Το Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Tanker

Οι αξίες στα δεξαμενόπλοια VLCC υποχώρισαν οριακή.

-Το VLCC Nave Neutrino (298,300 DWT, κατασκευής 2003, Universal) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 25 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 25,39 εκατ. δολάρια.

-Το VLCC New Creation (297,300 DWT, κατασκευής 2009, Dalian Shipbuilding Industry Corp) πουλήθηκε στην Thenamaris στην τιμή των 37,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του αποτιμάται στα 36,89 εκατ. δολάρια.

-Το MR2 Seto Express (48,000 DWT, κατασκευής 2007, Iwagi Zosen) πουλήθηκε έναντι 10,2 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 10,77 εκατ. δολάρια.

-Το MR2 Marinoula (45,000 DWT, κατασκευής 2000, Brodosplit) πουλήθηκε σε αγοραστές στη Μέση ανατολή στην τιμή των 5,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 5,17 εκατ. δολάρια.

Bulker

Άνοδο σημείωσαν οι αξίες των φορτηγών πλοίων μεταφορά ξηρού φορτίου.

-Το Panamax Emerald Star (82,000 DWT, κατασκευής 2014, Tsuneishi Cebu) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές στην τιμή των 25,10 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους υπολογίζεται στα 23,64 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Nord Sirius (78,000 DWT, κατασκευής 2012, Shin Kurushima Toyohashi) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές στην τιμή των 19,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 21,27 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Four Coal (76,800 DWT, κατασκευής 2014, SPP) πουλήθηκε σε Έλληνες αγοραστές στην τιμή των 21 εκατ. δολαρίων, χαμηλότερα από την εκτιμώμενη αξία του (23,85 εκατ. δολάρια).

-Το Panamax Brahms (75,000 DWT, κατασκευής 2011, Penglai Zhongbai Jinglu) πουλήθηκε στην Castor Maritime στην τιμή των 14,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 15,43 εκατ. δολάρια.

-Το Ultramax Neo Beachwood (61,400 DWT, κατασκευής 2011, Iwagi Zosen) πουλήθηκε έναντι 16,7 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 18,49 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Lowlands Patrasche (58,100 DWT, κατασκευής 2013, Tsuneishi Cebu) πουλήθηκε έναντι 18 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 17,67 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Makiki (52,500 DWT, κατασκευής 2006, Tsuneishi Cebu) πουλήθηκε στην Jinhui Shipping and Transportation έναντι 9,3 εκατ. δολαρίων. Στα 9,93 εκατ. δολάρια υπολογίζεται η αξία του.

-Το Supramax Shail Al Doha (52,500 DWT, κατασκευής 2002, Tsuneishi Cebu) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές στην τιμή των 7,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 7,27 εκατ. δολάρια.

Container

Άνοδο σημείωσαν οι αξίες των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

-Τα Post Panamaxes Skyros και Symi I (8,666 TEU, κατασκευής 2014, Hyundai Samho Heavy Industries) πουλήθηκαν στην MSC στην τιμώ των 2020 εκατ. δολαρίων συνολικά. Η αξία τους σύμφωνα με την VV υπολογίζεται στα 187,01 εκατ. δολάρια.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers σημείωσε άνοδο κατά 1,41% και έκλεισε στις 250,94 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers σημείωσε άνοδο κατά 0,01% και έκλεισε στις 282,90 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο κατά 2,30% και διαμορφώθηκε στις 10.642,01 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG ενισχύθηκε κατά 0,17% και διαμορφώθηκε στις 710,33 μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση