξίες στα μεταχειρισμένα Post Panamax, Panamax και Feedermax υποχώρησαν κατά 0,9% και στα Sub Panamax και Handy κατά 0,5%.

Δεν αναφέρθηκαν αγοραπωλησίες αυτή την εβδομάδα.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers σημείωσε πτώση κατά 0,50% και έκλεισε στις 290,01 μονάδες.
  • Ο δείκτης των tankers κατέγραψε πτώση κατά 0,07% και έκλεισε στις 491,54 μονάδες.
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε πτώση κατά 0,44% και διαμορφώθηκε στις 8.597,69 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG υποχώρησε κατά 0,83% στις 920,76 μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Διαβάστε επίσης:

OceanPal (Σεμίραμις Παληού): Επενδύει σε δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών

Υπογραφή συμφωνίας παραχώρησης 3 μη επανδρωμένων αεροσκαφών στο Λιμενικό Σώμα

Θάνος Λιάγκος: Ο ΟΛΘ επεκτείνει τις υπηρεσίες συνδυασμένων μεταφορών στα Σκόπια