To Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.
Tanker
Σταθερές διατηρήθηκαν οι αξίες των δεξαμενόπλοιων.
-Το MR2 Angel No 5 (46,800 DWT, κατασκευής 2009, Jinling Shipyard Jiangsu) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 11,9 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 12,78 εκατ. δολάρια. .
Bulker
Άνοδο σημείωσαν οι τιμές στα φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου.
-Το Capesize Prosperous (179,100 DWT, κατασκευής 2011, Sungdong) πουλήθηκε στην Beks Shipmanagement and Trading SA στην τιμή των 31 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 30,09 εκατ. δολάρια.
-Το Panamax Lowlands Nello (82,000 DWT, κατασκευής 2015, Sanoyas) πουλήθηκε στην Neda Maritime στην τιμή των 32 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται από την VesselsValue στα 32,32 εκατ. δολάρια.
-Το Panamax Peak Pegasus (82,000 DWT, κατασκευής 2013, Tsuneishi Zosen) πουλήθηκε στην Newport έναντι 27,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 281,8 εκατ. δολάρια.
-Το Panamax Peak Liberty (81,800 DWT, κατασκευήςr 2015, Tsuneishi Zosen) πουλήθηκε στην Globus Maritime έναντι 28,9 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 30,35 εκατ. δολάρια.
-Το Supramax Trans Oceanic (58,100 DWT, κατασκευής 2012, Tsuneishi Zosen) πουλήθηκε σε αγοραστές από το Μπαγκλαντές έναντι 23 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 23,04 εκατ. δολάρια.
-Το Supramax Great Amity (56,100 DWT, κατασκευής 2004, Mitsui Tamano) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 14,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 14,95 εκατ. δολάρια.
-Το Supramax Kaiwo Maru (50,400 DWT, κατασκευής 2011, Oshima) πουλήθηκε στα 19 εκατ. δολάρια, με την αξία του να αποτιμάται από την VV στα 18,8 εκατ. δολάρια.
Container
Άνοδο σημείωσαν οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
-Το Post Panamax Conti Everest (8,714 TEU, κατασκευής 2004, Hyundai Heavy Industry) πουλήθηκε στην MSC στην τιμή των 78 εκατ. δολαρίων, χαμηλότερα από την εκτιμώμενη αξία του που κατά την VV διαμορφώνεται στα 83,25 εκατ. δολάρια.
Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:
- Ο δείκτης των bulkers ενισχύθηκε κατά 1,67% και έκλεισε στις 327,30 μονάδες
- Ο δείκτης των tankers σημείωσε πτώση κατά 0,12% και έκλεισε στις 275,94 μονάδες
- Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο κατά 0,46% και διαμορφώθηκε στις 19.171,50 μονάδες.
- Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG υποχώρησε κατά 0,52% και διαμορφώθηκε στις 715,24 μονάδες.
Tι είναι οι δείκτες της VV
Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.
Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.