To mononews σε συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Bulkers

Οι αξίες των φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου σημείωσαν άνοδο.

1

-Το Capesize Agia Trias (185,800 DWT, κατασκευής 2002, Kawasaki) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 12,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του σύμφωνα με τη VesselsValue υπολογίζεται στα 12,63 εκατ. δολάρια.

-Το Capesize Navios Felix (181,200 DWT, κατασκευής 2016, Imabari) πουλήθηκε στην Navios Maritime Partners στην τιμή των 40,7 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 39,36 εκατ. δολάρια.

-Τα Supramax Pacific Dream και Pacific Vision (56,500 DWT, κατασκευής 2013, Jiangsu Hantong Ship Heavy Industry) άλλαξαν χέρια στη συνολική τιμή των 31 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται στα 29,98 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Kai Xuan 11 (50,200 DWT, κατασκευής 2000, Mitsui Tamano) πουλήθηκαν έναντι 7,2 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 8,44 εκατ. δολάρια.

-Το Handy BC (Open Hatch) Interlink Priority (38,700 DWT, κατασκευής 2015, Taizhou Kouan Shipbuilding) πουλήθηκε στην Tufton Oceanic Assets στην τιμή των 19,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 17,57 εκατ. δολάρια.

Tankers

Οι αξίες των τάνκερ τύπου aframax σημείωσαν άνοδο. Αντίθετα, οι τιμές των aframax υποχώρησαν.

-Το Aframax Delaware Star και Galveston Star (115,000 DWT, κατασκευής 2023, DH Shipbuilding) πουλήθηκαν στην GNMTC στη συνολική τιμή των 152 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται στα 156,74 εκατ. δολάρια.

-Το MR2 Marlin Amethyst (50,000 DWT, κατασκευής 2015, CSSC OME) πουλήθηκε στην Union Maritime στην τιμή των 33,9 εκατ. δολαρίων, στα επίπεδα που υπολογίζεται η αξία του.

-Το MR2 Ibis Pacific (50,000 DWT, κατασκευής 2007, STX Offshore) άλλαξε χέρια στην τιμή των 22 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 20,84 εκατ. δολάρια.

Containers

Στα μικρότερης χωρητικότητας containerships οι αξίες ενισχύθηκαν, ενώ στα μεγαλύτερης υποχώρησαν.

-Το Sub Panamax Windermere (2,872 TEU, κατασκευής 2010, Yangfan Zhoushan) άλλαξε χέρια στην τιμή των 17 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 14,63 εκατ. δολάρια.

-Το Handy Container Julius (1,368 TEU, κατασκευής 2009, Jinling Shipyard Weihai) πουλήθηκαν στην Lohmann Hermann έναντι 9 εκατ. δολαρίων, κοντά στην εκτιμώμενη αξία του (9,26 εκατ. δολάρια).

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers ενισχύθηκε κατά 0,42% και έκλεισε στις 287,53 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers υποχώρησε κατά 0,16% και έκλεισε στις 488,15 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο κατά 2,73% και διαμορφώθηκε στις 8.001,31 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG σημείωσε άνοδο κατά 0,42% στις 874,67 μονάδες.

 

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Διαβάστε ακόμη:

Κέρδη-ρεκόρ 3,1 δισ. δολαρίων είχαν δεκάξι εισηγμένες ελληνόκτητες ναυτιλιακές εταιρείες το 2022!