To mononews σε συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Bulkers

Οι αξίες των φορτηγών πλοίων παρέμειναν σταθερές.

-Το Capesize Arethousa (170,600 DWT, κατασκευής 2001, Sasebo) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές στην τιμή των 15,10 εκατ. δολαρίων. Η αξία του σύμφωνα με τη VesselsValue εκτιμάται στα 14,4 εκατ. δολάρια.

-Τα Post Panamax BCs Jin Lang και Jin Mei (93,300 DWT, κατασκευής 2010 & 2010, Jiangsu New Yangzijiang) πουλήθηκαν στην Evalend Shipping στην τιμή των 34,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 33,72 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Arouzu (82,300 DWT, κατασκευής 2012, Tsuneishi Zosen) πουλήθηκε σε Ευρωπαίους αγοραστές στην τιμή των 25 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να υπολογίζεται στα 23,67 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Nord Gemini (81,900 DWT, κατασκευής 2017, Tsuneishi Cebu) πουλήθηκε στην Neda Maritime στην τιμή των 30,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 28,63 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Cabrillo (75,000 DWT, κατασκευής 2010, Penglai Zhongbai Jinglu) πουλήθηκε στην τιμή των 15,75 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 16,21 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Medi Bangkok (53,500 DWT, κατασκευής 2006, Imabari) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 14,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 14,63 εκατ. δολάρια.

-Το Handy BC Yangtze Eternal (32,600 DWT, κατασκευής 2011, Jiangmen Nanyang) άλλαξε χέρια στην τιμή των 13,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 13,44 εκατ. δολάρια.

-Το Handy BC Tai Fu (22,000 DWT, κατασκευής 1994, Saiki) πουλήθηκε στην τιμή των 4,5 εκατ. δολαρίων, κοντά στην εκτιμώμενη αξία του (4,41 εκατ. δολάρια).

Tankers

Σταθερές διατηρήθηκαν οι αξίες των δεξαμενόπλοιων.

Το VLCC Europe (441,600 DWT, κατασκευής 2002, Daewoo) πουλήθηκε στην τιμή των 42 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 43,55 εκατ. δολάρια.

-Το Aframax P Fos (115,600 DWT, κατασκευής 2007, Sasebo) άλλαξε χέρια στην τιμή των 34 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να υπολογίζεται στα 32,37 εκατ. δολάρια.

-Το Aframax Solviken (113,500 DWT, κατασκευής 2007, Samsung) πουλήθηκε στην τιμή των 32,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται από την VV στα 32,14 εκατ. δολάρια.

-To Aframax Hao Yu (105,500 DWT, κατασκευής 2005, Sumitomo) πουλήθηκε σε αγοραστές από τη Μέση Ανατολή στην τιμή των 27 εκατ. δολαρίων. Η αξία του αποτιμάται στα 28,54 εκατ. δολάρια.

Container

Οι αξίες των containerships μεγαλύτερης χωρητικότητας υποχώρησαν. Δεν έχουν καταγραφεί πωλήσεις στη συγκεκριμένη κατηγορία πλοίων αυτή την εβδομάδα.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers ενισχύθηκε κατά 0,10% και έκλεισε στις 304,42 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers σημείωσε άνοδο κατά 0,02% και έκλεισε στις 457,61 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε πτώση 4,45% και διαμορφώθηκε στις 12.361,45 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG σημείωσε πτώση 0,05% στις 795,71 μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Διαβάστε ακόμη:

Έλληνες εφοπλιστές: Στα 9 δισ. δολ. ο τζίρος από τις αγοραπωλησίες πλοίων – Αγόρασαν 220 πλοία και πούλησαν 192