To mononews σε συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Bulkers

Οι αξίες των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου ενισχύθηκαν.

Τα Capesize (Newcastlemax) MP The Vrabel και MP The Burschi (208,300 DWT, κατασκευής 2021, Aug 2020, Jiangsu Yangzi Xinfu) πουλήθηκαν στην Tomini Shipping στη συνολική τιμή των 121 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους σύμφωνα με τη VesselsValue υπολογίζεται στα 97,51 εκατ. δολάρια.

-Τα Capesize Aquahaha και Aquatonka (179,000 DWT, κατασκευής 2012, Hanjin Subic) πουλήθηκαν στην Norden στην συνολική τιμή των 56,4 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται στα 55,2 εκατ. δολάρια.

-Το Capesize Mount Faber (176,900 DWT, κατασκευής 2008, Namura) άλλαξε χέρια στην τιμή των 22,7 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 21,1 εκατ. δολάρια. Διαθέτει scrubber.

-To Capesize CHS Creation (174,100 DWT, κατασκευής 2006, SWS) πουλήθηκε στην Jiangsu Huaxi Ship Management στην τιμή των 17 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 16,17 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Iris Express (58,800 DWT, κατασκευής 2007, Tsuneishi Cebu) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 14,35 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 14,38 εκατ. δολαρίων.

-Το Supramax AIS Sun (57,000 DWT, κατασκευής 2010, Yangzhou Guoyu Shipbuilding) άλλαξε χέρια έναντι 11,10 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 12,44 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax New Beginning (56,100 DWT, κατασκευής 2013, Mitsui Tamano) πουλήθηκε στην τιμή των 20 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 19,14 εκατ. δολάρια.

-Το Handy BC (Open Hatch) Cielo Di Valparaiso (39,200 DWT, κατασκευής 2015, Yangfan Zhoushan) πουλήθηκε έναντι 20 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να υπολογίζεται στα 19,47 εκατ. δολάρια.

-Το Handy BC Schelde Confidence (38,200 DWT, κατασκευής 2011, Imabari) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 17,2 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 16,92 εκατ. δολάρια.

Tankers

Άνοδο σημείωσαν οι αξίες των δεξαμενόπλοιων.

-Το Aframax Afra Royal (115,300 DWT, κατασκευής 2010, Hanjin Subic) άλλαξε χέρια στην τιμή των 43 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 42,79 εκατ. δολάρια.

-Το LR2 Pro Alliance (105,300 DWT, κατασκευής 2008, Hyundai Heavy Ind) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 38,25 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 40,67 εκατ. δολάρια.

-Το MR2 Desailly (50,200 DWT, κατασκευής 2009, SLS) πουλήθηκε στην τιμή των 22,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 20,63 εκατ. δολάρια.

-Το MR2 Safesea Neha III (46,000 DWT, κατασκευής 2003, Shin Kurushima Onishi) άλλαξε χέρια στην τιμή των 13,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 12,86 εκατ. δολάρια.

Containers

Στα μικρής χωρητικότητας containerships οι αξίες αυξήθηκαν.

-Το Post Panamax Northern Justice (8,814 TEU, κατασκευής 2010, Daewoo) πουλήθηκε στην τιμή των 50 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 53,92 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Northern Debonair (3,534 TEU, κατασκευής 2007, Shanghai Shipyard) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 14,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 15,81 εκατ. δολάρια.

-Το Feedermax Elbsummer (1,025 TEU, κατασκευής 2009, Fujian Mawei Shipbuilding) πουλήθηκε στην ElbFeeder έναντι 12,5 εκατ. δολαρίων, αρκετά υψηλότερα από την εκτιμώμενη αξία του (8,25 εκατ. δολάρια).

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers ενισχύθηκε κατά 1,19% και έκλεισε στις 308,18 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers σημείωσε άνοδο κατά 0,37% και έκλεισε στις 492,17 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο κατά 0,36% και διαμορφώθηκε στις 8.124,40 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG σημείωσε άνοδο κατά 0,58% στις 908,71 μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Διαβάστε ακόμη:

H Capital Product Partners του Βαγγέλη Μαρινάκη ναύλωσε το πλοίο Akadimos και εξασφάλισε έσοδα 34,4 εκατ. δολάρια

Λου Κολλάκης: Η Chartworld πούλησε τάνκερ σε διπλάσια τιμή από αυτήν που το αγόρασε