To mononews σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Bulkers

Στα παλαιότερης κατασκευής panamax οι αξίες αυξήθηκαν.

-Το Panamax Azur (82,300 DWT, κατασκευής 2007, Oshima) πουλήθηκε σε Τούρκους αγοραστές στην τιμή των 20 εκατ. δολαρίων. Η αξία του σύμφωνα με την VesselsValue  εκτιμάται στα 19,37 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Rosco Litchi (82,200 DWT, κατασκευής 2011, Tsuneishi Zhoushan) πουλήθηκε έναντι 25 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να εκτιμάται στα 22,9 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Evershine (75,900 DWT, κατασκευής 2000, Kanasashi) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 12 εκατ. δολαρίων. Η αξία του αποτιμάται στα 11,1 εκατ. δολάρια.

-Τα Ultramax S Tango, S Hermes, S Echo (61,000-61,300 DWT, κατασκευής 2015-2016, Imabari, I-S) πουλήθηκαν στην Centrofin στην τιμή των 95 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους κατά την VesselsValue εκτιμάται στα 97,49 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Orient Lucky (57,100 DWT, κατασκευής 2010, Bohai Shipbuilding Heavy Industry Co) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 17,9 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 19,02 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Amoy Action (57,000 DWT, κατασκευής 2010, Xiamen Shipbuilding Ind) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές στην τιμή των 18 εκατ. δολαρίων. Η αξία του αποτιμάται στα 16,24 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Vega Rose (55,700 DWT, κατασκευής 2007, Kawasaki) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 18,2 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 17,8 εκατ. δολάρια.

-Το Handy BC Nikolaos GS (28,600 DWT, κατασκευής 2002, Imabari) πουλήθηκε έναντι 9,1 εκατ. δολαρίων. Κατά την VesselsValue η αξία του υπολογίζεται στα 9,41 εκατ. δολάρια.

-Το Handy BC (Open Hatch) Mount Adams (28,500 DWT, κατασκευής 2002, Kanda) πουλήθηκε στην τιμή των 9,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 9,62 εκατ. δολάρια.

Tankers

Στα μοντέρνα τάνκερ VLCC οι αξίες ενισχύθηκαν.

-Το VLCC Tokio (306,200 DWT, κατασκευής 2005, Mitsubishi HI) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 29,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 31,92 εκατ. δολάρια.

-Το VLCC Eastern Juniper (305,700 DWT, κατασκευής 2007, Daewoo) πουλήθηκε σε αγοραστές από τη Μέση Ανατολή στην τιμή των 36,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 36,15 εκατ. δολάρια.

-Το Suezmax Bari (159,200 DWT, κατασκευής 2005, Hyundai Heavy Ind) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 21,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 19,93 εκατ. δολάρια.

-Το Suezmax Da Yuan Hu (159,100 DWT, κατασκευής 2004, Bohai Shipbuilding Heavy Industry Co) πουλήθηκε έναντι 16,5 εκατ. δολαρίων, αρκετά χαμηλότερα από την εκτιμώμενη αξία του που ανέρχεται στα 18,22 εκατ. δολάρια.

-Τα Aframax Advantage Anthem, Advantage Avenue (115,800-116,100 DWT, κατασκευής 2010-Sep 2011, Samsung) πουλήθηκαν στην Synergy Marine στην τιμή των 57 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 57,82 εκατ. δολάρια.

-Τα LR2 STI Carnaby, STI Savile Row (110,000 DWT, κατασκευής 2015, Sungdong) πουλήθηκαν στην Advantage Tankers έναντι 86 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται στα 86,87 εκατ. δολάρια.

Containers

Στα Panamax Containers οι αξίες υποχώρησαν. Δεν αναφέρθηκαν αγοραπωλησίες αυτή την εβδομάδα.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers υποχώρησε κατά 0,91% και έκλεισε στις 285,96 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers σημείωσε άνοδο κατά 0,27% και έκλεισε στις 318,81 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο 0,39% και διαμορφώθηκε στις 24.194,42 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG υποχώρησε κατά 0,09% και διαμορφώθηκε στις 775,05 μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Διαβάστε ακόμα:

Δημήτρης Προκοπίου: Τριπλό χτύπημα στην αγορά ξηρού φορτίου από την Centrofin