To mononews σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Bulkers

Στα παλαιότερης κατασκευής supramax οι αξίες ενισχύθηκαν.

1

Το Capesize Mount Nevis (177,000 DWT, κατασκευής 2005, Namura) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές στην τιμή των 20,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του  σύμφωνα με την VesselsValue  εκτιμάται στα 20,01 εκατ. δολάρια.

-Το Capesize Stella Flora (176,300 DWT, κατασκευής 2012, Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding) πουλήθηκε στην Safe Bulkers στην τιμή των 31,75 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 33,91 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Majulah Harbourfront (81,900 DWT, κατασκευής 2014, Tsuneishi Zhoushan) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 31,65 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 29,63 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Rosco Banyan (75,000 DWT, κατασκευής 2010, Sasebo) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές στην τιμή των 24 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να υπολογίζεται στα 23,11 εκατ. δολάρια.

-Το Ultramax Pavo Bright (61,300 DWT, κατασκευής 2017, Shin Kurushima Toyohashi) πουλήθηκε στην τιμή των 33,5 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με την VesselsValue η αξία του εκτιμάται στα 33,98 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Xin Xiang Hai (56,100 DWT, κατασκευής 2012, Mitsui Ichihara) πουλήθηκε έναντι 23,25 εκατ. δολαρίων. Η αξία του αποτιμάται στα 23,87 εκατ. δολάρια.

-Το Handy BC Moleson (34,300 DWT, κατασκευής 2010, Shinhan) πουλήθηκε σε αγοραστές από τη Μέση Ανατολή έναντι 17,5 εκατ. δολαρίων. Στα ίδια επίπεδα κυμαίνεται και η εκτιμώμενη αξία του (17,4 εκατ. δολάρια).

-Το Handy BC Cape Moreton (32,700 DWT, κατασκευής 2010, Jiangmen Nanyang) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 15,2 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 15,36 εκατ. δολάρια.

Tankers

Οι αξίες των παλαιότερης κατασκευής aframax υποχώρησαν.

Το Suezmax 17 February (160,400 DWT, κατασκευής 2008, Samsung) πουλήθηκε στην Imperial Petroleum στην τιμή των 24,8 εκατ. δολαρίων, χαμηλότερα από την εκτιμώμενη αξία του που σύμφωνα με την VV ανέρχεται στα 27,07 εκατ. δολάρια.

-Το Suezmax Libya (159,200 DWT, κατασκευής 2007, Hyundai Samho Heavy Ind) πουλήθηκε επίσης στην Imperial Petroleum έναντι 22 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 24,04 εκατ. δολάρια.

Containers

 Πτωτικά κινήθηκαν οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

-Τα Sub Panamax Cont Maersk NiagaraNijmegen και Niamey (2,592 TEU, κατασκευής 2008 & 2009, Hyundai Heavy Ind) πουλήθηκαν στην MSC στη συνολική τιμή των 150 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται στα 161,68 εκατ. δολάρια.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers ενισχύθηκε κατά 0,36% και έκλεισε στις 361,69 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers σημείωσε άνοδο κατά 0,68% και έκλεισε στις 350,48 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε πτώση 1,08% και διαμορφώθηκε στις 20.497,89 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG ενισχύθηκε κατά 0,13% και διαμορφώθηκε στις 787,05 μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Διαβάστε ακόμα:

Οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν και πώλησαν 218 πλοία συνολικής αξίας 4,5 δισ. δολ.