ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.
Tanker
Στα μεσαίας ηλικίας aframax οι αξίες υποχώρησαν.
-Τα VLCCs Nissos Antiparos και Nissos Santorini (319,000 DWT, κατασκευής 2019, Hyundai Heavy Ind) πουλήθηκαν στην Frontline στη συνολική τιμή των 180 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται από την VesselsValue στα 173,96 εκατ. δολάρια.
-Το VLCC Maran Triton (305,000 DWT, κατασκευής 2003, Hyundai Samho Heavy Ind) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 29 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 29,12 εκατ. δολάρια.
-Τα VLCCs Hull 3211 και Hull 3212 (300,000 DWT, κατασκευής 2022, Hyundai Heavy Ind) πουλήθηκαν στην Okeanis Eco Tankers στην τιμή των 194 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 186,18 εκατ. δολάρια.
-Το MR2 Navig8 Tanzanite (49,000 DWT, κατασκευής 2016, STX Offshore) πουλήθηκε στην Navig8 Chemical Tankers στην τιμή των 30,7 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 30,14 εκατ. δολάρια.
-Το MR2 Jasmine Express (47,000 DWT, κατασκευής 2004, Onomichi Dockyard) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 7,6 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 8,31 εκατ. δολάρια.
Bulker
Οριακή άνοδο σημείωσαν οι αξίες των φορτηγών πλοίων.
-Τα Capesizes Navios Bonavis (180,000 DWT, κατασκευής 2009, Daewoo), Navios Ray (179,500 DWT, κατασκευής 2012, Hanjin Subic) και Navios Azimuth (179,200 DWT, κατασκευής 2011, Sungdong) πουλήθηκαν στην Navios Maritime Partners στην τιμή των 88 εκατ. δολαρίων, κοντά στην εκτιμώμενη αξία τους (8,26 εκατ. δολάρια).
-Το Capesize Springbank (178,100 DWT, κατασκευής 2010, New Times) πουλήθηκε στην Kassian Maritime έναντι 26,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 26,5 εκατ. δολάρια.
-Το Panamax Koulitsa (76,900 DWT, κατασκευής 2003, Oshima) πουλήθηκε σε αγοραστές από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έναντι 13,6 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 11,83 εκατ. δολάρια.
-Το Handy Bulker N Discovery (37,500 DWT, κατασκευής 2012, Zhejiang Ouhua) πουλήθηκε στην Costamare στην τιμή των 14,2 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 15,58 εκατ. δολάρια.
-Το Handy Bulker Interlink Parity (37,300 DWT, κατασκευής 2012, Huatai HI) πουλήθηκε στην Costamare έναντι 14,75 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 14,04 εκατ. δολάρια.
-Το Handy Bulker Dream Island (34,500 DWT, κατασκευής 2015, Hakodate Dock) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 18,9 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 18,85 εκατ. δολάρια.
-Το Handy Bulker King Cotton (33,600 DWT, κατασκευής 2011, Shin Kurushima) πουλήθηκε έναντι 14 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 15,14 εκατ. δολάρια.
Container
Στα πλοία τύπου handy και feedermax οι αξίες ενισχύθηκαν.
Δεν έχουν επιβεβαιωθεί αγοραπωλησίες αυτή την εβδομάδα.
Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:
- Ο δείκτης των bulkers σημείωσε άνοδο κατά 0,41% και έκλεισε στις 283,97 μονάδες
- Ο δείκτης των tankers σημείωσε πτώση κατά 0,16% και έκλεισε στις 285,90 μονάδες
- Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο κατά 0,53% και διαμορφώθηκε στις 12.771,20 μονάδες.
- Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG υποχώρησε κατά 0,02% και διαμορφώθηκε στις 723,29 μονάδες.
Tι είναι οι δείκτες της VV
Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.
Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.
Διαβάστε ακόμα:
Βαγγέλης Μαρινάκης: Νέα επένδυση 187 εκατ. δολαρίων από την Capital Maritime
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike