To Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Tanker

Στα μοντέρνα aframax οι αξίες ενισχύθηκαν.

-Το LR2 STI Carnaby (110,000 DWT, κατασκευής 2015, Sungdong) πουλήθηκε στην τιμή των 43 εκατ. δολαρίων. Η αξία του σύμφωνα με την VesselsValue εκτιμάται στα 43,84 εκατ. δολάρια.

-Το LR2 STI Savile Row (110,000 DWT, κατασκευής 2015, Sungdong) πουλήθηκε στην τιμή των 43 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 43,03 εκατ. δολάρια.

-Το MR2 STI Benicia (52,000 DWT, κατασκευής 2014, SPP) πουλήθηκε έναντι 26,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 27,57 εκατ. δολάρια.

-Τα MR2s Hull 1930 και Hull 1931 (49,800 DWT, κατασκευής 2023, K Shipbuilding) πουλήθηκαν στην Pacific Carriers στην τιμή των 77,7 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται στα 74,36 εκατ. δολάρια.

Bulker

Οι αξίες των μοντέρνων panamax και supramax αυξήθηκαν.

-Το Capesize Baosteel Evolution (206,300 DWT, κατασκευής 2007, Imabari) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 21,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του κατά την VesselsValue εκτιμάται στα 26,81 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Ocean Garlic (82,300 DWT, κατασκευής 2012, Dalian Shipbuilding Industry Corp) πουλήθηκε στην τιμή των 21,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του αποτιμάται υψηλότερα, στα 24,72 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Mandarin Ocean (56,700 DWT, κατασκευής 2012, Jiangsu Hantong Ship Heavy Industry) πουλήθηκε σε αγοραστές από τη Σιγκαπούρη έναντι 17,25 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 17,25 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Shangrila (52,300 DWT, κατασκευής 2001, Tsuneishi Zosen) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 12,75 εκατ. δολαρίων. Η αξία του κατά την Vesselsvalue υπολογίζεται στα 12,71 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Lucky Sea (52,200 DWT, κατασκευής 2005, Yangzhou Dayang Shipbuilding) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 12 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 12,93 εκατ. δολάρια.

-Το Handy Global Echo (28,200 DWT, κατασκευής 2012, I-S) πουλήθηκε στην τιμή των 15,3 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 16,47 εκατ. δολάρια.

Container

Σταθερές διατηρήθηκαν οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

-Το Feedermax Talisker (1,129 TEU, κατασκευής 2001, Stocznia Gdynia) πουλήθηκε στην MSC στην τιμή των 17 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 16,29 εκατ. δολάρια.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers ενισχύθηκε κατά 0,17% και έκλεισε στις 336,27 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers σημείωσε άνοδο κατά 0,50% και έκλεισε στις 317,39 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο 0,66% και διαμορφώθηκε στις 24.274,25 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG υποχώρησε κατά 0,20% και διαμορφώθηκε στις 776,24 μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Διαβάστε ακόμα:

Costamare: Θα ναυπηγήσει έξι αντί για οκτώ πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων