To mononews σε συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Bulkers

Σταθερές διατηρήθηκαν οι αξίες των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου.

1

-Το Capesize Agia Trias (185,800 DWT, κατασκευής 2002, Kawasaki) πουλήθηκε στην Beks Shipmanagement and Trading SA στην τιμή των 15,5 εκατ. δολαρίων. H αξία του σύμφωνα με τη VesselsValue εκτιμάται στα 13,53 εκατ. δολάρια.

-Το Capesize Shinyo Guardian (177,200 DWT, κατασκευής 2005, Namura) πουλήθηκε στην Beks Shipmanagement and Trading SA έναντι 17,25 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να υπολογίζεται στα 15,96 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Golden Harvest (76,600 DWT, κατασκευής 2001, Imabari) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 10,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 10,56 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Navios Ulysses (55,700 DWT, κατασκευής 2007, Oshima) πουλήθηκε επίσης σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 14,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του κατά την VV εκτιμάται στα 15,7 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Cas Avanca (55,600 DWT, κατασκευής 2009, Hyundai Vietnam Shipbuilding) άλλαξε χέρια στην τιμή των 14,3 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 16,21 εκατ. δολάρια.

-Το Handy BC Lodestar Pacific (33,400 DWT, κατασκευής 2015, Shin Kochi) πουλήθηκε στην Evalend Shipping έναντι 19 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 18,65 εκατ. δολάρια.

-Το Handy BC Promise 2 (32,400 DWT, κατασκευής 2010, Samho Tongyoung) πουλήθηκε σε αγοραστές από τη Μέση Ανατολή έναντι 13,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 13,45 εκατ. δολάρια.

-Το Handy BC Grikos (30,400 DWT, κατασκευής 2006, Shikoku Dockyard) άλλαξε χέρια στην τιμή των 12,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 11,51 εκατ. δολάρια.

Tankers

Οι αξίες των δεξαμενόπλοιων σημείωσαν άνοδο.

-Το VLCC Princess Mary (306,200 DWT, κατασκευής 2004, Mitsubishi HI) πουλήθηκε στην τιμή των 49 εκατ. δολαρίων, υψηλότερα από την εκτιμώμενη αξία του, τα 38,95 εκατ. δολάρια.

-Το Suezmax Nordic Cosmos (160,000 DWT, κατασκευής 2003, Samsung) πουλήθηκε στην τιμή των 21 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 22,56 εκατ. δολάρια.

-Τα LR2s Alburaq και Sea Legend (112,500 DWT, κατασκευής 2008, Hyundai Heavy Ind) πουλήθηκαν στη συνολική τιμή των 70 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται στα 72,51 εκατ. δολάρια.

-Το MR2 (Chem / Product) Baltic Advance (37,300 DWT, κατασκευής 2006, Hyundai Mipo) άλλαξε χέρια στην τιμή των 16,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 15,46 εκατ. δολάρια.

-Το MR1 (Chem / Product) Synergy (34,700 DWT, κατασκευής 2020, Fujian Mawei Shipbuilding) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 31 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 28,11 εκατ. δολάρια.

Containers

Οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων υποχώρησαν.

-Το Panamax Cont Genova (4,253 TEU, κατασκευής 2007, Dalian Shipbuilding Industry Corp) πουλήθηκε στην MSC έναντι 45 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 48,78 εκατ. δολάρια.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers ενισχύθηκε κατά 0,16% και έκλεισε στις 302,56 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers σημείωσε άνοδο κατά 0,24% και έκλεισε στις 462,76 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε πτώση 5,4% και διαμορφώθηκε στις 14.140,01 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG σημείωσε πτώση 0,06% στις 777,81 μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Διαβάστε ακόμη:

Έλληνες εφοπλιστές: Αγόρασαν και πούλησαν συνολικά 392 πλοία αξίας 8,5 δισ. δολάρια – Αυξήθηκε ο ελληνόκτητος στόλος κατά 24 πλοία