To mononews σε συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Bulkers

Οι αξίες των φορτηγών πλοίων παραμένουν σταθερές.

-Το Panamax Valiant Spring (81,900 DWT, κατασκευής 2015, Tsuneishi Zhoushan) άλλαξε χέρια στην τιμή των 28,3 εκατ. δολαρίων. Η αξία του σύμφωνα με τη VesselsValue υπολογίζεται στα 26,94 εκατ. δολάρια.

-Το Ultramax CL Ebisu (61,300 DWT, κατασκευής 2014, Iwagi Zosen) πουλήθηκε στην Phoenix Bulk Carriers στην τιμή των 26,7 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 24,96 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Seacon Qingdao (56,500 DWT, κατασκευής 2013, Taizhou Sanfu Shipbuilding) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 15,67 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 15,11 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Worldera 3 (50,300 DWT, κατασκευής 2000, Mitsui Tamano) πουλήθηκε στην τιμή των 8 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να υπολογίζεται στα 8,87 εκατ. δολάρια.

Tankers

Στα δεξαμενόπλοια κατηγορίας LR οι αξίες ενισχύθηκαν, ενώ στα VLCCC υποχώρησαν την περασμένη εβδομάδα.

-Το VLCC Princess Mary (306,200 DWT, κατασκευής 2004, Mitsubishi HI) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 51 εκατ. δολαρίων, στα ίδια επίπεδα με την εκτιμώμενη αξία του.

-Το LR2 Pro Alliance (105,300 DWT, κατασκευής 2008, Hyundai Heavy Ind) πουλήθηκε έναντι 37 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 40,82 εκατ. δολάρια.

-Το LR1 Hafnia Rhine (76,600 DWT, κατασκευής 2008, Dalian Shipbuilding Industry Corp) πουλήθηκε στην Quantum Global έναντι 26,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 23,9 εκατ. δολάρια.

-Το LR1 Pike (73,700 DWT, κατασκευής 2008, New Times Shipbuilding) άλλαξε χέρια στην τιμή των 22,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 23,57 εκατ. δολάρια.

-Το MR2 Kiribora (50,000 DWT, κατασκευής 2013, SPP) πουλήθηκε στην Union Maritime έναντι 33,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 34,1 εκατ. δολάρια.

Containers

Στα παλαιότερης κατασκευής post panamax οι αξίες υποχώρησαν μετά την πώληση του Lisbon. Στις υπόλοιπες κατηγορίες διατηρήθηκαν σταθερές.

Δεν αναφέρθηκαν αγοραπωλησίες την περασμένη εβδομάδα.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers υποχώρησε κατά 0,01% και έκλεισε στις 312,15 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers σημείωσε άνοδο κατά 0,33% και έκλεισε στις 509,53 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο κατά 0,49% και διαμορφώθηκε στις 8.377,05 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG υποχώρησε κατά 0,87% στις 887,81 μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Διαβάστε ακόμη:

Costamare: Σε hold υποβαθμίζει η Jefferies μετά το «άνοιγμα» στα dry bulk