Το Mononews, σε αποκλειστική συνεργασία με τη VesselsValue, τη διεθνώς αναγνωρισμένη πλατφόρμα δεδομένων που προσδιορίζει τις δίκαιες αποτιμήσεις των πλοίων, παρουσιάζει κάθε εβδομάδα πώς διαμορφώνονται οι αξίες στη ναυτιλιακή αγορά, σε συνδυασμό με τις πιο σημαντικές αγοραπωλησίες πλοίων.

Tanker

Στα μεσαίας ηλικίας aframax οι αξίες ενισχύθηκαν.

-Τα VLCCs NautilusNavarinNeptun και Nucleus (307,300 DWT, κατασκευής 2006 – 2007, Dalian Shipbuilding Industry Corp) πουλήθηκαν στην Ridgebury Tankers στην τιμή των 120 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται στα 119,5 εκατ. δολάρια.

-Το aframax Stavanger Bliss (105,400 DWT, κατασκευής 2008, Sumitomo) πουλήθηκε στην Coral Shipping στην τιμή των 19,4 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 17,84 εκατ. δολάρια.

-Το MR2 Torm Carina (46,200 DWT, κατασκευής 2003, STX Offshore) πουλήθηκε σε Κινέζους αγοραστές έναντι 9,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 8,64 εκατ. δολάρια.

-Τα MR2s UACC Al Medina και UACC Sound (46,000 DWT, κατασκευής 2003, Shin Kurushima Onishi) πουλήθηκε σε αγοραστές στη Μέση Ανατολή stern buyers in an en bloc deal for USD 14.50 mil, VV en bloc value USD 15.37 mil – DD Due.

Bulker

Αμετάβλητες παρέμειναν οι αξίες στα φορτηγά πλοία.

-Το Capesize Eibhlin (182,300 DWT, κατασκευής 2011, Universal) πουλήθηκε στην τιμή των 30,5 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 27,37 εκατ. δολάρια.

-Το Capesize Leopold LD (179,800 DWT, κατασκευής 2014, Tianjin Xingang) πουλήθηκε σε Ευρωπαίους αγοραστές στην τιμή των 28 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να εκτιμάται στα 28,31 εκατ. δολάρια.

-Το Capesize Simon LD (179,800 DWT, κατασκευής 2014, Tianjin Xingang) πουλήθηκε σε Ευρωπαίους αγοραστές έναντι 28 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 28,86 εκατ. δολάρια.

-Το Panamax Cemtex Venture (73,600 DWT, κατασκευής 2006, Jiangnan Shanghai HI) πουλήθηκε στην τιμή των 12,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 11,19 εκατ. δολάρια.

-Το Ultramax Sage Amazon (63,300 DWT, κατασκευής 2012, Yangzhou Dayang) πουλήθηκε έναντι 17,4 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 17,58 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Oriental Angel (59,900 DWT, κατασκευής 2012, Hyundai Mipo) πουλήθηκε στην τιμή των 14,8 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 17,49 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Medi Segesta (58,700 DWT, κατασκευής 2009, Tsuneishi Cebu) πουλήθηκε στην τιμή των 14 εκατ. δολαρίων. Η αξία του υπολογίζεται στα 13,7 εκατ. δολάρια.

-Το Supramax Maria (58,400 DWT, κατασκευής 2011, SPP) πουλήθηκε έναντι 15,3 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 14,8 εκατ. δολάρια.

Container

Ανοδικά κινήθηκαν οι αξίες στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

-Το Panamax Navios Delight (4,250 TEU, κατασκευής 2008, Dalian Shipbuilding Industry Corp) πουλήθηκε στην Oman Shipping στην τιμή των 34 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 31,4 εκατ. δολάρια.

-Τα Feedermax Pegasus Zetta και Star Apex (962 TEU, κατασκευής 2005 & 2006, Dae Sun) πουλήθηκαν σε Ευρωπαίους αγοραστές στην τιμή των 16,2 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 15,05 εκατ. δολάρια.

Πώς κινήθηκαν οι δείκτες της VV

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας που πέρασε, οι δείκτες της VesselsValue κινήθηκαν ως εξής:

  • Ο δείκτης των bulkers σημείωσε άνοδο κατά 0,89% και έκλεισε στις 246,36 μονάδες
  • Ο δείκτης των tankers σημείωσε άνοδο κατά 0,35% και έκλεισε στις 282,95 μονάδες
  • Ο δείκτης των containers σημείωσε άνοδο κατά 1,89% και διαμορφώθηκε στις 10.306,30 μονάδες.
  • Ο δείκτης των πλοίων μεταφοράς LPG ενισχύθηκε κατά 0,25% και διαμορφώθηκε στις 710,33 μονάδες.

Tι είναι οι δείκτες της VV

Η VesselsValue διαθέτει μία πλούσια βάση δεδομένων και προσδιορίζει την τιμή αγοράς κάθε πλοίου, υπολογίζοντας την αξία του με βάση τη χωρητικότητά του για κάθε έτος κατασκευής του.

Στη συνέχεια, προκύπτει ο μέσος όρος από τα στοιχεία αυτά και διαμορφώνεται ο δείκτης του κάθε κλάδου. Ο σκοπός των δεικτών της VV είναι να αποτυπώσουν τη γενική εικόνα των αγοραπωλησιών πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση