To mononews σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Bulkers

Οι αξίες των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου ενισχύθηκαν.

1

-To Capesize (Newcastlemax) Azul Legenda (206,300 DWT, κατασκευής 2008, Imabari) πουλήθηκε σε Ευρωπαίους αγοραστές στην τιμή των 26 εκατ. δολαρίων. Η αξία του σύμφωνα με την VesselsValue εκτιμάται στα 28,10 εκατ. δολάρια.

-Το Capesize C H S Harvest (173,600 DWT, κατασκευής 2006, Bohai Shipbuilding Heavy Industry Co) πουλήθηκε έναντι 17,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 18,06 εκατ. δολάρια.

-Τα Panamax SITC Lushan και SITC Zhousan (76,100-76,000 DWT, κατασκευής 2013, Yangfan Zhoushan) πουλήθηκε στη συνολική τιμή των 44 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με την VV η αξία τους υπολογίζεται στα 43,91 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Jin Bo (56,700 DWT, κατασκευής 2012, Qingshan Shipyard) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 16,16 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 17,42 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Bulk Orion (56,200 DWT, κατασκευής 2011, Mitsui Ichihara) πουλήθηκε έναντι 22 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 22,75 εκατ. δολάρια.

-Το Handy BC (Open Hatch) SN Glory (32,300 DWT, κατασκευής 2003, Saiki) πουλήθηκε στην τιμή των 11,6 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 12,32 εκατ. δολάρια.

-Το Handy BC (Open Hatch) Anacapa Light (32,100 DWT, κατασκευής 2005, Saiki) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 13,7 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 14,04 εκατ. δολάρια.

-Το Handy BC CS Felicity (28,400 DWT, κατασκευής 2009, Imabari) πουλήθηκε έναντι 14,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 14,79 εκατ. δολάρια.

Tankers

Αύξηση σημείωσαν οι τιμές των suezmax.

-To Suezmax Stena Supreme (159,000 DWT, κατασκευής 2012, Samsung) εξαγοράστηκε από την Marmaras Navigation έναντι 37,25 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 36,54 εκατ. δολάρια.

-Το MR2 Matuku (50,100 DWT, κατασκευής 2016, SPP) πουλήθηκε σε Ευρωπαίους αγοραστές έναντι 30,2 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται από την VV στα 30,26 εκατ. δολάρια.

-Το MR1 (Chem / Product) Isolde (37,500 DWT, κατασκευής 2008, Hyundai Mipo) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 11,2 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 12,74 εκατ. δολάρια.

-Το MR1 (Chem / Product) Maersk Arctic (37,000 DWT, κατασκευής 2006, Hyundai Mipo) πουλήθηκε σε Τούρκους αγοραστές στην τιμή των 10,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 9,92 εκατ. δολάρια.

 Containers

Στα Sub-Panamax και Handy Container οι αξίες υποχώρησαν.

-Το Handy Container Langeness (1,402 TEU, κατασκευής 2006, Jinling Shipyard Weihai) άλλαξε χέρια στην τιμή των 23 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 30,24 εκατ. δολάρια.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers ενισχύθηκε κατά 0,25% και έκλεισε στις 356,67 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers σημείωσε άνοδο κατά 0,56% και έκλεισε στις 341,73 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε πτώση 1,88% και διαμορφώθηκε στις 22.822,65 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG ενισχύθηκε κατά 0,44% και διαμορφώθηκε στις 779,81 μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Διαβάστε ακόμα:

Διαμαντής Διαμαντίδης: Νέα κίνηση στην αγορά των τάνκερ