To Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Tanker

Άνοδο σημείωσαν οι τιμές στα δεξαμενόπλοια VLCC και Aframax.

-Το VLCC T Progress (305,800, κατασκευής 2002, Daewoo) πουλήθηκε στην τιμή των 28,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται από την  VesselsValue στα 28,52 εκατ. δολάρια.

-Το Suezmax Erviken (152,100 DWT, κατασκευής 2004, Samsung) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 15 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 17,39 εκατ. δολάρια.

Bulker

Στα μεγάλης χωρητικότητας φορτηγά πλοία οι αξίες αυξήθηκαν.

-Το Capesize Stella Hope (180,000 DWT, κατασκευής 2016, Dalian Shipbuilding Industry Corp) πουλήθηκε στην Zodiac Maritime στην τιμή των 42,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του κατά την VessselValue αποτιμάται στα 39,69 εκατ. δολάρια.

-Τα Capesizes Dong A Astrea, Dong A Oknos και Dong A Eos (179,300-179,600 DWT, κατασκευής 2009 – 2010, Hyundai Heavy Ind) πουλήθηκαν στην Minerva Marine στη συνολική τιμή των 81 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται στα 74,43 εκατ. δολάρια.

-Το Post Panamax Double Fortune (95,800 DWT, κατασκευής 2010, Imabari) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 22 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 21,91 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Lily Breeze (74,800 DWT, κατασκευής 1998, NKK) πουλήθηκε στην τιμή των 8,6 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 7,76 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Awesome Ashley (55,600 DWT, κατασκευής 2011, Mitsui Tamano) πουλήθηκε στην Blue Fleet Group στην τιμή των 20,90 εκατ. δολαρίων, κοντά στην εκτιμώμενη αξία του (20,42 εκατ. δολάρια).

-Τα Supramaxes HS Luck (52,400 DWT, κατασκευής 2002, Tsuneishi Zosen) και HS Winning (51,100 DWT, κατασκευής 2002, Oshima) πουλήθηκαν στη συνολική τιμή των 24,9 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται στα 23,32 εκατ. δολάρια.

-Το Handy Bulker Supernova (36,400 DWT, κατασκευής 2012, Shikoku Dockyard) πουλήθηκε στην τιμή των 20 εκατ. δολαρίων. Η αξία του αποτιμάται στα 22,46 εκατ. δολάρια.

Container

Υψηλότερα διαμορφώθηκαν και οι αξίες των containerships.

-To Handy Container Sabre Trader (1,774 TEU, κατασκευής 2018, Jiangsu New Yangzijiang) πουλήθηκε στην τιμή των 44 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται από την VesselsValue στα 49,37 εκατ. δολάρια.

-Το Handy Container Hansa Magdeburg (1,740 TEU, κατασκευής 2003, Guangzhou Wenchong) πουλήθηκε στην Mount Street Capital έναντι 30 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται υψηλότερα, στα 34,91 εκατ. δολάρια.

-Το Feedermax Vega Kappa (1,118 TEU, κατασκευής 2007, Qingshan Shipyard) πουλήθηκε έναντι 23 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 21,98 εκατ. δολάρια.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers ενισχύθηκε κατά 0,43% και έκλεισε στις 328,29 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers σημείωσε πτώση κατά 0,10% και έκλεισε στις 304,48 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο 1,07% και διαμορφώθηκε στις 23.260,74 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG υποχώρησε κατά 0,25% και διαμορφώθηκε στις 783,29 μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Διαβάστε ακόμα:

Οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν και πώλησαν 72 πλοία σε 2 μήνες – Ναυπηγούνται 1.217 πλοία παγκοσμίως