ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
To Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.
Tanker
Στα μοντέρνα LP1 και στα παλαιότερης κατασκευής τάνκερ οι τιμές ενισχύθηκαν.
-Τα LR1s STI Exceed, STI Excel, STI Excellence, STI Excelsior, STI Executive, STI Expedite, STI Experience, STI Express, STI Precision, STI Prestige, STI Pride, STI Providence (74,000 DWT, κατασκευή 2015 – 2016, STX Offshore/SPP) πουλήθηκαν στην συνολική τιμή των 414 εκατ. δολαρίων στην Hafnia. Σύμφωνα με την VesselsValue, η αξία τους κυμαίνεται στα 369,64 εκατ. δολάρια.
-Τα MR2s Aquila L και Arctos (50,000 DWT, κατασκευής 2018, Hyundai Mipo) πουλήθηκαν στην τιμή των 68 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται στα 69,06 εκατ. δολάρια.
-Το MR2 STI Fontvieille (50,000 DWT, κατασκευής 2013, Hyundai Mipo) πουλήθηκε στην τιμή των 23,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 24,72 εκατ. δολάρια.
-Το MR2 STI Majestic (47,500 DWT, κατασκευής 2019, Hyundai Vietnam Shipbuilding) πουλήθηκε στην Premuda έναντι 34,9 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 32,32 εκατ. δολάρια.
-Το MR2 Prime Express (46,000 DWT, κατασκευής 2010, Shin Kurushima Onishi) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 16,4 εκατ. δολαρίων, χαμηλότερα από την εκτιμώμενη αξία του, τα 15,18 εκατ. δολάρια.
-Το Small Chemical Tanker Celsius Manila (20,000 DWT, κατασκευής 2002, Shin Kurushima) πουλήθηκε σε αγοραστές από τη Νότιο Κορέα στην τιμή των 7,85 εκατ. δολαρίων. Κατά την VesselsValue η αξία του κυμαίνεται στα 8,34 εκατ. δολάρια.
Bulker
Στα φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου οι τιμές υποχώρησαν.
-Το Capesize Baosteel Elevation (206,300 DWT, κατασκευής 2007, Imabari) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 19 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 29,02 εκατ. δολάρια.
-Το Capesize South Trader (181,300 DWT, κατασκευής 2014, Koyo Dock) πουλήθηκε στην Safe Bulkers στην τιμή των 33,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 37,67 εκατ. δολάρια.
-Το Handy Bulker Cielo Di Virgin Gorda (39,200 DWT, κατασκευής 2015, Yangfan Zhoushan) πουλήθηκε στην Oldendorff Carriers έναντι 22,75 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 23,03 εκατ. δολάρια.
-Το Handy Bulker Ultra Tolhuaca (37,400 DWT, κατασκευής 2015, Oshima) πουλήθηκε στην DAO Shipping στην τιμή των 24,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του αποτιμάται στα 23,8 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με την VesselsValue.
-To Handy Bulker Woori Star (28,700 DWT, κατασκευής 1999, Imabari) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 7 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 8,14 εκατ. δολάρια.
Container
Άνοδο σημείωσαν οι τιμές στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
-Το Handy Container Kanway Galaxy (1,613 TEU, κατασκευής 1997, Shin Kurushima Onishi) πουλήθηκε στην τιμή των 19 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 19,41 εκατ. δολάρια.
-Το Feedermax Songa Cougar (1,118 TEU, κατασκευής 2008, Jinling Shipyard Jiangsu) πουλήθηκε έναντι 21 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 20,68 εκατ. δολάρια.
Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:
- Ο δείκτης των bulkers υποχώρησε κατά 0,49% και έκλεισε στις 320,59 μονάδες
- Ο δείκτης των tankers σημείωσε πτώση κατά 0,19% και έκλεισε στις 307,97 μονάδες
- Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο 4,12% και διαμορφώθηκε στις 18.971,82 μονάδες.
- Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPGενισχύθηκε κατά 0,28% και διαμορφώθηκε στις 797,00 μονάδες.
Tι είναι οι δείκτες της VV
Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.
Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.
Διαβάστε ακόμα:
Πόλυς Χατζηιωάννου: Έχουν αλλάξει τα πράγματα στην Ελλάδα και έρχονται καλύτερες ημέρες
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike