ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.
Tanker
Στα τάνκερ VLCC και Suezmax οι αξίες αυξήθηκαν.
-Το Aframax Oro Singa (113,300 DWT, κατασκευής 1999, Samsung)πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 9,9 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να εκτιμάται στα 9,5 εκατ. δολάρια.
-Το LR2 Champion Pleasure (105,900 DWT, κατασκευής 2008, Namura) πουλήθηκε στην Union Maritime στην τιμή των 18,3 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 19,17 εκατ. δολάρια.
Bulker
Σταθερές διατηρήθηκαν οι αξίες στα φορτηγά πλοία ξηρού φορτίου.
-Τα Ultramaxes GH Eclipse, GH Desert Orchid (63,600 DWT, κατασκευής 2019, Zhoushan Dashenzhou Shipbuilding), GH Sky Beauty (63,400 DWT, κατασκευής 2017, Jiangsu Guoxin), GH Urban Sea, GH Galileo και GH Danzero (63,300 DWT, κατασκευής 2014 – Jun 2017, Jiangsu Guoxin) πουλήθηκε στην China Development Bank στη συνολική τιμή των 129,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους υπολογίζεται στα 125,98 εκατ. δολάρια.
-Το Supramax Olympic Pegasus (56,700 DWT, κατασκευής 2011, COSCO Guangdong) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 15 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 13,09 εκατ. δολάρια.
-Το Handy Bulker You & Island (38,300 DWT, κατασκευής 2011, Shimanami) πουλήθηκε στην Taylor Maritime Investments Limited έναντι 15,2 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 15,45 εκατ. δολάρια.
-Τα Handy Bulkers Asia Pearl I, Asia Pearl VIII, Asia Pearl VII (35,300 DWT, κατασκευής 2009 – Jan 2010, Nantong Chang Qing Sha) και Asia Pearl II (35,200 DWT, κατασκευής 2009, Nantong Chang Qing Sha) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές, με το συνολικό τίμημα να ανέρχεται στα 39,5 εκατ. δολάρια, υψηλότερα από την εκτιμώμενη αξία τους, 36,75 εκατ. δολάρια.
-Το Handy Bulker Viet Thuan 35 01 (35,200 DWT, κατασκευής 2011, Dongzhe) πουλήθηκε στην τιμή των 10,6 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 10,96 εκατ. δολάρια.
-Το Handy Bulker Grace Ocean (33,300 DWT, κατασκευής 2013, Shin Kurushima Onishi) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές έναντι 15,10 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 14,97 εκατ. δολάρια.
-Το Handy Bulker ES Neptune (29,000 DWT, κατασκευής 2012, Nantong Nikka) πουλήθηκε έναντι 8,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 8,61 εκατ. δολάρια.
-Το Handy Bulker Despina Angel (28,500 DWT, κατασκευής 2007, Shimanami) πουλήθηκε στην Baru Kaha στην τιμή των 8,25 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 8,57 εκατ. δολάρια.
Container
Ανοδικά κινήθηκαν οι αξίες των containerships.
-Tα Panamax Nordsummer και Nordautumn (3,586 TEU, κατασκευής 2007 & 2008, STX Offshore) πουλήθηκαν στην CMA CGM στην τιμή των 66 εκατ. δολαρίων. Στα 61,85 εκατ. δολάρια υπολογίζεται η αξία τους.
-Τα Sub Panamax Frisia Goteborg, Frisia Amsterdam, Frisia Oslo (2,824 TEU, κατασκευής 2006 – 2007, Hyundai Mipo) πουλήθηκε σε Ευρωπαίο αγοραστή στην τιμή των 66,90 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους αποτιμάται στα 67,46 εκατ. δολάρια.
Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:
- Ο δείκτης των bulkers σημείωσε άνοδο κατά 1,73% και έκλεισε στις 264,42 μονάδες
- Ο δείκτης των tankers σημείωσε άνοδο κατά 0,64% και έκλεισε στις 286,07 μονάδες
- Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο κατά 1,15% και διαμορφώθηκε στις 11.626,16 μονάδες.
- Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG ενισχύθηκε κατά 0,52% και διαμορφώθηκε στις 716,86 μονάδες.
Tι είναι οι δείκτες της VV
Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.
Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike