ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Tanker
Ελαφρώς υψηλότερα διαμορφώθηκαν οι αξίες των τάνκερ VLCC.
-Το VLCC Starlight Venture (318,800 DWT, κατασκευής 2004, Hyundai Heavy Ind) πουλήθηκε σε αγοραστές στη Μέση Ανατολή στην τιμή των 30,6 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 18,96 εκατ. δολάρια.
-Το VLCC Smiti (281,400 DWT, κατασκευής 2005, IHI) πουλήθηκε σε Κινέζους στην τιμή των 31,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται 29,55 εκατ. δολάρια.
-Τα Suezmaxes SCF Ural (159,300 DWT, κατασκευής 2002, Hyundai Heavy Ind) και SCF Caucasus (159,200 DWT, κατασκευής 2002, Hyundai Heavy Ind) πουλήθηκαν στην Edge Maritime στη συνολική τιμή των 32 εκατ. δολαρίων, έναντι εκτιμώμενης αξίας 31,24 εκατ. δολαρίων.
-Το Suezmax Filikon (150,000 DWT, κατασκευής 2002, NKK) πουλήθηκε σε Κινέζους έναντι 16,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 15,87 εκατ. δολάρια.
-Τα LR2s Nissos Therassia, Nissos Heraclea και Nissos Schinoussa (114,300 DWT, κατασκευής 2015, Hyundai Heavy Ind) πουλήθηκαν στην Torm, στη συνολική τιμή των 120,75 εκατ. δολαρίων. Στα 116,37 εκατ. δολάρια εκτιμάται η αξία τους.
-Το MR2 Integrity (46,800 DWT, κατασκευής 2004, Hyundai Mipo) πουλήθηκε σε αγοραστές από την Κίνα έναντι 9 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 9,8 εκατ. δολάρια.
Bulker
Πτωτικά κινήθηκαν οι αξίες στα φορτηγά πλοία τύπου handy.
-To Capesize Tiger Shandong (180,100 DWT, κατασκευής 2011, Qingdao Beihai HI) πουλήθηκε μέσω δημοπρασίας στην Richland Capital στην τιμή των 23,31 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 25,18 εκατ. δολάρια.
-Το Panamax Spring Aeolian (83,500 DWT, κατασκευής 2012, Sanoyas) πουλήθηκε στην Costamare έναντι 21,3 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 21,88 εκατ. δολάρια.
-Το Panamax Tangerine Island (82,300 DWT, κατασκευής 2012, Tadotsu Tsuneishi) πουλήθηκε στην Newport στην τιμή των 20,80 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 21,78 εκατ. δολάρια.
-Το Panamax Wisdom Diva (76,600 DWT, κατασκευής 2009, Shin Kasado Dock) πουλήθηκε στην Apollonia Lines έναντι 17 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 17,4 εκατ. δολάρια.
-Το Supramax Pacific Hero (58,700 DWT, κατασκευής 2012, Kawasaki) πουλήθηκε έναντι 18 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 18,59 εκατ. δολάρια.
-Τα Supramaxes Legacy και Olympic (57,000 DWT, κατασκευής 2011 & Jan 2012, Jinling Shipyard) πουλήθηκαν σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 28 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους υπολογίζεται στα 27,23 εκατ. δολάρια.
-Το Supramax Zoe S (53,100 DWT, κατασκευής 2002, Oshima) πουλήθηκε στην τιμή των 8,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 8,55 εκατ. δολάρια.
-Το Supramax CS Dream (50,800 DWT, κατασκευής 2010, Oshima) πουλήθηκε έναντι 13,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 13,77 εκατ. δολάρια.
-Τα Handy Bulkers Xing Zun Hai, Xing Rong Hai, Xing Ru Hai και Xing Yi Hai (38,900 DWT, κατασκευής 2015 – 2016, Jiangmen Nanyang) πουλήθηκαν συνολικά στην τιμή των 64 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους υπολογίζεται στα 67,22 εκατ. δολάρια.
-Το Handy Bulker Basic Rainbow (38,500 DWT, κατασκευής 2011, Minami Nippon) πουλήθηκε στην τιμή των 14,6 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 14,9 εκατ. δολάρια.
-Τα Handy Bulkers Loveland Island και Crystal Island (28,300, 28,200 DWT, κατασκευής 2010, Jul 2011, Imabari, Shimanami) πουλήθηκε συνολικά στα 18 εκατ. δολάρια, χαμηλότερα από την εκτιμώμενη αξία τους (21,03 εκατ. δολάρια).
Container
Άνοδο σημείωσαν οι αξίες στα πλοία τύπου panamax, ενώ δεν αναφέρθηκαν αγοραπωλησίες.
Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV
Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:
- Ο δείκτης των bulkers σημείωσε πτώση κατά 1,55% και έκλεισε στις 252,98 μονάδες
- Ο δείκτης των tankers σημείωσε πτώση κατά 0,08% και έκλεισε στις 283,29 μονάδες
- Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο κατά 0,99% και διαμορφώθηκε στις 11.073,59 μονάδες.
- Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG ενισχύθηκε κατά 0,01% και διαμορφώθηκε στις 715 μονάδες.
Tι είναι οι δείκτες της VV
Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.
Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση