To mononews σε συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Bulkers

Αμετάβλητες διατηρήθηκαν οι αξίες των φορτηγών πλοίων.

-Το Panamax Cymona Gemini (83,000 DWT, κατασκευής 2006, Tadotsu Tsuneishi) πουλήθηκε στην Minoa Marine στην τιμή των 15,85 εκατ. δολαρίων. H αξία του σύμφωνα με τη VesselsValue εκτιμάται στα 15,39 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Pedhoulas Trader (82,300 DWT, κατασκευής 2006, Tadotsu Tsuneishi) πουλήθηκε στην Minoa Marine στην τιμή των 15,85 εκατ. δολαρίων. Η αξία του αποτιμάται στα 15,31 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Nord Corona (81,600 DWT, κατασκευής 2019, Jiangsu Hantong Ship Heavy Industry) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 29 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 27,22 εκατ. δολάρια.

-Το Ultramax Nord Barents (62,600 DWT, κατασκευής 2019, Oshima) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 33,3 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να εκτιμάται στα 33,10 εκατ. δολάρια. Διαθέτει scrubber.

-To Supramax Taurus Honor (56,800 DWT, κατασκευής 2009, Jiangsu Hantong Ship Heavy Industry) άλλαξε χέρια στην τιμή των 14,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 14,08 εκατ. δολάρια.

-Το Handy BC Dream Ocean (33,400 DWT, κατασκευής 2013, Shin Kurushima Onishi) πουλήθηκε στην τιμή των 17,65 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 17,26 εκατ. δολάρια.

Tankers

Άνοδο σημείωσαν οι αξίες των δεξαμενόπλοιων.

-Το VLCC Viki (310,100 DWT, κατασκευής 2000, Samsung) κατέληξε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 29,5 εκατ. δολαρίων. Υψηλότερα τοποθετεί η VV την αξία του, στα 31,18 εκατ. δολάρια.

-Το Suezmax Vinga (159,000 DWT, κατασκευής 2012, Samsung) πουλήθηκε στην Thenamaris έναντι 42 εκατ. δολαρίων. Η αξία του αποτιμάται στα 44,13 εκατ. δολάρια.

-Το Aframax Concord Express (111,900 DWT, κατασκευής 2003, Hyundai Heavy Ind) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 23 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 25,05 εκατ. δολάρια.

-Το LR2 Keros Voyager (105,600 DWT, κατασκευής 2008, Hyundai Heavy Ind) άλλαξε χέρια στην τιμή των 35 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 34,07 εκατ. δολάρια.

-Το MR2 Northern Ocean (50,900 DWT, κατασκευής 2005, STX Offshore) πουλήθηκε στην τιμή των 19 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 17,7 εκατ. δολάρια.

-Το MR2 Jo Ask (47,100 DWT, κατασκευής 2007, Hyundai Mipo) πουλήθηκε σε αγοραστές από τη Μέση Ανατολή έναντι 20,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 21,07 εκατ. δολάρια.

-Το MR2 Endo Breeze (46,800 DWT, κατασκευής 2003, Brodotrogir) άλλαξε χέρια στην τιμή των 14 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 13,93 εκατ. δολάρια.

-Το Small Chemical Tanker Battersea Park (19,900 DWT, κατασκευής 2002, Usuki Zosensho) πουλήθηκε έναντι 10,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 10,83 εκατ. δολάρια.

Containers

Οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων υποχώρησαν. Δεν ανακοινώθηκαν πωλήσεις την περασμένη εβδομάδα.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers ενισχύθηκε κατά 0,11% και έκλεισε στις 301,24 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers σημείωσε άνοδο κατά 0,48% και έκλεισε στις 460,23 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε πτώση 4,48% και διαμορφώθηκε στις 15.252,95 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG σημείωσε πτώση 0,04% στις 778,38 μονάδες.

 

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Διαβάστε ακόμη:

Οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν και πούλησαν 379 πλοία συνολικής αξίας 8,2 δισ. δολαρίων – Αυξήθηκε κατά 23 πλοία ο ελληνόκτητος στόλος