To mononews σε συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Bulkers

Οι αξίες των φορτηγών πλοίων παρέμειναν αμετάβλητες.

-H Golden Ocean εξαγόρασε έξι bulker capesize (208,000 DWT, κατασκευής 2017 – 2021) στην τιμή των 291 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους σύμφωνα με τη VesselsValue υπολογίζεται στα 279,3 εκατ. δολάρια. Τα πλοία είναι ναυλωμένα για 36 μήνες έναντι 21.000 δολαρίων ημερησίως.

-Το capesize Ocean Caesar (180,200 DWT, κατασκευής 2008, Imabari) πουλήθηκε στην Winning Shipping στην τιμή των 19,7 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 20,87 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Omicron Crest (76,700 DWT, κατασκευής 2004, Sasebo) πουλήθηκε στην Lintas Maritim Indonesia έναντι 12 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 12,59 εκατ. δολάρια.

-Το Ultramax Nord Potomac (63,500 DWT, κατασκευής 2016, I-S) πουλήθηκε στην Diana Shipping στην τιμή των 27,9 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 28,08 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Milos (57,000 DWT, κατασκευής 2010, COSCO Zhoushan) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές στην τιμή των 13,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 13,87 εκατ. δολάρια.

-Το Handy BC (Open Hatch) Auckland Spirit (32,300 DWT, κατασκευής 2003, Saiki) άλλαξε χέρια στην τιμή των 9,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 9,38 εκατ. δολάρια.

-Το Handy BC Paxi (28,700 DWT, κατασκευής 2010, Imabari) πουλήθηκε έναντι 11,2 εκατ. δολάρια. Η αξία του κατά την VV εκτιμάται στα 11,12 εκατ. δολάρια.

Tanker

Οι αξίες των τάνκερ παρέμειναν σταθερές.

Το Suezmax Glorycrown (156,000 DWT, κατασκευής 2009, Jiangsu Rongsheng) άλλαξε χέρια στην τιμή των 39 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 39,28 εκατ. δολαρίων.

-Το LR1 Megali (73,900 DWT, κατασκευής 2007, Onomichi Dockyard) πουλήθηκε έναντι 30 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 25,1 εκατ. δολαρία.

-Το MR2 Ridgebury Katherine Z (50,200 DWT, κατασκευής 2009, SPP) άλλαξε χέρια στην τιμή των 24,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 24,57 εκατ. δολάρια.

Container

Σταθερές διατηρήθηκαν οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

-Το Feedermax Sky Pride (962 TEU, κατασκευής 2005, Dae Sun) πουλήθηκε στην τιμή των 8,5 εκατ. δολαρίων, υψηλότερα από την εκτιμώμενη αξία του (6,45 εκατ. δολάρια)

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers ενισχύθηκε κατά 0,17% και έκλεισε στις 285,92 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers υποχώρησε κατά 0,18% και έκλεισε στις 491,82 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο κατά 0,25% και διαμορφώθηκε στις 7.735,42 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG σημείωσε άνοδο κατά 0,24% στις 862,62 μονάδες.

 

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Διαβάστε ακόμη:

Θάνος Σοφιός (Breakwave Advisors): Τα ναύλα στα Capesize ψάχνουν για τον πάτο

Βασίλης Μπακολίτσας: Τρία νεότευκτα bulkers για τον στόλο της Sea Pioneer