Το Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Tankers

Aμετάβλητες παρέμειναν οι αξίες των δεξαμενόπλοιων την εβδομάδα που πέρασε. 

-Το VLCC Shanghai (320,000 DWT, κατασκευής Jun 2015, στο Jinhai) πουλήθηκε στην τιμή των 51,5 εκατ. δολ. στη Delta Tankers. Η εκτιμώμενη τιμή από τη VV ήταν στα 55 εκατ. δολ.

-Το MR2 Arcturus (47,200 DWT, κατασκευής 1998, στο Onomichi) πουλήθηκε στην τιμή των 6,1 εκατ. δολ. αρκετά υψηλότερα από την εκτιμώμενη αξία των 4,4 εκατ. δολ. που δίνει η VV. 

Bulker

Aμετάβλητες παρέμειναν οι αξίες και στα φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. 

-Το Panamax Glory Rotterdam (74,700 DWT, κατασκευής 2001, στο Hudong Zhonghua) πουλήθηκε σε ναυτιλιακή κινεζικών συμφερόντων έναντι 8,1 εκατ. δολ. Η εκτιμώμενη τιμή από τη VV ήταν στα 8,02 εκατ. δολ.

-Το Supramax Nautical Aventurin (56,800 DWT, κατασκευής 2012, στο Jiangsu Hantong) πουλήθηκε στα 13,55 εκατ. δολ. έναντι εκτιμώμενης αξίας 13,91 εκατ. δολ. 

 

Container

Σταθερές παρέμειναν οι αξίες και στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων, με εξαίρεση τα πλοία τύπου Feedermax, όπου οι τιμές υποχώρησαν.

-Το Feedermax Ice Runner (698 TEU, κατασκευής 2008, στο Sainty Marine Corporation) πουλήθηκε στην τιμή των 3 εκατ. δολ. Σύμφωνα με τη VV η εκτιμώμενη αξία του ήταν στα 3,7 εκατ. δολ. 

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers υποχώρησε κατά 0,11% και διαμορφώθηκε στις 215,60 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers κατέγραψε πτώση 2,47% και έκλεισε στις 257,89 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers υποχώρησε κατά 0,56% και διαμορφώθηκε στις 4.698,71 μονάδες
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG (υγραέριο) υποχώρησε  κατά 0,07% και διαμορφώθηκε στις 567,29 μονάδες

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

tanker ναυλαγορά ναυτιλία

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Γ. Κούστας: Δύο τράπεζες κατέχουν το 38% της Danaos. Όλες οι λεπτομέρειες

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  To deal ελληνικής ναυτιλιακής που δίνει νέα πνοή στην αγορά scrap

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Π. Λιβανός: Διπλή επιτυχία για τη GasLog. Οι νέες συμφωνίες